מכבד את הרב אליהו, אבל אין זה ראוי שהוא יהיה רב ראשי

הרב אמנון בזק מישיבת הר עציון אומר כין אין זה ראוי שהרב שמואל אליהו יכהן כרב ראשי בגלל עמדותיו הקיצוניות ובגלל שהוא נוהג להתבטא בחריפות רבה כלפי רבנים שאינו מסכים עם דרכם

מכבד את הרב אליהו, אבל אין זה ראוי שהוא יהיה רב ראשי
  הרב אליהו לא ראוי. הרב בזק (ישיבת הר עציון)

הרב אמנון בזק סבור שהרב שמואל אליהו לא ראוי לכהן כרב ראשי לישראל.

בעמדה שפרסם הבוקר (ג') בדף הפייסבוק שלו כותב הרב בזק המשמש כר"מ בישיבת הר עציון "אני מכבד ומעריך את הרב שמואל אליהו שליט"א על פועליו הרבים למען הפצת התורה בישראל, ואף את אומץ לבו לומר את דעתו גם במקום שלא קל לעשות זאת."

"למרות שאני תומך בעמדת של רבים מחשובי הפוסקים בדורות האחרונים שפסקו נגד עמדתו, הרי שלא ניתן לומר שעמדותיו אינן מייצגות גישה הלכתית לגיטימית, ומשום כך איני רואה את הצדק שמועמדותו תיפסל עקרונית על ידי היועץ המשפטי בשל כך."

אולם לאחר ההקדמה הזו מגיעה ההצהרה "עם כל זה, אני סבור שאין זה ראוי שהרב אליהו ישמש כרב הראשי, בוודאי לא כמייצג הציונות הדתית".

● מצטרפים לדף הפייסבוק של סרוגים ונשארים מעודכנים כל הזמן

שתי הסיבות אותן מונה הרב בזק הן דעותיו הקיצוניות של הרב אליהו בנושא היחס בין יהודים וערבים. "לא ייתכן שבתפקיד זה ישמש מי שמחזיק בנושאים רגישים בעמדות שאף הוא עצמו מגדירן כקיצוניות, כגון ביחסו לערביי ארץ ישראל או ביחס לסירוב פקודה במקרה של פינוי מאחזים.

הסיבה השנייה היא "משום שהרב אליהו גם נוהג להתבטא בחריפות רבה כלפי רבנים שאין הוא מסכים עם דרכם." הרב בזק מצטט את הרב אליהו שאמר על הרב יוסף: "אני לא מחזיק בביתי שום סידור שלו ושום ספר מספריו", ועל הרב יובל שרלו: "אין להתחשב כלל בדעותיו, כיוון שהוא נכשל ומכשיל את הציבור בכמה וכמה עניינים שהוא לא רואה את אחריתם, גם בענייני צניעות וגם בענייני ארץ ישראל… הרבה רבנים מסוג זה קמו לעם ישראל, צברו פופולאריות אצל קהל שטחי ולבסוף נידחו".

"דומה, שרב ראשי צריך לבטא תרבות מחלוקת אחרת, המתווכחת לגופו של עניין ואיננה יורדת לפסים אישיים.", כותב הרב בזק ומסיים "דומני, שדי בדברים אלו כדי שהציונות הדתית הממוסדת לא תתמוך במועמדותו של הרב אליהו, מבלי לפגוע בכבוד ובהערכה למפעליו התורניים הרחבים."

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
32 תגובות - 32 דיונים מיין לפי
1
רבנים אל תהיו שליחים של התקשורת
ניר | 03-07-2013 9:54
הרב אמנון שלום אני חושב שאל לרבנים להתבטא בנושא מי מועמד ראוי או לא, רב יכול לתמוך במועמד או לא אבל לא לשתף פעולה עם תקשורת ואנשי שמאל נגד עובדות לא נכונות. האם אתה הרב אמנון מבין מה זה לא למצוא דירה ביפו או בצפת בגלל ערבים? האם הרב נושא בחברת אפיקים שמלאה בערבים פלשתינים מהשטחים? אני חושב שהרב אליהו חי במציאות קצת יותר מורכבת מישוב קהילתי בגוש עציון!!!
2
חבל שאתה נופל בדיוק במה שאתה מאשים את הרב אליהו
גדי ישראלי | 03-07-2013 10:06
זה שאתה לא מסכים עם הרב אליהו - לא הופך אותו ללא לגיטימי. רוב מוחלט של גדולי רבני הציונות הדתית מסכימים דווקא עם הרב אליהו.
3
הרב אמנון לא ראוי להיות רם בישיבה כי הוא פופוליסט.
הסרגל | 03-07-2013 10:14
דור של רבני פיסבוק, לי עקרונית קשה לראות את כל הרבנים שיוצאים נגד הרב שמואל חסרי חטיבת זקן. האם זה מושפע מצורת חשיבה או שגה גורם לצורת חשיבה. לגופם של דברים אשמח שהרב יראה לי את מקורותיו ההלכתיים. כמו כן ריקודי מה יפית נמאסו לאדם שחי חממה. כאשר ביתך תצא עם ערבי תתחיל להבין את הרב שמואל.
4
אוי אמנון אמנון היה טוב מאוד לו לא היית פוער לועך כנגדו
הראל | 03-07-2013 10:16
האם למי שחושב כמו הרב אליהו אין זכות יצוג ברבנות הראשית??
5
הרב אמנון בזק סבור
| 03-07-2013 10:17
אז מה? למה מי אתה שיהיה משנה מה אתה סבור?
6
זו דרכם של המזרוחניקים - להגיד לדתיים באמת: אתם חמודים,
חיים | 03-07-2013 10:18
רק אל תהיו בעמדות מפתח...
7
המציאות יותר מורכבת מאיך שתופס הרב בזק
חזי שטרנליכט | 03-07-2013 10:19
מה לעשות. אולי אם כולנו היינו גרים ביישובים כמו בגוש עציון שהערבים שם ממש נחמדים, ואין בעיה לזוגות יהודים למצוא שם דירה היינו חושבים כמוך. לרב אליהו יש הרבה חברים ערבים אפילו שאח'ים, שאפילו אחד מהם העביר שיעור בישיבה שלו. אבל, הוא מבין את המציאות המורכבת בצפת, ולא יכול להתיר למכור דירות של יהודים לערבים. אחרת תהיה השתלטות.
8
לרבני הגוש!
יפה אמסלם | 03-07-2013 10:22
רבני הגוש, הגיע הזמן שתתאימו את פסיקת ההלכה שלכם לכל המציאות, לא רק למציאות של התל-אביבים השמאלנים החילונים. רוב עם ישראל ספרדים, מאמינים, שתומכים דווקא בעמדות כמו של הרב שמואל אליהו. ודווקא עמדות כמו של הרב בזק הם הקיצוניות בעיניהם. אז אין לי בעיה שתביע את עמדתך. אבל אל תגיד על עמדותיהם של אחרים קיצוניות, כאשר אתה כזה.
9
עז פנים
מאיר | 03-07-2013 10:45
בר בי רב עז פנים מתבטא כלפי הרב אליהו כשוה בין שוים ממש ימות המשיח בדרך שמונעת מהמשיח לבוא בעצמך אתה מתבטא כלפיו במה שאתה מאשים אותו
10
הרב חיים אמסלם המתאים ביותר לכס הראשון לציון שס יתפוצצו
מעלין בקודש | 03-07-2013 11:06
11
לא נכון.
יהודי | 03-07-2013 11:20
בס"ד הרב שמואל אליהו שליט"א, נפגש עם הרב שרלו מאז כמה וכמה פעמים תשאל אותו. ואחרי שהרב עובדיה (שהקב"ה ישלח לו רפואה שלמה) התקיף את הרב סתיו הרב שמואל אמר שהוא בכה! ובכל זאת לא אמר מילה רעה על הרב עובדיה!
12
בזק הזה חנפן לשמאל ולערבים !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
| 03-07-2013 11:48
13
רבני הגוש תומכים בסתיו ומזוהים עם השמאל...
חשוב לזכור | 03-07-2013 11:53
14
מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו
תורת אמת | 03-07-2013 12:40
מר בזק אל תתייפייף ואל תלך סחור סחור!!! הרב אליהו בין היתר עושה גם את העבודה שלך!!! אתה בתור רב אמור לפסוק עפ"י התורה! לא שמענו שהתורה מתירה לשכן כאן בארץ שונאי ישראל שהורגים בנו וחורשים עלינו רעה בלי הפסקה. אתה פחדן ולכן לא רק שהרב שליט"א עושה את התפקיד שלך לבדו אלא שגם ברוב חוצפתך אתה גם טוען שאסור לו להיות רב ראשי.. ואגב לפני שתאמר את דברי הרב על הרב יוסף לך וראה מה אמר הרב יוסף על הציבור שלך טיפש!!! לך וראה מה הוא כתב בספרו חזו"ע טו בשבט על מרן המקובל האלוקי הראשל"צ רבי מרדכי אליהו, שייטול הרב יוסף קורא מבין עיניו! ומה לעשות? שרלו מוביל את עם ישראל לפי פחת ואילו עם ישראל היה נוהה אחריו הרי שבדור הבא ילדינו היו נשואים בנישואי תערובת חלילה.
15
הרב בזק נשאל אותך איך מתיחסים הרבנים יוסף לרבנים אליהו
אריק | 03-07-2013 12:41
האם יחס מתנכר לא גורר יחס? כמה פעמים הרב עובדיה זלזל ברב מרדכי אליהו זצ"ל והרב אליהו כיבד את הרב עובדיה לא הגיב . רבני ש"ס למדו להתעלם מרבני הציונות הדתית הספרדית ולפגוע בכבודם . הרב שמואל אליהו צדיק וממשיך דרך אביו הרב מרדכי זצל ראוי לעת הזו להיות רב ראשי
16
נו, מה ניתן כבר לצפות ממרצה באוניברסיטת הר עציון.
שלומי | 03-07-2013 13:25
17
לא הבנתי משהו...
| 03-07-2013 13:42
מי שקורא את התשובה של הרב אליהו רואה שהוא תוקף את שיטתו ההלכתית של ד"ר שרלו ולא לגופו של אדם. הוא כתב בצורה מכובדת כי לדעתו לא ראוי שהרב ד"ר שרלו יתבטא בנושאים כלל ישראלים נגד רב אברום וזקני העדה. אסור לו לכתוב.
18
לא מסכים עם הרב בזק
אבי | 03-07-2013 13:56
ידוע שרוב הרבנים כמו גם הרב אברהם יוסף פסקו שאסור להשכיר דירות לערבים בנוסף ידוע שיש מחלוקת בקשר לדרכי פסיקה בין מור אביו זצל לבין הרב עובדיה יוסף אז על מה יש להתפלאות? הרב שמואל אליהו הינו תלמיד חכם משכמו ומעלה רק שהוא מגיע מהציבור החרדלי כמו הרב שפירא זצל ולא מהציבור של הגוש ולמרות זאת אני קורא לרבני הגוש שגם אותם אני מעריך לעמוד לצד הרב ולא ולהתפלג או לפחות לא לכתוב מאמרים כאלו
19
לעניות דעתי דוקא בגלל זה הוא ראוי. לא מחפש הסכמות
