אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

אז מה הלאה? כך תתמודדי עם חוסר הוודאות

מתי חוזרים למסגרות הלימוד? מתי נוכל לעבוד ולהשתכר כמו פעם? איך תראה השגרה שאחרי הסגר? אנחנו וילדינו נמצאים בחוסר וודאות גדול. מדריכת ההורים, נעמה וקסמן בטור שיעזור לכם להתמודד עם התקופה המאתגרת

אז מה הלאה? כך תתמודדי עם חוסר הוודאות
  (צילום: שטארסטוק)

1. לשוחח על המצב: אני מאמינה מאוד בשיח עם הילדים (במקומות הנכונים כמובן). המחשבה של הורים, לפעמים, שאם לא נדבר במילים על משהו לא נעים, אז אולי למעשה הילד לא באמת ירגיש את זה, או שכן לדבר מגדיל את החרדה, היא מוטעית בעיני.

ברור שיש לשוחח איתם לא מתוך מתח וחשש, אלא בצורה רגועה ומודעת. אך יש לדבר על הכל. הילדים חווים את כל הקשיים, ולא לדבר עליהם, פשוט משאיר אותם לבד עם חששותיהם, מבלי שיש מבוגר שמסייע להם לעבד ולהתמודד איתן. אז דברו.

ספרו לילד שלכם שזו תקופה כזאת שכל הזמן משתנים דברים, ואנחנו מתמודדים איתם מיום ליום. וכמובן הרגיעו אותו שאתם תעדכנו אותו ברגע שתדעו כל דבר חדש. כמו כן הדגישו בפניו את מה שכן בטוח – תמיד: האהבה של המשפחה, ה'ביחד' שלכם, התמיכה והרשות לדבר על ה-כ-ל.

2. הקשבה! הקשיבו לרגשות של ילדיכם. האם הם חוששים ממה יהיה אחרי? מתגעגעים לחבר שלהם? מרגישים קושי בלימוד מרחוק? מה עובר עליהם?

במקום להתייאש, דברו איתם יותר (צילום: שטארסטוק)

3. גמישות: בדיקה של ההחלטות שלנו תוך כדי תנועה. במצב משתנה, אנחנו צריכים להגמיש את עצמנו על מנת להתמודד טוב עם השינויים. מה שעבר נפלא שבוע שעבר בסגר, לא בהכרח מתאים גם לשבוע הקרוב.

לפעמים מה שהצליח אתמול, לא מתאים כבר היום – אל תילחמו בזה. נסו להיות ערניים לצרכים של כל חברי המשפחה, ולזרום עם השינויים הנדרשים. קצת לוותר.. קצת לשחרר.. קצת להחזיר הרגל ישן, להתעקש רק על מה שבאמת חשוב.

4. פסק זמן לנשימה: לבדוק מה אתם צריכים בשביל בריאות הנפש שלכם, ובשביל לגייס עוד סבלנות לילדים, ולמצוא רגעים לקחת את זה. אם זה שיחה עם חברה, סרט בערב, קפה בשקט באמצע היום ועוד.

5. הורדת ציפיות: ממכם ומהילדים. גם אתם בני אדם והם – ילדים. אם בשגרה יש רגעים של מתח, כעס ומריבות, וודאי בתקופה לחוצה זו. אל תיכנסו להאשמות ותוכחות, נסו להיות סלחניים לעצמכם ולילדים. השאלה המנחה אתכם בימים אלה צריכה להיות – מה אני יכול לעשות כדי שלכולנו יהיה יותר טוב?

6. חיבוקים: מגע פיזי מאוד עוזר להתמודד עם תחושת חוסר וודאות. חיבוק, ליטוף ראשו של הילד, התכרבלות אתו יחד בסלון לפינוק.. מה שמעביר את חום הלב שלכם ואת הקרבה העוטפת.
זכרו: אתם העוגן של הילדים שלכם. יש לכם תפקיד חשוב על מנת להשאיר, בתודעתם חוויה מיטבית או שפויה של התקופה המשוגעת הזו.

====================

נעמה וקסמן – עובדת סוציאלית ומדריכת הורים

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו