אושרו התקנות להגבלת הפגנות, סוכה תחשב "שטח פתוח"

אושרו התקנות להגבלת הפגנות, סוכה תחשב "שטח פתוח"

ועדת החוקה אישרה את התקנות שמגבילות את ההפגנות. לגבי סוכה הוחלט: פתוחה שלא מתוחמת מכל צדדיה, מותרת התקהלות של 20 איש, אסורה שהיה של אדם בסוכה של אדם אחר. גרוטו: "יותר אושפיזין שווה יותר מאושפזים"

אושרו התקנות להגבלת הפגנות, סוכה תחשב "שטח פתוח"
  (צילום: עדינה ולמן/ דוברות הכנסת)

בתום 10 שעות דיון ועדת החוקה אישרה הערב (חמישי) את התקנות שמגבילות הפגנות והן ייכנסו הלילה לתוקף. בנוסף, תיאסר שהיה של אדם בסוכה של אדם אחר.

ניתן יהיה להתקהל בקבוצות של עד 20 אנשים השומרים על ריווח של 2 מטרים תוך הפרדה ניכרת וברורה בין התקהלות להתקהלות בהתקהלות מכל סוג; המרחק בין קבוצות שמתקהלות במרחב הציבורי לכל מטרה שהיא יהיה "מרחק סביר" שיוגדר בנוהל שיגובש בהקדם ולא "מרחק ניכר".

משרד המשפטים הבטיח לבחון מתווה שיאפשר הגעה להפגנות באמצעות רכב, זאת בכפוף לחוות דעת של המשרד לבט"פ, משרד הבריאות והמשטרה.

יותר אושפיזין שווה יותר מאושפזים

פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות: בחג הסוכות יש משוואה פשוטה- יותר אושפיזין שווה יותר מאושפזים. הפגנות ברכבים יפרו את היציאה מהבית, האימונים בספורט יפרו את שלושת העקרונות, רפואה משלימה תפר את היציאה מהבית ובחלק מהמצבים גם את שאר העקרונות. הטיסה יוצרת מגעים מיותרים ולכן כל הבקשות שעלו מייצרות פגיעה בעקרונות ולכן נדחות. כשנראה מגמות מעודדות במצב התחלואה, נדון מחדש וברגע שנוכל לעשות פתיחה כלשהי אלו יהיו הדברים הראשונים".

בסוכה פתוחה מותרת התקהלות של 20 איש

לפי מתווה אליו הגיע יו"ר ועדת החוקה, ח"כ יעקב אשר, ומשרד הבריאות, אם דפנות הסוכה פתוחות עד 51%, ניתן להחשיבה כשטח פתוח ובכך לאפשר בה התקהלות עד עשרים איש. לדברי, ח"כ יצחק פינדרוס: "בועדת חוקה נבהיר את הגדרת הסוכה כשטח פתוח. מקום שהוא מוצל עדיין נקרא שטח פתוח, חייבים לאפשר תפילה במקומות מוצלים".

עו"ד מיכל גולדברג, המשנה ליועמ"ש משרד הבריאות אישרה: "סוכה פתוחה שלא מתוחמת מכל צדדיה, אלא עד 51% דפנות היא סוכה שמותר בה התקהלות מותרת של 20 אנשים בשמירה על 2 מטר בין אדם לאדם. מעבר לכך זה יהיה אסור". לגבי שהייה של אדם נוסף, תיאסר נוכחות מלבד המשפחה הגרעינית.

לאחר מכן הבהירו בועדת החוקה:  לפי התקנות שאושרו – בסוכות פרטיות יוכלו לשהות רק בני המשפחה הגרעינית; בסוכות המוקמות בשטח ציבורי שבהן עד 51% דפנות ניתן יהיה להתקהל עד 20 אנשים במרחק 2 מטר האחד מהשני, גם אם אינם גרים יחד, ובסוכות שיוקמו בשטח ציבורי עם דפנות מעל ל-50% לא ניתן יהיה להתקהל מעבר למשפחה הגרעינית

במהלך הדיון דרש אשר ממשרד הבריאות ש"מיד לאחר החגים, יציגו מתווה מסודר לחזרה לעבודה לגבי אותם 200 אלף איש שכבר נדבקו בקורונה עד היום. הסבירות שלהם להידבק שוב שואפת לאפס". פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות השיב לו כי "הרעיון חשוב, אך אין פתרון כזה בעולם, כולל במדינות עם הרבה אזרחים בריאים. מעבר לבדיקה, הבעיה היא הקושי הטכנולוגי למנוע זיופים ויצירת זיהוי חד-חד ערכי. אנחנו נמצאים בקשר עם חברות טכנולוגיה ישראליות במטרה להביא לפתרון כזה. זה לא יוכל להיות מוכן בשבוע שבועיים אך נציג מתווה שאנחנו מקדמים בנושא".

בתוך כך, חברי הוועדה דרשו לאפשר לעובדים בעסקים שיש בהם עד 10 עובדים, להגיע למקומות העבודה גם אם אינם מקומות עבודה חיוניים ואולם משרד הבריאות התנגד לדרישה ומשרד המשפטים הבהיר כי המשמעות של החרגה זו עלולה להפקיע את "מצב החירום המיוחד"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
אצלנו בשכונה גם בית כנסת נחשב שטח פתוח
שלמה קרעי-כוסא | 01-10-2020 21:59
ס
2
אני לא בטוח...
הריבון | 01-10-2020 22:30
אני לא בטוח שסוכה חשופה ב-51% היא כשרה בכלל או לא כשרה לצורך אכילה ושינה.