(()) | 03-07-2013 14:00
ואישורים אצל החילונים, ולא עושה תורתו פלסטר. רב כזה ראוי שיהיה לנו.
20
מכבד את הרב בזק אך אין זה ראוי שהוא יקבע מי ראוי לרה"ר.
| 03-07-2013 14:04
21
תמוה מאד בעיני?!
מאיר קטן | 03-07-2013 14:07
איני מחזיק סידור שלו, ואיני מחזיק את ספריו. האם הוא לומד בכלל? אביו זצ"ל, כן השתמש בספריו של הרב עובדיה, ראו מקורות בשו"ת הרב הראשי. כיום אינו מדבר על הרב עובדיה, אך בעבר דיבר ודיבר. ותנחשו למה כעת הוא שותק? לא לשכוח! יש מרחק גדול ועצום בין ב' הדמויות. ויפה אמר הרב בזק.
22
עדיף שיסגור את הפייסבוק
הוא מביך את עצמו | 03-07-2013 14:18
23
שאול רזניק, הזקן שלך כ"כ יפה.זה פשוט הופך אותך לקדוש
דתי לאומי | 03-07-2013 15:19
וצודק
24
המקובלים אמרו חכם שמואל אליהו הרב ראשי הבא
סעדיה ממדבר סהרה | 03-07-2013 16:17
שום דבר לא יעצור את זה ! בטח לא אמנון בזק
25
מישהו מכיר פסק הלכה של הרב בזק?
מישהו | 03-07-2013 18:28
את מי זה מעניין מה אומר הרב בזק? מישהו מכיר פסק הלכה שלו?
26
סתיו נתמך ע"י רבני השמאל - מימד- ישיבת הגוש.
חושש מסוס טרויאני | 03-07-2013 19:53
צריך להיזהר... מריח רע מאוד !
27
מי ראוי להיות רב
מאיר | 04-07-2013 8:26
הרבנים קוק אברהם שפירא יצחק ניסים גורן מרדכי אליהו ודומיהם לפי הרב הזה לא ראוים להיות רבנים ראשיים משום שכל אחד מהם היה קיצוני במשהו לפי טעמו של הרב הזה לדוגמא הרב ניסים סירב להיפגש עם האפיפיור אם כן מי ראוי הרב עמיטל שבראש ומפקד גזירת הגירוש עמד אחד מתלמידיו בעל כיפה שקופה
28
להיפרד
מאיר | 04-07-2013 9:33
למרות שאנו נמצאים בימי בין המצרים עלינו להיפרד ולהפריד כדי שהשלום ישכון בינינו בין מי שחושב שצריך לקרב את התורה לבריות לבין מי שנוהג כמו המשנה לקרב את הבריות לתורה ואז שלום על ישראל לא נתלונן עליהם והם לא עלינו כל אחד ילך בשם אלוהיו גם בכל מערכת החיים במדינה זה כבר קיים רק צריך לקרא בשמו בקול גדול
29
אד הומינם
דני | 04-07-2013 12:05
חזרתי ועברתי על הכתבה כמה פעמים ואעפ"כ לא הצלחתי להבחין בהסבר כלשהו למה הפרמטרים הללו נדרשים לרב ראשי. אם רבני הגוש היו משתמשים ברגש כאשר צריך (ע"ע: ארץ ישראל, גדולי ישראל-תנך בגובה העיניים, וסמפטיה לערכים יהודים נוספים כגון זקן) הוא לא היה צריך להתפרץ כאן ולהטות את השכל עד כדי ניתוח לוגי מבדר. במיוחד לאור העובדה שאיסור מכירת בית לערבי בא"י הוא דינא דגמרא וזיל קרי בי רב הוא.
30
חחחחחחחחח הוא כ''כ צודק
חכיתי למילים כאלו | 04-07-2013 15:03
הרש''א שר ורוקד עם נשים שיהיה רב חוף הים
31
הגושניקים - שמאל קיצוני - תומכים בסתיו....
רואה נכוחה | 05-07-2013 12:35
32
מי אתה בכלל?! בחיים לא שמעתי עליך..
יהודי קטן | 11-07-2013 22:36
לעומת זאת הרב שמואל אליהו גאון תורה עצום.