מעקב סרוגים: אפרת הודיעו על סגירת בתי הכנסת - סרוגים

מעקב סרוגים: אפרת הודיעו על סגירת בתי הכנסת

במכתב ששוגר אל תושבי היישוב אפרת, הורו הרב שלמה ריסקין ועודד רביבי על סגירת בתי הכנסת "בשל התפשטות הנגיף בצורה מהירה והעובדה שהגענו לשיא חדש של חולים, שרק הולך וגדל מידי יום"

מעקב סרוגים: אפרת הודיעו על סגירת בתי הכנסת
  בית כנסת באפרת, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: גרשון אלינסון/ פלאש 90)

שיא יומי במספר החולים החדשים במועצה המקומית עליו פירסמנו בסרוגים, הוביל את ראש המועצה עודד רביבי להורות לתושבים, על העברת המניינים בימות החול, ביום בכיפורים ובחגים הבאים, אל מחוץ לבתי הכנסת.

בגל הראשון הצליחו במועצה המקומית לגדוע את היקף התחלואה, שעמדה אז על סך הכל 64 נדבקים. כעת בגל השני, בשבועות האחרונים הנגיף התפרץ מחדש במספר שכונות, בעיקר בשכונת הזית והמספרים הולכים ומאמירים ללא שום הגבלות מקומיות.

עוד באותו נושא

התפרצות שנייה באפרת: שיא במספר חולי הקורונה


8

נכון לשעה זו  ישנם באפרת 72 מאומתים פעילים לנגיף הקורונה, ביממה האחרונה התקבלו תשובות רבות של בדיקות שנעשו לאחר החג ומסיבה זו נרשמה העלייה בכמות התושבים שנמצאו חיוביים לנגיף בין היתר בעקבות ריכוז התשובות.

במכתב עליו חתומים רב היישוב, הרב שלמה ריסקין יחד עם רביבי נאמר כי "בשל התפשטות הנגיף בצורה מהירה, שיש בה כדי לעורר דאגה רבה ובשל העובדה שהגענו לשיא חדש של חולים בעיר אפרת שנדבק, שרק הולך וגדל מידי יום, מתוך ערבות הדדית וגילוי אחריות אישית, חברתית, וקהילתית, ולבריאותם ולשלומם של חברינו וידידינו תושבי העיר".

השניים אמרו כי "אין אנו רשאים לעמוד מנגד ולקחת אחריות על סיכון חייהם של תושבי העיר. מחובתנו לשמור על בריאותינו ובאותה מידה גם על נפשותיהם ובריאותם של אחרים.

הם מבקשים מהקהילות השונות באפרת "להמשיך לקיים בצורה מוכבדת את התפילות מחוץ לכותלי בתי הכנסת, באופן שיש בו כדי לאזן בין גילוי רגישות לחשיבות התפילות במועדי תשרי מצד אחד למול הציבור ולשמירה על בריאותו. מצד שני, למי שיתקשה ביום הכיפורים לצום, בגלל תנאי החום בחוץ – שיתפלל ביחידות בביתו".

אפרת מצטרפת אל ראשי ערים רבים שכבר הודיעו כבר על סגירת בתי כנסת, בין היתר ברשויות: דימונה, שומרון, עפרה, רמת גן, יבנה ושוהם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו