הרמטכ"ל קבע: צה"ל נכנס לעוצר יציאות של חודש - סרוגים

הרמטכ"ל קבע: צה"ל נכנס לעוצר יציאות של חודש

בהתאם להערכת המצב המתמשכת בצה"ל ובתום הערכת מצב מטכ״לית החליט היום הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי על עוצר יציאות החל מיום ג' למערך הלוחם ולחיילים בהכשרות של עד חודש ימים

author-image
הרמטכ"ל קבע: צה"ל נכנס לעוצר יציאות של חודש

בעקבות התפרצות הקורונה בישראל, הרמטכ"ל אביב כוכבי החליט כי חיילי צה"ל שיחזרו מחופשת יום כיפור, ייכנסו ל'עוצר יציאות' של עד חודש. חריגות ושחרורים באישור קצין בדרגת אלוף.

בצה"ל מנו ביממה האחרונה יותר מאלף נדבקים חדשים, וכ-14 אלף חיילים הנמצאים בבידוד.

עוד באותו נושא

הרב דוד פנדל נדבק בקורונה: "לא צריכים בידוד"


15

ההחלטה תקפה למערך הלוחם ולחיילי הקורסים הנמצאים בהכשרות. בבסיסים הפתוחים, הונחו המשרתים לעבוד במשמרות תוך שמירה על קפסולות, ללא קיום מפגש ביניהן. כלל המשרתים במערך הלוחם, בבסיסי ההכשרה וביחידות הסגורות יגיעו ביום ג׳ לבסיסים ערוכים לשהות ממושכת, לתקופה של עד חודש ימים.

מדברי הרמטכ״ל, רב-אלוף אביב כוכבי בסיכום הערכת המצב: ״מצב התחלואה במרחב האזרחי ובצה״ל מחייב אותנו לנקוט בסדרת פעולות להידוק והחמרת הנהלים בכל יחידות הצבא.

שמירת כשירותו של צה״ל היא משימה עליונה, וכפועל יוצא מכך, המאבק במגיפת הקורונה בתוך צה״ל הינו משימה מרכזית. עלינו לפעול מידית ובמלוא העוצמה לצמצום התחלואה בצה״ל פנימה.

הדבר הכרחי משני היבטים: שימור הכשירות של הצבא למשימותיו הביטחוניות, והיכולת להמשיך בסיוע הנרחב שהצבא מספק למרחב האזרחי. רק מאמץ משותף של המדינה, צה״ל והאזרחים יביא לצמצום התחלואה. חובה עלינו כצבא, מראשון החיילים ועד אחרון המפקדים, לשמש בימים אלה דוגמה, ולממש את יעודנו בעת הזאת, שמירה על ביטחון המדינה ושותפות מלאה במאבק בקורונה, תוך מתן סיוע נרחב וככל שידרש למדינת ישראל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
ניתוק גורף של חיילים בני 18 מהמשפחה מסוכן
יהודה כהן | 28-09-2020 21:59
הרמטכל בודאי מכיר את גורמי המוות בצבא, והוא מספיק חכם להבין את הסכנה בעוצר יציאות ארוך וגורף. להפיל גם את זה על הקרביים שכבר מסכנים את חייהם למען כולנו, זה לא הוגן, זה אכזרי, אם יש משהו שיכול להתחיל למצוא פתח לפתרון לקורונה - זה יותר התחשבות ואכפתיות, לא הפלת קשיים על החלשים ממך
זה לא...
ר | 29-09-2020 13:29
זה לא חדש שחייל לא יצא חודש הביתה. הרסתם את הדור ואת הצבא. קיבלתם דור של מכורי אינטרנט ובכיינים
2
כוכבי מצדיע לך...
ישראל סופר | 29-09-2020 10:47
כוכבי מצדיע לך אני !!!!!!!! כן המפקד!!!!
3
אחי שירת בסדיר...
Yo Mama | 29-09-2020 13:28
אחי שירת בסדיר ב2007. בחודש אלול לא יצא פעם אחת. היום דור של בכיינים עם הורים שהרסו את הילדים. תפסיקו להתערב ולהביע שעה על כל דבר.