סופדים לרבנית לוינגר: "אבידה קשה להתיישבות" - סרוגים

סופדים לרבנית לוינגר: "אבידה קשה להתיישבות"

הרבנית מרים לוינגר ז"ל שהלכה הלילה לעולמה הייתה ממייסדי היישוב היהודי בחברון, והותירה דור שממשיך את פעולותיה. פוליטיקאים ואישי ציבור סופדים לה

author-image
סופדים לרבנית לוינגר: "אבידה קשה להתיישבות"
  (צילום: נתי שוחט/ פלאש 90)

סופדים לרבנית מרים לוינגר: אנשי התיישבות ופוליטיקאים מספרים ומוקירים את הרבנית מרים לוינגר ז"ל שהלכה הלילה (שלישי) לעולמה, לאחר שבערב יום הכיפורים אושפזה בבית החולים במצב קשה.

הרבנית לוינגר הייתה ממקימי היישוב היהודי בחברון ורעייתו של הרב משה לוינגר זצ"ל.

יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ', אמר: "ברוך דיין האמת. כואב, יחד עם כל אוהבי ארץ ישראל את לכתה של אשת חברון הרבנית מרים לוינגר. הרבנית, חוד החנית בהתיישבות ומנהיגה באהבתה לתורה לעם ולארץ. מי שכל חייה נלחמה כחלוצה לפני המחנה באומץ ובמסירות נפש אין קץ למען חברון ולמען ההתיישבות נדרשה לישיבה של מעלה במוצאי יום הכיפורים".

"אני תפילה שהרבנית בעוצמתה עולה ממקום מושבה כגואלת עיר האבות ישר לכיסא הכבוד, ותמשיך ותהיה מליצת יושר יחד עם אמותינו הקדושות למען עם ישראל וארץ ישראל. תנחומים מעומק הלב למשפחת לוינגר. בבניין הארץ ננוחם".

יו״ר סיעת ימינה, חה״כ איילת שקד על פטירתה הרבנית מרים לוינגר: ״במוצאי יום כיפור הרבנית מרים לוינגר הלכה לעולמה. אישה פורצת דרך שחייה, בשותפות מלאה עם בעלה, את חזון ארץ ישראל השלמה והשיבה לחברון עיר האבות. מרים הייתה אישה חזקה, נחושה ואמיצה שפעלה מתוך שליחות אמיתית ואהבתה לארץ.עשייתה תיחקק בספר ההיסטוריה של ארץ ישראל והעם היהודי.״

11 ילדיה ממשיכים בדרכה

שר הבריאות יולי אדלשטיין: "פטירתה של הרבנית לוינגר היא אבדה קשה להתיישבות ביו"ש ולעם ישראל. מרכין ראש לזכרה ומשתתף בצערם של 11 ילדיה שממשיכים בדרכה. זכיתי להכירה באופן אישי ולהאזין לסיפוריה על תחילת ההתיישבות בחברון. סיפורים של חלוצה, בעלת מסירות נפש נדירה, שבהתפתחות עיר האבות יש לה מניית זהב".

עו"ד איתמר בן גביר, מראשי עוצמה יהודית, תושב חברון: "הרבנית לוינגר הייתה חיל החלוץ שלפני המחנה, במעשיה ובפעולותיה, יחד עם הרב זצ"ל. היו ראויים לקבל פרס מפעל חיים – מפעל ההתיישבות. נחמתנו היא שהרבנית הותירה דור של ממשיכי דרך, אוהבי ארץ ישראל ועם ישראל, שנאבקים למען ההתיישבות היהודית בכל רחבי הארץ".

המועצה המקומית קריית ארבע חברון: "מרכינים ראש בעצב ובכאב על פטירת הרבנית הצדיקה מרים לוינגר, שנפטרה הלילה בירושלים. הרבנית ז"ל הייתה ממייסדי ומבוני עיר האבות קריית ארבע חברון, ממלון פארק והממשל הצבאי והקמת קריית ארבע חברון, ובין מובילות קבוצת הנשים החלוצות שחידשו את היישוב בלב העיר במסירות ובהקרבה".

"מורשת מעשיה הדגולים תיזכר לנצח בתולדות עירנו. תנחומינו הכנים למשפחתה ולחבר המועצה בנה מלאכי לוינגר. בבניין הארץ תנוחמו. אליהו ליבמן ראש המועצה, סגני ראש המועצה חברי המועצה ומנהלי ועובדי המועצה יחד עם כלל התושבים החבים זכות גדולה לרבנית ז"ל".

עוד באותו נושא

ברוך דיין האמת: נפטרה הרבנית מרים לוינגר


57

מתנועת הריבונות נמסר: "מבכים את לכתה של הרבנית מרים לוינגר, ליבה הפועם של ההתיישבות מראשיתה, לוחמת אמיצה ללא חת למען ארץ ישראל, עם ישראל ותורת ישראל".

הרבנית מרים ניצבה כצוק איתן לצד בעלה המנוח, הרב משה לוינגר זצ"ל, מאז ימי הכניסה למלון פארק והובלת הכניסה ההרואית לבית הדסה בחברון, בכך חידשו את הישוב היהודי בעיר האבות. הרבנית הנחילה למפעל ההתיישבות וההתנחלות את העיקרון לפיו עלינו לצעוד את הצעד הראשוני הקטן והקב"ה יסייע בצעדי ההמשך. כך פעלנו וכך פעלו אוהבי הארץ ומיישביה ההולכים בדרך אותה סללה עבורנו, ומכוחה אנו זוכים להתיישבות המפוארת והמרהיבה בארץ ישראל".

מצדיעים לדרכה ולהישגיה, ומחויבים להמשיך

ראשי שדולת א"י ח״כ חיים כץ וח״כ בצלאל סמוטריץ' מבכים את פטירתה של הרבנית לוינגר: "הרבנית מרים לוינגר שהלכה הלילה לעולמה לימדה את כולנו פרק חשוב באהבת ארץ ישראל ובמסירות נפש למענה. אנו מרכינים ראש עם פטירתה, מצדיעים לדרכה ולהישגיה, ומחויבים להמשיך לפעול לאורה".

ממועצת יש"ע נמסר כי "כל ההתיישבות הישראלית ביהודה, שומרון ובקעת הירדן מרכינים ראש וכואבים יחד עם משפחת לוינגר את פטירתה של הרבנית מרים לוינגר. הרבנית לוינגר הייתה אישה חלוצה ונחושה שהייתה פורצת דרך בציונות המתחדשת במדינה ישראל.

בדרכה האמיצה, יחד עם בעלה הרב משה זצ"ל, החזירה את העם היהודי לעיר האבות בחברון והטביעה את חותמה העמוק בהיסטוריה של עם ישראל. מורשתה תאיר לנו את המשך הדרך. בית מועצת יש"ע שולח את תנחומיו הכנים לילדיה ומשפחתה הנטועים עמוק בכל רחבי ההתיישבות".

ח"כ אריאל קלנר: ‏"עיר האבות שבה לחיים בזכות הרבנית לוינגר. בצער רב קיבלתי את הבשורה על פטירתה של הרבנית מרים לוינגר זצ"ל. מקומה של הרבנית לוינגר יישמר לנצח בין החלוצים גואלי אדמת ארץ ישראל ובמיוחד של חברון, עיר האבות והאמהות. מורשתה תמשיך להנחות עוד דורות רבים".

ח"כ עמית הלוי בדברי פרידה מהרבנית לוינגר ז"ל: "כל יהודי שמגיע לחברון כיום חייב לך חוב גדול. מאות אלפי היהודים שפוקדים את עיר האבות, עוברים דרך השער שפתחת להם. הלכת מאיתנו ביום הכיפורים, ולא יכולתי שלא לחשוב על מילות הפיוט הפותח את תפילות היום".

שרת התפוצות, עומר ינקלביץ': ‏"בצער ובכאב אנו נפרדים מהרבנית מרים לוינגר.הרבנית הייתה אישה פורצת דרך וסמל לאומץ, מנהיגות, מסירות ואהבת הארץ.

הרבנית הקדישה את חייה להתיישבות, הובילה את השיבה ההיסטורית לעיר האבות חברון והוכיחה שחרף כל הקשיים ניתן להפוך את הבלתי אפשרי לאפשרי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו