"הגעתי לכנסת בגלל הגירוש מגוש קטיף. אנחנו עוד נשוב" - סרוגים

"הגעתי לכנסת בגלל הגירוש מגוש קטיף. אנחנו עוד נשוב"

ח"כ זבולון כלפה (הבית היהודי) שפונה מעצמונה הצהיר במליאה: "הגעתי לכנסת בגלל הגירוש. אפעל כאן לחיזוק ההתיישבות ואלחם נגד תכניות לגרש יהודים מביתם. אין לי ספק אנחנו עוד נשוב"

author-image
"הגעתי לכנסת בגלל הגירוש מגוש קטיף. אנחנו עוד נשוב"
  אין לי ספק - אנחנו עוד נשוב" (צילום: פלאש 90)

במליאת הכנסת נערך אחה"צ (שני) דיון מיוחד במלאת 8 שנים לגירוש מגוש קטיף. חבר הכנסת זבולון כלפה שפונה בשנת 2005 מהיישוב עצמונה במסגרת תכנית ההתנתקות מגוש קטיף, נשא נאום שריגש את חברי הכנסת מכל קצוות הקשת הפוליטית.

בפתח דבריו הודה ח"כ כלפה כי לא מדובר בנאום רגיל במליאה "זו משימה לא פשוטה לעמוד כאן היום מעל הדוכן הזה, שבו אך לפני שנים הצביעו ואישרו את תוכנית הגרוש של משפחתי ושל חבריי מגוש קטיף וצפון השומרון, אך מתוך אותה תחושת אחריות ושותפות לחבריי מהגוש אני ניגש לכך בחרדת קודש. אין לי ספק כי הגעתי לכנסת היא מתוך היותי נציגו של גוש קטיף ומתוך אותה רוח גדולה שליוותה אותנו המתיישבים אפעל כאן בכנסת לחיזוק ההתיישבות בכל מרחבי הארץ ואלחם נגד תכניות לגרש יהודים מביתם.

פעולת הגירוש מהגוש במבט של שמונה שנים אחרי מאפשרת לנו לפתוח את עינינו וליבנו לתוכניות מחד ולישום מאידך. בהחלטת הממשלה אחת מתוך קרוב ל-200 החלטות שהתקבלו בענין, מס' 1996 מיום 06.06.2004 הוגדרו העקרונות המרכזיים בסעיף ב' – "מטרת התוכנית להוביל למציאות ביטחונית מדינית כלכלית ודמוגרפית טובה יותר" האם אכן כך הם פני הדברים?? סעיפים ה'ה' וו' – "יציאה מרצועת עזה ומאזור בצפון השומרון עשויה להקטין את החיכוך עם האוכלוסיה".וגם: "השלמת התוכנית תשלול את תוקפן של הטענות כנגד ישראל בדבר אחריותה לפלסטינים ברצועת עזה"

המציאות בפועל, זמן קצר לאחר הגרוש, מכל קצוות הקשת הן הפוליטית והן התקשורתית שללו כולם את התוכנית ואת מטרותיה עם אמירות "ההתנתקות הייתה טעות אסטרטגית מהמעלה הראשונה היא הביאה לניצחון החמאס היא נתנה רוח גבית לטרור היא הזינה את המאבק הפלשתיני…" ואמירות רבות ונוספות.

השאלה העולה מכל הדברים כיצד יתכן שעל מעשה כה דרמטי ובעל משמעות רבה תוך פרק זמן קצר ביותר אנו עומדים מול מציאות שונה לחלוטין ממה שתיכננה הממשלה והכנסת והתקשורת והצבא?? כיצד יתכן כי חרף כל הערכות המומחים והיו רבים עם משאבים ויכולות כספיות מרובות שהסבירו לנו את היתרונות שבתוכנית ולמה קיומו של המהלך יביא שלום על ישראל!!. "מהגירוש מגוש קטיף למדתי כלל- כשכל התקשורת הולכת לצד אחד אני אוטומטית הולך לצד אחר- בתכנית ההתנתקות כל התקשורת היתה מגוייסת ליישום התכנית- זו דמוקרטיה? לא פלא שהתקשורת קורסת".

תשובתי היא אחת – עלינו לעמוד מול עצמנו ולומר בקול חד ברור וצלול כי זוהי ארצנו מדורי דורות ושום כח לא יזיז אותנו מכאן, שבנו לכאן לאחר אלפיים שנות גלות כדי לבנות ולפתח את הארץ ,אותה הרוח היונקת את כוחה מתעצומות הנפש של העם כולו המיחל ומתפלל שנים ארוכות לחזרה לציון וירושלים וזכה להגשים חלום דורות גם אנו אנשי הגוש עוד נזכה לשוב. אין לי ספק אנחנו עוד נשוב, יקח זמן אבל זה עוד יקרה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
פילים ובני אדם
שלומית | 02-07-2013 22:55
מותר האדם מן הפיל לאור הפרסום המוגזם שמקבל היום כבוד הנשיא שמעון פרס בליטוף פילים בגן החיות.. [במלאת לגן 20 ש'] עולה בדעתי השאלה: האם לא היה ראוי יותר שילך 'ללטף' את מגורשי גוש קטיף [במלאת 8 ש' לפינויגירוש]? ואגב, אני אוהבת פילים!
2
כשפוגעים בלימוד תורה ובמצוות אז......
בנט | 03-07-2013 9:37
3
חבל שזה יקרה שוב...
יהודי | 03-07-2013 12:07
תפסיקו לפגוע בתורה ובלומדיה כדי שלא יתקיים שוב הפסוק "וקאה הארץ..".