"צריך לקבל החלטות קשות": נתניהו נחוש להטיל סגר מלא

"צריך לקבל החלטות קשות": נתניהו נחוש להטיל סגר מלא

ראש הממשלה לוחץ לקבל החלטה על סגר מלא מיום שישי למשך שבועיים. נתניהו: "המצב קשה, יש עלייה תלולה ואנחנו צריכים לקבל את החלטות", בכחול לבן עדיין מתנגדים לצמצום ההפגנות

author-image
"ההחלטות הן קשות": נתניהו נחוש להטיל סגר מלא

ראש הממשלה נתניהו דוחף בקבינט הקורונה להחלטה על סגר מלא כבר הלילה, אולם בכחול לבן עוד יש קולות שמתנגדים, לאור ההחלטה לצמצמם בצורה כמעט מוחלטת את ההפגנות.

לשכת נתניהו מבטלת את ההצהרה שתוכננה להערב וראש הממשלה מוציא סרטון: "אני נמצא בין הדיונים בקבינט הקורונה, הם רציניים ומורכבים", הוא מציין. "המצב קשה, יש עלייה תלולה ואנחנו צריכים לקבל את החלטות, ההחלטות הן קשות".

"צריך להבין שיש פה סכנה לחיים. אין ברירה, לקבל את ההחלטות הקשות ולהציל חיים בשיתוף הפעולה שלכם".

סמוטריץ': "אם זה נכון שהולכים לסגר כללי על המגזר הפרטי שירסק את הכלכלה ואת הפרנסה של עשרות ומאות אלפי אנשים רק כי ניסנקורן דורש להתנות בכך את הגבלת מסיבות ההדבקה בבלפור ונתניהו נכנע לו זה פשע שלא יסולח".

היועמ"ש: ביטול הפגנות רק בסגר כללי

לפי עמדת היועץ המשפטי, אביחי מנדלבליט, ביטול ההפגנות אפשרי רק כאשר יש סגר כללי על כל המשק. בעקבות כך, טענו כאמור בכחול לבן כי יתמכו בהגבלת ההפגנות רק בגיבוי הדרג המקצועי ובמקרה של סגר מוחלט.

מוקדם יותר ראש הממשלה החריף הטון ואומר לשרים, ש"כיוון שאנו נמצאים בשעת חירום בעקבות העלייה החדה בתחלואה, הוא יבקש להעביר החלטה על סגר כללי נרחב והידוק משמעותי במגבלות באופן מיידי, וכן סגירת ענפים נרחבים במשק".

בשלב הזה עדיין לא התקבלה החלטה מתי המתווה החדש ייכנס לתוקף. הצעת נתניהו היא להטיל סגר מלא מיום שישי עד לאחרי שמחת תורה למשך 16 ימים.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
מה הבעייה לרתום את ראשי המגזרים לעניין?
ערן | 23-09-2020 20:32
לא מצליח להבין מה הבעייה של חברי הקבינט לרתום לעניין את ראשי כל המגזרים לעניין. שהרבנים יורו על סגירת בתי הכנסת ל-16 ימים, ראשי המפגינים יורו על עצירת ההפגנות הפיזיות ל-16 ימים ונשיא התאחדות התעשיינים יורה על עצירת כל המגזר הפרטי ל-16 ימים. סגר אחד, כללי, בלי החרגות, ל-16 ימים בלבד (אם להחשיב את ראש השנה אז יוצא זמן סגר כולל של 21 ימים). הרבה יותר משתלם לעשות סגר אחד הדוק סינכרוני לזמן קצוב מאשר סגר ארוך בתשלומים.
אמון
אטאיסט | 24-09-2020 8:08
כי נתניהו דאג שנים שלהמנהיגים מימין ומשמאל לא יהיה אמון בטהרת כוונותיו ובמעשיו
כי ישראלים...
מתנחח | 23-09-2020 21:57
כי ישראלים לא ממושמעים והסגר לא יעבוד
2
נתניהו נחוש ??? לא נחוש לשום דבר חוץ מלחלץ את
קומו עורו | 23-09-2020 20:42
עצמו מבית האסורים. כשהיה צריך להיות נחוש ולמנוע הפצה של המגיפה הוא השתפן ונכנע לבני בריתו הפוליטיים, תוך כדי ניטרול הפרוייקטור שנכפה עליו. האיש מסוכן למולדת ברמות בלתי סבירות.
3
מעניין למה כחול...
תהלה | 23-09-2020 20:58
מעניין למה כחול לבן מתנגדים לצמצום ההפגנות. תתביישו יאללה שתתפרק הממשלה הצבועה בקרוב
4
אמון העם
אטאיסט | 24-09-2020 8:06
מנהיגי הימין בעבר כמו שרון ובגין קיבלו הערכה ואמון גם מהשמאל הציוני למרות שהוא חלק על דרכם ,משום שהאזרחים האמינו בכוונות של המנהיגים לפעול לטובתם. היום הרב המוחלט של העם מבין שלנתניהו אין כוונות לפעול לטובת הציבור והוא קודם כל פועל לטובתו האישית ולטובת משפחתו וזו הסיבה לכך שיש כירסום בלגיטימיות שלו גם מימין וגם משמאל
5
ביבי נחוש רק...
חחחחח | 24-09-2020 8:44
ביבי נחוש רק בכותרות בעיתון. במציאות הוא הססן, חסר עמוד שדרה וחסר יכולת להחליט, לחיץ, פחדן והיסטרי.
.... ובנוסף...
וגם שקרן פתולוגי , אל תשכח ... | 24-09-2020 8:52
.... ובנוסף גם שקרן פתולוגי ...