הממשלה החליטה: קיצוץ שכר ב-10%, ללא השופטים - סרוגים

הממשלה החליטה: קיצוץ שכר ב-10%, ללא השופטים

הממשלה אישרה את ההצעה לקיצוץ שכר לשרים וחברי הכנסת ב-10%, אולם שאר נבחרי הציבור בהם ראש הממשלה, נשיא המדינה, ראשי רשויות, ובעיקר בכירי הרשות השופטת נשארו בחוץ. שר האוצר יבחן את ההצעה בהידברות עם ההסתדרות

author-image
הממשלה החליטה: קיצוץ שכר ב-10%, ללא השופטים
  (צילום: הדס פרוש/ פלאש 90)

לאחר עימות פומבי קיבלה הממשלה פה אחד הערב (שני) את ההצעה  על קיצוץ שכר לשרים וחברי הכנסת ב-10%, אולם שאר נבחרי הציבור בהם ראש הממשלה, נשיא המדינה, ראשי רשויות, ובעיקר בכירי הרשות השופטת נשארו בחוץ.

לפי ההנחייה שהועברה לשר האוצר, תיבחן הרחבה של צמצום השכר על נושאי משרה נוספים, כמו הנשיא, מבקר המשטרה, נגיד בנק ישראל, השופטים, דיינים ועוד. אולם את ההצעה יביא כץ בהידברות עם ההסתדרות הצעה להפחתת שכר כללית במגזר הציבורי, לרבות הבכירים.

שר ירושלים ומורשת, רפי פרץ הודה "לראש הממשלה, לשר האוצר ולחבריי השרים, שאישרו את הצעתי לקצץ באופן רוחבי לכל בכירי המגזר הציבורי". הוא אמר כי "‏הנטל על הציבור גדול וההירתמות שלנו חשובה, האלונקה היא של כולנו, נבחרי ציבור ובכירי המגזר הציבורי כאחד".

בנוסף לקיצוץ המיידי ב-10% בשכר חברי הכנסת, הממשלה אישרה גם את ביטול עדכון שכרם שאמור לעלות בסוף שנת 2020, שמוצמד לשכר המשק.

לקצץ בשכר השופטים, גנץ: "לא לעשות עליהום"

בין השרים התפתח דיון בישיבת הממשלה על ההצעה לקצץ שכר לבכירים, בהם שופטים ופרקליטים, ולא רק לשרים והח"כים. "יש לקצץ בשכר גם לבכירי הרשות השופטת ולא רק לשרים ולח"כים", טענו רגב ואוחנה. אקוניס תהה: "מדוע חברי הרשות השופטת הוחרגו מההצעה? אני מציע לכלול גם אותם ואת כל מי ששכרו במגזר הציבורי מעל 40,000 בהצעה להפחתת השכר".

אך השר גנץ התנגד להצעת שרי הליכוד: "אנחנו צריכים לתת דוגמה אישית. אני מציע לא לעשות עליהום על השופטים ולא לרדוף אחרי גופים אחרים. לקחנו על עצמנו גזירה וטוב שאנחנו עושים את הדבר הזה ואפשר ליצור חבילה נפרדת למגזר הציבורי. לא לשפוך את התינוק עם המים עם הצעה כזאת או אחרת".

שר המשפטים ניסנקורן דחה את ההצעה: "אפשר לבנות תכנית הפחתה על מגזרים נוספים". לדבריו, "שר האוצר ישראל כץ צריך לשמוע את עמדת כלל הגופים, זה צריך להיות מסודר ואז נוכל לקבל החלטה. לא נכון שבישיבת ממשלה אנחנו נקבל החלטה בלי ששר האוצר פנה למגזרים השונים".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
לעג חרש
גלגל | 22-09-2020 10:07
תחשבו את כ ל הכלכלה מחדש!
2
גם שופטים צריכים...
עמי | 22-09-2020 12:00
גם שופטים צריכים לקצץ למה מי הם אדון גנץ ?כולםםם בלי הבדלים כחול שחור הם אלה אויבי העם