קצר על הפרשה | לבוא במגע עם אנשים מושחתים?
להתפלל עם עבריינים. יעקב, ישראל וישורון- אלו שלושת הרמות של עם ישראל. ישורון זה במצבו השלם בארץ ישראל, אז למה שם יש את הפסוק וישמן ישורון ויבעט? הרב יששכר היימן בסרטון קצר על הפרשה
פרשת האזינו – שבת תשובה: ישנם אנשים רבים שלא מוכנים לחיות בחברה רעה, לא מוכנים להתעסק עם אנשים מושחתים, לא רוצים לבוא במגע עם אנשים רעים.
הם אומרים תן לי חברה טובה, אנשים טובים, ואיתם נחיה בשמחה, אבל עזוב אותנו מאנשים בעייתיים וקשים.
מה הפרשה אומרת על זה? שירת האזינו מחולקת כידוע לשני חלקים, בחלק הראשון הקב"ה מפנק את עם ישראל "ה' בדד ינחנו ואין עמו אל נכר", "יפרוס כנפיו יקחהו", "ויניקהו דבש מסלע", ויש את החלק שעם ישראל חוטא ואז הקב"ה מעניש אותו.
זוהי מיני תוכחה. לעם ישראל בתנ"ך יש שלושה שמות: יעקב, ישראל וישורון. יעקב זה כשאנחנו בגלות, בעקב. ישראל כשאנחנו במצב טוב, כי שרית עם אל-הים ועם אנשים, וישורון זה השם הכי גדול, הישר, השלם, זו המידה הגדולה של עם ישראל.
איפה מופיע ישורון פעם ראשונה בתנ"ך? – בפרשתנו, בפסוק "וישמן ישורון ויבעט", דווקא בשלב של החטאים מוצאים את הכינוי הכי מפואר שיש לעם ישראל בתנ"ך, ישורון – ישרים עם ה'.
לפעמים, לא תמיד, האנשים, הנשמות, הדברים הכי גדולים מגיעים מהמקומות הכי נמוכים, וישמן ישורון ויבעט. כל מי שמתעסק בחינוך יודע שלפעמים דווקא לתלמידים ולתלמידות הכי קשים יש את העוצמות והנשמות הכי גדולות, הרבה מעבר ל"ילד טוב ירושלים" שכיף ללמד.
לפעמים הרשעה היא באמת רשעה, אבל לפעמים דווקא בה מתחבאים היהלומים הגדולים.
ביום כיפור אנחנו אומרים לה', נכון שלפעמים המעשים שלנו לא משהו… ולפעמים אנחנו גם רשעים חלילה, אבל תסתכל בבקשה על על הנשמה הגדולה, על הישורון שנמצא בנו, אולי אנחנו בועטים לפעמים "וישמן ישורון ויבעט", אבל עדיין תסתכל על הישורון שמתחבא בקרבנו, גם על הישרות ועל הדברים הנפלאים שאנחנו עושים ולא רק על מעשי הבעיטה שלנו.
גמר חתימה טובה ושבת שלום
מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו