משרד המשפטים מבהיר: כך תוכלו להתקהל בסגר - סרוגים

משרד המשפטים מבהיר: כך תוכלו להתקהל בסגר

משרד המשפטים מבהיר כי ניתן יהיה להתקהל בקבוצות של עד 20 אנשים השומרים על ריווח של 2 מטרים תוך הפרדה ניכרת וברורה בין התקהלות להתקהלות בכל התקהלות מכל סוג

משרד המשפטים מבהיר: כך תוכלו להתקהל בסגר
  (צילום: Chen Leopold/Flash90)

לא כל התקהלות במרחב הציבורי היא התקהלות אסורה, זה מה שעולה מדיוני ועדת החוקה שנערכו לפני זמן קצר (חמישי) ועסקו במתווה ההתקהלויות במרחב הציבורי.

עמדת משרד המשפטים היא שניתן יהיה להתקהל בקבוצות של עד 20 אנשים השומרים על ריווח של 2 מטרים תוך הפרדה ניכרת וברורה בין התקהלות להתקהלות בכל התקהלות מכל סוג.

נציגת משרד המשפטים, עו"ד לילך וגנר, אמרה כי משרד המשפטים יציג מתווה למהי הפרדה ניכרת בין התקהלות להתקהלות עם כניסת התקנות לתוקף.

במהלך דבריה הבהירה וגנר: "לא כל שהיה של אנשים במרחב הציבורי היא התקהלות, ולא כל הפגנה היא התקהלות. מספר הגג להתקהלות הוא 20 איש. התקבצות ושהיה בסמיכות של אנשים במקום ספציפי לאותה מטרה היא התקהלות. כאן מדובר על קבוצות המופרדות זו מזו הפרדה ניכרת, אלו לא קפסולות שהותרו במסגרת תפילות ראש השנה ויום כיפור".

וגנר הבהירה את חשיבות השמירה על מגבלות ההתקהלות ואמרה: "התקהלות היא לב התקנות והחוק, והיא שיוצרת את הסיכון הבריאותי. אנחנו רוצים לאפשר התקהלות במתווה של התקנות. בגל הראשון היה איסור של התקהלות של שני בני אדם. יש פה חידוש בתקנות בנושא שמירת מרחק בין אותה קבוצה של 20 איש שמתקהלת".

עוד באותו נושא

נתניהו: הממשלה תאשר הגבלות על התקהלות

"ל-7 ימים הקרובים צריכה להיות שמירת מרחק של 2 מטרים גם בין המתקהלים עד 20 איש, ואם לא תהיה שמירת מרחק כזו, זה מקים סמכות לשוטר להורות על ריווח שלהם ואם מסרבים לריווח זה מקנה סמכות להטלת קנס של 1000 ₪".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אם אני חסיד...
רון | 01-10-2020 19:20
אם אני חסיד גור אז מותר עד 2000 איש במבנה סגור ועוד 2000 בחוץ כמו שהיה ביוהכ, חסידי בעלזא זכאין ל-5000 בבית הכנסת הגדול ול-50000 על הים. מפגינים נגד ביבי אפילו 2 הם התקהלות אסורה ומפיצי מחלות (שלא כמו החסידים הצדיקים שחולים בקורונה ואינם מדבקין)