צעד ראשון: בחריין תאפשר לקבל שיחות טלפון מישראל - סרוגים

צעד ראשון: בחריין תאפשר לקבל שיחות טלפון מישראל

משרד התקשורת הודיע כי ממשלת בחריין הורתה למפעילות הסלולר במדינה להתיר קבלת שיחות טלפון מישראל. באיחוד האמירויות הסירו לפני כחודש את חסימת השיחות לישראל, זאת כחלק מהליך הנורמליזציה בין המדינות

צעד ראשון: בחריין תאפשר לקבל שיחות טלפון מישראל
  (צילום: אבי אוחיון\לע"מ)

צעד ראשון בדרך לשלום: שבוע לאחר חתימת הסכם השלום, משרד התקשורת הודיע היום (רביעי) כי שר התקשורת של בחריין, כאמל בין אחמד מוחמד, הנחה את מפעילי הסלולר במדינה לפתוח את האפשרות לקבלת שיחות ישירות מישראל.

המהלך הנוכחי מגיע בעקבות שיחתו אמש עם שר התקשורת יועז הנדל, במסגרתו השניים סיכמו על קידום התרת השיחות. לפי הודעת משרד התקשורת, המפעילים הסלולריים בבחריין יצרו קשר עם המפעילים בישראל במטרה להגיע לחתימה על הסכמים מסחריים, שיעניקו לנוסעים בין המדינות שירותי נדידה.

עד היום, תושבי בחריין לא יכלו להתקשר למספרי טלפון עם קידומת +972 של ישראל, כאשר תושבים שהיו מנסים לחייג למספר טלפון ישראלי היו שומעים הודעה מוקלטת האומרת להם שהמספר "אינו יכול להיות מחובר". עם זאת, בשנים האחרונות העלייה בפופולאריות של שיחות קוליות דרך האינטרנט, באמצעות אפליקציות כגון וואטסאפ ופייסבוק, אפשרו לאזרחים לעקוף את החסימה.

עוד באותו נושא

לראשונה: אשכנזי שוחח עם מקבילו באיחוד האמירויות

בשנים האחרונות ישראל ניסתה פעמים רבות לבקש ממדינות ערב להסיר את חסימת השיחות בין המדינות, ואף זכתה לתמיכה מארה"ב שקראה לקידום המהלך. במהלך כהונתו הנשיא לשעבר ברק אובמה קרא גם כן למדינות המפרץ הפרסי לפעול להסרת החסימה על ישראל כחלק מתכניות השלום שלו – אך המהלכים שלו הסתיימו ללא הצלחה.

המדינה הראשונה שנענתה לבקשה הישראלית הגיעה רק לפני כחודש, כאשר איחוד האמירויות הסירה את החסימה על ביצוע שיחות טלפון בינלאומיות לישראל וכן התירה גישה לאתרי אינטרנט ישראלים במדינה. שיחת הטלפון הראשונה מאיחוד האמירויות לישראל בוצעה על ידי שר החוץ המקומי, השייח עבדאללה בין זאיד, שהתקשר למקבילו בישראל גבי אשכנזי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו