הופתעו: כישלון יום כיפור של ממשלת ישראל 2020 - סרוגים

הופתעו: כישלון יום כיפור של ממשלת ישראל 2020

בניגוד לכישלון של מלחמת יום כיפור, בהם 'הקונספציה' דחקה כל אזהרה מפני מלחמה, הפעם הכישלון אפילו יותר חמור. ממשלת ישראל ידעה על האפשרות של גל שני, ראתה בעיניים כיצד הוא מתרחש, ובכל זאת לא הכינה שום מתווה לקיום התפילות בחגים

הופתעו: כישלון יום כיפור של ממשלת ישראל 2020
  (צילום: אורן בן חקון/פלאש90)

6 חודשים היה לממשלת ישראל להתכונן לחגי תשרי. ממחרת פורים, כשהקורונה נכנסה לחיינו באופן רשמי, ובטח שאחרי סגר של פסח, הייתה צריכה הממשלה להתחיל להתכונן לחגים. אבל היא לא עשתה את זה.

בניגוד לכישלון של מלחמת יום כיפור, בהם 'הקונספציה' דחקה כל אזהרה מפני מלחמה, הפעם הכישלון אפילו יותר חמור. ממשלת ישראל ידעה על האפשרות של גל שני, ראתה בעיניים כיצד הוא מתרחש, ובכל זאת לא הכינה שום מתווה לקיום התפילות בחגים.

עוד באותו נושא

הקבינט לא הכריע; יגובש מתווה הפגנות ותפילות


4

יש לציין כי הכישלון הזה אינו הראשון בשורת מחדלי הממשלה בטיפול בקורונה. גם לחגיגות חג הקרבן במגזר הערבי הממשלה לא התכוננה, ואפילו ל-1 בספטמבר, הממשלה אמנם הכינה תכנית, אך 12 שעות לפני תחילת הלימודים, עדיין ניהלה דיונים האם לפתוח את בתי הספר בערים אדומות או לא.

ושוב אנחנו עומדים פחות משבוע לפני יום כיפור, כשלאף אחד במדינה אין מושג איך ייראו התפילות בבתי הכנסת, כשגם התכנית שהוסכמה ונקבעה לקראת ראש השנה הופכת שוב לסימן שאלה גדול, עם דרישות לבטל אותה.

רצף הפארסות האלה, הם המשך ישיר למדיניות חוסר המשילות של נתניהו, שמביא החלטה בממשלה, שהופכת בתוך שעות או ימים לכזו שאינה מחייבת, וחוזרת למקצה שיפורים ובעיקר קיצוצים מאסיביים לפני שהיא יוצאת לפועל.

עוד באותו נושא

"לא יודע אם אוכל להישאר בממשלה שאינה יהודית"


12

מתכנית הרמזור נשאר תמרור האט, הסגר שהוטל על האזרחים, הפך להיות מחסומי כבישים של המשטרה, שגורמים לפקקי ענק מיותרים, רק כדי לתת את התחושה שמישהו מלמעלה מבקש למרר לאזרח את החיים. אבל מעבר לזה. נניח שהסגר ייתן את התוצאות הרצויות ושיעור התחלואה יצנח. האם לממשלה יש בכלל יעדים לפתיחה מחודשת של המשק? ובכלל מה תכנית הפעולה של הממשלה ליום שאחרי הסגר? איך תראה מערכת החינוך בזמן הסגר ובעיקר אחריו?

