בתיווך אמריקני: ישראל ולבנון יתחילו מגעים לקביעת גבול ימי

בתיווך אמריקני: ישראל ולבנון יתחילו מגעים לקביעת גבול ימי

לאחר עשור של מגעים ושלושים שנה ללא שיחות בין הצדדים, יו"ר הפרלמנט הלבנוני ושר האנרגיה יובל שטייניץ מאשרים שהצדדים יקיימו מגעים לקביעת הגבול הימי בן המדינות

רשמית: ישראל ולבנון יתחילו מגעים לקביעת גבול ימי
  (צילום: תומר נאמבורג/ פלאש 90)

על רקע המשברים בלבנון לאחר הפיצוץ בבירות והקריסה הכלכלית שם, ישראל ולבנון יפתחו במו"מ לקביעת הגבול הימי בן המדינות, כך מאשר היום (חמישי) יו"ר הפרלמנט הלבנוני נביה ברי. זאת בחסות ארה"ב והאו"ם.

לאחר שהצדדים יגיעו להסכם הוא יועבר לבחינתם של הארגונים הבינלאומיים. 

"הביקור של מזכיר המדינה פומפאו בלבנון בשנת 2019 השיב את סוגיית הגבולות לשולחן", אמר יו"ר הפרלמנט הלבנוני "הגענו להסכמה על מסגרת שתאפשר לנהל את המו"מ מהצד הלבנוני".

שר האנרגיה יובל שטייניץ אמר כי "מטרת השיחות היא להביא לסיום המחלוקת בנושא התיחום של המים הכלכליים בין ישראל ללבנון במטרה לסייע בפיתוח משאבי הטבע לטובת כל עמי האזור".

"אני מודה למזכיר המדינה האמריקני מייק פומפיאו ולאנשי צוותו ולשליחים דיוויד סאטרפילד ודיוויד שנקר על התגייסותם לנושא", הוסיף שטייניץ. "אנו מצפים לפתיחתו של המו"מ הישיר כבר במהלך התקופה הקרובה. התיווך האמריקני והמסגרת הטכנית של המשא ומתן סוכמו על דעתה ולשביעות רצונה של מדינת ישראל".

שר החוץ גבי אשכנזי אמר: "אני מבקש להודות למזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, ולצוות שלו על מאמציהם המסורים שהובילו לתחילת השיחות הישירות לסימון הקו הימי בין ישראל ללבנון.מדובר בצעד חשוב שהגיע לאחר שלוש שנים של מגעים דיפלומטים ולא היה מתאפשר ללא התיווך של ארצות הברית.

אני מאמין שהצלחת השיחות תשפיע משמעותית על יציבות האיזור ותקדם את השגשוג של אזרחי שני העמים בישראל ובלבנון. אני מודה לשר האנרגיה יובל שטייניץ על שיתוף הפעולה המוצלח בין המשרדים בקידום הסוגייה".

  

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו