אחד בפה ואחד בלב: התקשורת החרדית בקורונה - סרוגים

אחד בפה ואחד בלב: התקשורת החרדית בקורונה

בזמן שהתחלואה בחברה החרדית משתוללת, גם נגיף השנאה מתפשט, אך יתכן שלתקשורת החרדית יש חלק נכבד באשמה, על אף ניסיונה להגן על המגזר. אל לכם לזעוק אנטישמיות על כל ביקורת ליגיטימית

אחד בפה ואחד בלב: התקשורת החרדית בקורונה
  אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)

מאז פרוץ מגפת הקורונה אנו עדים לתחלואה גבוהה יחסית במגזר החרדי, אם בתחילת המערכה נגד נגיף הקורונה התחלואה הגבוהה הייתה מסיבות שאינן תלויות בו, כגון מחסור בהסברה ומגורים בצפיפות יחסית, מהר מאוד חלקים רחבים במגזר עברו למצב הכחשה.

בד בבד, מאז פרוץ המגפה ובעקבות התחלואה הגבוהה היינו עדים להסתה חריפה נגד הציבור החרדי, ראינו השתלחויות של בכירים ומפורסמים כלפי החברה החרדית, מערכות החדשות השתמשו באופן קבוע בתמונות חרדים כדי להמחיש את הנגיף והצטברו עדויות רבות של התנהגות בלתי הולמת כלפיהם.

עוד באותו נושא

פרופ' גמזו: 40% מהנדבקים הם מהמגזר החרדי


8

אך מרכיב הנושא באחריות לשיח השנאה כלפי החברה החרדית היא התקשורת החרדית בעצמה, כאשר מרבית התקשורת החרדית התגייסה מההתחלה להגן על המגזר שלה, אך באותה מידה לא היססה להחצין לציבור הרחב אירועים המוניים ואת המגזר החרדי שאינו מקפיד על הנחיות משרד הבריאות. אם התקשורת החרדית מחצינה חוסר אחריות בחברה החרדית, פלא שיש הכועסים על המגזר?

בנוסף עידוד זה מסכן את הציבור באופן ישיר, האם אתם מוכנים לקחת אחריות על מוות של אדם כתוצאה מעידוד נלהב שלכם להפר את ההנחיות?

עיתונאי חרדי שמעלה תיעוד מהתכנסות רבת משתתפים ללא ריחוק חברתי ומסכות משפיע באופן ישיר על השאלה אם ההנחיות ישמרו על ידי אנשים אחרים ועל השאלה כמה אנשים יפגעו מהנגיף המשתולל, הגדיל לעשות אחד האתרים החרדים שהספיד אנשים שמתו מקורונה אך לא הזכירו כלל את סיבת פטירתו כדי לא להזכיר את הנגיף המסוכן.

הבעיה הנוספת עם התקשורת החרדית הינה השמצת כל מי שמעז למתוח ביקורת על צורת ההתנהלות של המגזר החרדי, שבחלקו החליט לא לעצור את חיי הקהילה גם במחיר נפגעים.

כך הסביר העיתונאי דב אייכלר שמשפחתו משתייכת לחסידות בעלז את החלטת החסידויות: "אין דבר כזה אלפי חרדים בבית כנסת או בטיש בניגוד להנחיות, אדרבה-אם הם לא יהיו בתפילה או בטיש, זה יהיה בניגוד להנחיות, שלהם." כלומר חלקים מהחרדים חיים עם הנחיות אחרות מבשאר המדינה.

ולאחרונה החלו אנשי תקשורת חרדים בהתפרצות בוטה כנגד אנשי הציונות הדתית בעקבות ביקורת על צורת התנהלות זו.

כך איש התקשורת יאיר לוי אשר הוביל בעצמו קמפיין רחב נגד השנאה לחרדים כתב: "רואים שחצי שנה בלי ביה"כ השכיחה מכם (הציונות הדתית) מה זה יהדות ואנושיות", ובעקבות ביקורת של עיתונאי ישראל היום עקיבא ביגמן הגיב פרשן קול ברמה ישראל כהן: "הצדקנים והטהרנים של הימין הקיצוני ממשיכים לעשות סיבוב על המגזר החרדי."

כהן ממשיך ועוקץ "חבר'ה, תתעסקו בקרבות בנגמ״ש אצלכם שהתפתחו מאוד בימים האחרונים ותעזבו אותנו בשקט. מתגעגע כבר לשמאל ההגון".

ומעל הכל, בעקבות הצטרפות של מספר עיתונאים סרוגים לביקורת של ביגמן נכתב באתר חדרי חרדים כי "הלבלרים הסרוגים במפגן הסתה נגד גדולי ישראל וציבור יראי השם" על עיתונאים סרוגים נכתב בהמשך אותה כתבה: "גם העיתונאים הסרוגים אראל סגל ואבישי גריניצייג חשו שאין הם יכולים לעמוד אל מול הזוהמה וקפצו אף הם אל בריכת המטנפים"

אנשי התקשורת החרדים, לצערנו עדיין יש הסתה לא קטנה נגד הציבור החרדי, אך אל לכם לחפש אותה בכל ביקורת ליגיטימית ולזעוק אנטישמיות על כל ציוץ, זה לא מוסיף לכבודכם ורק מוכיח- כשאין טענה עניינית אז ממציאים שנאה של הסרוגים לחרדים כדי לשמור על הרייטינג תוך התעלמות מהמציאות.

הגיע הזמן של אחינו החרדים לקחת אחריות ולעצור את ההתעלמות מההנחנוית ואת ההשמצות, וחשוב מכך את שרשרת ההדבקה שמשפיעה על כולנו. זה לא עניין של משחקי כוחות, זה חיי אדם.

 

עמיחי כהן, בן 17 מקרני שמורון. לומד בכיתה י"ב בישיבת דרכי נעם

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
13 תגובות - 11 דיונים מיין לפי
1
וואו, דברים מדוייקים!...
יניב | 01-10-2020 17:56
וואו, דברים מדוייקים!
2
אחלה עמיחי ...
מתי | 01-10-2020 18:09
אחלה עמיחי
3
אני דתי.....
דתי | 01-10-2020 19:01
כתוב שכותב המאמר בחור ישיבה..... זה מה שמלמדים בישיבה שלך? לראות את הרע באחרים? להגיד לשון הרע על ציבור שלם!!!! היו הדבקות ענק בישיבות גם דתיות!!! אתה יכול לראות בישובים דתיים המון אנשים שלא אכפת להם! אני לא מאשים בזה אף אחד אבל לפני שאתה בא ומאשים ציבור אחר תסתכל במה הציבור שלך צריך להשתפר (ויש...)
הוא לא...
מתי | 01-10-2020 20:21
הוא לא בא להכפיש או משו הוא רק מציין עובדות אתה זה שבוחר להעלב מזה/להעלב בשביל הציבור החרדי
4
גרמת לי לאהוב...
סחי בהכחשה | 01-10-2020 19:40
גרמת לי לאהוב את הז'אנר יא תותח גבר על חלל
5
יפה מאוד ...
נריה | 01-10-2020 19:55
יפה מאוד
6
אשמת תקשורת. ניראה...
אורי | 01-10-2020 20:51
אשמת תקשורת. ניראה שבקרונה תקשורת לכל גווניה, חרדית, דתית לאומית, חילונית, התגלתה כנגיף וכלי מרעיל ומסוכן ביותר. כל כך הרבה רעל, לשון הרע, ליכלוך, שינאה שנשפכו שמה במשך חצי שנה אין לשער. אם כל הכתבים היו מפסיקים לשפוך את כל מה שיש להם בבטן ולהלעיט את כולנו בזכות לדעת את כל הלכלוך לפחות למשך שבוע, האנשים היו משתחררים מכל הלחץ, שינאה, רעל הנפשי. הלאווי שיהיה קצת חשבון נפש לכל הכתבים ושיצאו קצת לחופשה.
גם בקורונה...
כרגיל, מזל שיש את מי להאשים... | 01-10-2020 22:36
גם בקורונה התקשורת אשמה...
7
המגזר החרדי והערבי...
עידן | 01-10-2020 21:27
המגזר החרדי והערבי מוכיח שהקורונה זה שקר גדול. למרות החתונות הגדולות אין הרבה מתים במגזרים האלו
8
אין הסתה על צבור החרדי-הם הזמינו זאת על עצמם
לאורי | 01-10-2020 22:11
הם מזלזלים בכל ההוראות ובכל החסידויות עושים סוכות ל-1000 איש , אז מי אשם בכל הצרה שלנו = רק החרדים שמחפשים כעת את המלוניות וליהנות שם בחג הסוכות.
9
החרדים שונאים את הסרוגים
בושה | 01-10-2020 23:10
החרדים תמיד מזלזלים בסרוגים ומשמיצים אותם. לא שכחנו איך הם שמחו על גרוש קטיף
10
מאמר מדויק וחשוב
היו״ר שיצא לחופשה | 02-10-2020 0:19
אהבתי את הניתוח ואת הביסוס, בהחלט מקווה שהמאמר יעורר את אנשי התקשורת של המגזר החרדי לקחת אחריות ולהוביל את אנשיהם למקום טוב ובריא יותר. כתבה מצוינת!
11
החרדים בפרימיטיביות ז**נו...
יי | 02-10-2020 15:58
החרדים בפרימיטיביות ז**נו את המדינה