השליפות היומיות של הממשלה, ומריטת הנוצות של כל החלטה לפני שהיא מגיעה לפסים מעשיים, הופכת את כל הטיפול בקורונה לפארסה אחת גדולה. חצי שנה היה לממשלה להתכונן ליום כיפור תשפ"א, אבל היא העדיפה לעצום עיניים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
16 תגובות - 13 דיונים מיין לפי
1
נתניהו לא מסוגל...
גאו | 22-09-2020 22:03
נתניהו לא מסוגל להפעיל צוות ולנהל מערכה, הוא מסוגל רק לעבוד לבדו שכולם כפופים להחלטותיו. ככה לא מנצחים מלחמה
מעניין כי...
נעמה | 23-09-2020 9:01
מעניין כי טענת הימין היא בדיוק כזו.תנו לנו סמכות מלאה לנהל הרשאות ענייננו,אל תפריעו לנו ככה וככה,בלי ביקורת ובלי ציוצים,ואנחנו נעשה בשבילכם כל מה שצריך מוביל אתכם בדרך הבטוחה.יש לנתניהו את כל האפשרויות לזה,למעט העובדה שהוא צריך להתמודד עם ביקורת.זה לא הפריע לו במקרים אחרים,מה פתאום זה מפריע עכשיו כל-כך.
2
הקורונה חשפה את...
אממממ | 23-09-2020 3:43
הקורונה חשפה את עליבותו של ביבי. ביבי חלש הססן וחסר כישורי ניהול. איש מכירות עלוב. אולי טראמפ צריך להתערב גם במדיניות הפנים של ישראל כדי שיהיו פה הכרעות.
3
סגר מוחלט ללא החרגות
אברהם | 23-09-2020 5:56
בכדי להצליח צריך שיהיה סגר מוחלט של חודש ללא החרגות של אף מיגזר , ברגע שהפגנות מותר הכל נהפך לפארסה אחת גדולה
הפגנות שוחקות את נתניהו
אטאיסט | 23-09-2020 9:41
הכישלון של נתניהו אינו קשור להפגנות. כמות המפגינים מזערית יחסית לכמות המתפללים. ההפגנות הן באויר הפתוח. כמות הנדבקים במגזר הדתי גדול לאין ארוך מציבור החילוני.
4
זה נכון שהציבור...
נעמה | 23-09-2020 8:48
זה נכון שהציבור אינו ממושמע ואינו מאמין יותר לממשלה,וזאת משום שכל אחד מסתכל על מה עושה השני.למשל דרעי טוען שצריך מדינה יהודית יותר מדמטקרטית.גם אם היו מפסיקים את ההפגנות,החרדין היו ממשיכים להפר את הסדרים! לדעת דרעי כמובן.ככה אי אפשר.אנחנו מדינה דמוקרטית חילונית טדתית והשל ככה כולם נוהגים לפי אותם חוקים,אך עצם העובדה שדרעי מצהיר מה שהוא מצהיר,היא בעייתית ביותר.
5
כדי לטפל המגפה...
נעמה | 23-09-2020 8:52
כדי לטפל המגפה בלבד,אכן היה צריך לעשות חודשיים שלושה סגר מחר.אבל זה לא אפשרי מבחינת החיים,הפרנסה,הדת וקיום מצוות,אף אחד מהגורמים האלו. לכן צריך להשלים עם העובדה שלא נצליח בסגר אחד לפתור ולמגר את המגפה,אלא לווסת מעט את המספר של החולים והמונשמים,כדי שלא יעברו את הקיבולת בבתי החולים. הכי טוב היה לתת לחיים לזרום באופן מבוקר,לשלושה חודשים,ואז לתת סגר של חודש,ללחוץ פעם פה ופעם שם,עד שיהיה (כבר) חיסון.
6
רוע
יהודי | 23-09-2020 8:53
זה יום כיפור של הציבור התקשורת והאופוזוציה.....בושה הרי כל טמבל יודע שהבעיה המרכזית היא ההתנהגות הבלתי נסבלת של הציבור ואלה שדוחפים אותו לכך............ ביום כיפורים אנשים היו במקלטים ולא ערכו חתונות מסיבות וכו.....הגיע הזמן כבר מזמן לומר את האמת חלקים בציבור מתנהגים בצורה מופקרת.
7
יש מי שכותב...
נעמה | 23-09-2020 8:58
יש מי שכותב שם שהעם טיפש.העם הוא עם רגיל ורוצה ללכת לפי החוק,אך כשאין חוק,תקן,הגבלות יציבות רשמיות,הוא מתקשה ועושה מה שהוא צריך כדי לשרוד. יש כנראה הרגשה שאיש אינו דואג לנו
8
הציבור בבתי הכנסת,כמו...
נעמה | 23-09-2020 9:04
הציבור בבתי הכנסת,כמו גם בהפגנות ,דרך אגב,נסמך על התקהלות.כוחו נובע מהתקהלות לכאורה.ועכשיו די ברור שהציבור מפחד בכך להפסיד את כוחו הפוליטי. לדעתי משיגים בדיוק את ההפך כולם.במדינה אנחנו בעצם התקהלות אחת גדולה וציבור אחד גדול,ומבחינה זו כולם צריכים להישמע להנחיות הפרוייקטור ומשרד הבריאות.
9
הקורונה היא מלחמה...
ירון שאול | 23-09-2020 10:06
הקורונה היא מלחמה נגד הדת.
חלילה, כולם בלי...
הילן | 23-09-2020 10:24
חלילה, כולם בלי יוצא מהכלל, צריכים להלחם בקורונה ונשמרתם מאד לנפשותיכם
10
או שסוגרים לכולם...
אמיתית | 23-09-2020 10:11
או שסוגרים לכולם או שפותחים לכולם. האפלייה לא מוצדקת.
11
תפסיקו לדבר שטויות...
אזרח | 23-09-2020 23:05
תפסיקו לדבר שטויות ויז'ניץ כבשו את הפריפריות בצפון ויצאו לפני החג לבני ברק ועשו הפגנה שמה וחזרו אלינו לפריפרייה ובגללם סוגרים לנו את הבית כנסת בפירפרייה
12
אתם מבלבלים את השכל
א | 24-09-2020 16:13
לא הממשלה כשלה אנחנו הציבור כשלנו שלא שמרנו על ההנחיות ועשינו דין לעצמנו ההפגנות הלא מוצדקות האלו אינם חוקיות ופשוט חוצפה שלאחר מכן מאשימים את החרדים והממשלה במצב כאשר האשמים היחידים זה אנחנו נוסף על כך גם אם כרגע המצב לא כזה גרוע (והוא כן כזה גרוע) אף אחד לא רוצה שיהיה כזה גרוע ביבי לא דואג לעצמו ביבי דואג לכל עם ישראל ולקח על עצמו את המשימה הקשה עד הילתי אפשרית להנהיג ולרצות אותו (כמו משה) ולא משנה מה הוא יעשה אנו תמיד נתלונן בקיצור ביבי הוא המנהיג הכי טוב שהיה למדינה הזו אי פעם ואנו צריכים לתמוך בא ולא לבקר אותו כל הזמן
13
מנין לכותב מה הכינו? הנה מתברר במוצאי יום הכי
מד | 29-09-2020 22:12
הכיפורים שלבים ארוכים לנורמליזצי-ה.