קורונה בצה"ל: צווי מילואים בוטלו, תחקיר בבה"ד 1 - סרוגים

קורונה בצה"ל: צווי מילואים בוטלו, תחקיר בבה"ד 1

בצה"ל החליטו על ביטול צווי גיוס המילואים לאוקטובר כחלק מהמאבק בהתפשטות הקורונה. במקביל פורסם התחקיר סביב התפרצות הנגיף בבה"ד 1, כאשר הקצינים המעורבים ננזפו והודחו

קורונה בצה"ל: צווי מילואים בוטלו, תחקיר בבה"ד 1
  אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: דובר צה"ל))

הקורונה בצה"ל: בתום הערכת מצב ייעודית שהתקיימה היום (חמישי), החליט הרמטכ״ל  אביב כוכבי על ביטול מרבית התעסוקה המבצעית של כוחות המילואים שתוכננה לחודש אוקטובר והחלפתם בכוחות סדירים, זאת כחלק מהמאבק למניעת התפשטות נגיף קורונה. כתוצאה, בוטלו מרבית צווי גיוס המילואים אשר הונפקו לטובת התעסוקה המבצעית לחודש אוקטובר.

במקביל, בצה"ל פרסמו את מסקנות התחקיר שנעשה בעקבות התפרצות נגיף הקורונה בבית הספר לקצינים (בה"ד 1). ממסקנות התחקיר עולה כי באירוע זה, מעגלי ההתגוננות של היחידה מול הנגיף נפרצו בעקבות מספר תקלות שבבסיסן דיווח עצמי מאוחר בהופעת תסמינים, וכן אי הקפדה על תשאול והחתמת הצוערים אודות מצבם הבריאותי.

מפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק, קיבל את מסקנות התחקיר והמלצותיו – והחליט על מספר הנחיות מחייבות, ביניהן חידוד נהלי קטיעת שרשראות ההדבקה ביחידות, וקיום כנס מפקדי בסיסי ההכשרות והאימונים בראשות מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים. במהלך הכנס יוצג תחקיר זה והקמת צוות בקרה זרועי שיבצע ביקורות ביחידות הזרוע.

מפקד בה״ד 1, אל"ם גיא לוי, ציין כי בית הספר לקצינים חרט על דגלו את האחריות הפיקודית וגם באירוע זה מקבלים המפקדים המעורבים את האחריות המלאה על שהתרחש. על כן, קיבל מפקד הזרוע את המלצת מפקד הבה״ד לנקוט צעדים משמעתיים כלפי כל שרשרת הפיקוד המעורבת במקרה.

לוי וסטארק יערכו פגישה ביניהם, כשאחריה יוחלט על נקיטת צעדים משמעתיים. במקביל, למפקד הגדוד נרשמה הערה פיקודית על ידי מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים, אלוף מוטי ברוך.

עוד הוחלט על מספר קצינים שיודחו מתפקידיהם או ייענשו. בצה"ל הודיעו כי מפקדת פלוגה בדרגת סגן סיימה את תפקידה באופן מיידי, ושתי מפקדות פלוגה נוספות שנשפטו בדין משמעתי על ידי מפקד הבה"ד ונידונו לעונשים שונים. מספר מפקדי צוותים נשפטו בדין משמעתי על ידי המג"ד ונידונו לעונשים בדרגות חומרה שונות, ושתי הצוערות שלא דיווחו על הופעת תסמיני המחלה הודחו מקורס הקצינים.

מפקד זרוע היבשה חזר והדגיש את החשיבות בשמירה על כשירות צה"ל וכן שמירה על בריאות משרתיו. בנוסף, ציין כי בית הספר לקצינים הוא סמן ימני וקטר עבור צה"ל כולו, וימשיך להוות כך גם בהמשך. סגן הרמטכ״ל הדגיש את אחריות המפקדים לכשירות יחידתם. בתוך כך, הנחה סגן הרמטכ״ל את המפקדים לבצע את כלל הפעולות בהתאם להנחיות והפקודות למניעת התפשטות המגיפה בהינתן חולה מאומת או חשד לחולה ביחידתם. הסגן הנחה כי לקחי תחקיר זה יועברו בכלל יחידות צה״ל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו