מנכ"ל האיחוד הלאומי: "לא נטמע ולא נאבד את הזהות" - סרוגים

מנכ"ל האיחוד הלאומי: "לא נטמע ולא נאבד את הזהות"

מנכ״ל האיחוד הלאומי יהודה ולד שלח מכתב סיכום שנה לחברי המפלגה, סקר את פעילותה בשנה האחרונה והתייחס לשיתוף הפעולה עם ימינה: "נשמור על העצמאות שלנו ונפעל לחבר אלינו כוחות חדשים מגווני הציונות הדתית"

מנכ"ל האיחוד הלאומי: "לא נטמע ולא נאבד את הזהות"
  (צילום: סרוגים)

ערב ראש השנה החדשה, שלח מנכ״ל האיחוד הלאומי יהודה ולד לחברי המפלגה, מכתב המסכם את השנה הפוליטית הסוערת. במכתב סוקר ולד את העשייה במהלך השנה האחרונה, ומציין שלמרות שלושת מערכות הבחירות שליוו את המפלגה והעיסוק הרב לכאורה בפוליטיקה – הובילה המפלגה עשייה ברוכה בשטח במגוון תחומים.

בתחילת המכתב מתייחס ולד לעתיד הפוליטי והריצה המשותפת עם הימין החדש. לדבריו ״המשימה שלנו בשנה הבאה היא להמשיך ולהוביל את הציונות הדתית וערכיה בכנסת ישראל.״ ולד מדגיש כי ״כמפלגה המייצגת את הציונות הדתית לא נטמע ולא נאבד זהות, נמשיך לשמור על העצמאות שלנו יחד עם העשייה המשותפת הברוכה עם חברינו בימינה. בימים הללו נמשיך ונפעל לחבר אלינו אלינו כוחות חדשים המייצגים את גווני הציונות הדתית. נמשיך לאחד את כל הכוחות בבית הדתי – הלאומי שמתחבר מחדש. לא בהודעות לעיתונות והצהרות אלא בעשייה וחיבור אמיתי לשטח ולצרכיו. אנחנו לא מתביישים ולא מתנצלים בתורה שלנו, בארץ שלנו ובעם שלנו.״

עוד באותו נושא

סמוטריץ' בהקלטה: "נישאר מפלגה ציונית-דתית"


13

במכתבו מציין ולד את הפרוייקטים החברתיים הרבים אותם יזמה המפלגה בשנה האחרונה כגון ערבות המונים – מיזם החסד בימי הקורונה שאיגד תחתיו את ארגוני הציונות הדתית והפעיל אלפי מתנדבים וחלוקת מאות סלי מזון למשפחות נזקקקות, מבצע אמץ נופל ביום הזיכרון בו עשרות אלפי ישראלים אימצו נופלים במערכות ישראל ופעולות האיבה עקב האיסור לעלות השנה לקברי הנופלים, חלוקת דגלי ישראל ביום העצמאות בשיתוף עם הגרעינים התורניים ותנועות הנוער בעשרות ערים ברחבי בארץ, הובלת היוזמות המקומיות לריקודי הדגלים במעל חמישים ערים ברחבי הארץ ביום ירושלים ועוד מיזמים רבים נוספים.

בנוסף ולד עדכן על הקמת מטה צעירי המפלגה שהפך לאחד ממטות הצעירים הפוליטיים התוססים במדינה עם מאות פעילים ויוזמות מיוחדות שהובילו השנה. בין היוזמות – בני נוער שמאמצים ניצולי שואה ושומרים איתם על קשר בתקופת הקורונה מיזם זה בשיתוף פעולה עם עיריית ירושלים, ימי עיון והכשרה להנהגה צעירה של הציונות הדתית שנערכו השנה במגוון נושאים ובהשתתפות עשרות בני נוער שקיבלו הרצאות של טובי המרצים בנושאים שעל הפרק.

גם בנושאים הציבוריים הבוערים הובילה המפלגה מספר קמפיינים חשובים כדוגמת המערכה בעד החלת הריבונות ונגד תוכנית טראמפ להקמת מדינה פלסטינית, הקמפיין בנוגע לסדרה ׳היהודים באים׳ שפגעה ברבים משומרי המסורת ישראל והסרת תכניה ממשרד החינוך, הקמת קו פניות ציבור לסיוע בקבלת הזכאות בימי הקורונה במטרה להקל על הבירוקרטיה בדגש על הציבור החרדי ועוד קמפיינים רבים נוספים.

בנוסף קיימו במפלגה בחודשים האחרונים את מסע הציונות הדתית בעשרות ערים ויישובים בהם נפגשו חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ, אופיר סופר ומנכ"ל המפלגה יהודה ולד עם הנציגים המונציפאליים, מנהלי המוסדות ואנשי הציונות הדתית במטרה לחבר מחדש את השטח אל המפלגה, ולאחד את הציבור סביב מפלגה ציונית דתית אחת. בנוסף ציין ולד את ההישגים הרבים של אנשי המפלגה בכנסת תחום הפרלמנטרי, תוך קידום נושאים רבים והשגת תקציבים משמעותיים לציונות הדתית, ומענה למאות פניות ציבור וטיפול יעיל וזריז בהם.

את המכתב סיים ולד בכמה מילים אישיות: ״העיסוק בפוליטיקה ובמיוחד בשנה עם שלוש מערכות בחירות יכול לגרור את העוסק בה לקטנוניות, לוויתור על ערכים, להתנהלות לא מוסרית, למלחמות רפש ובוץ. זכינו במפלגה לא להיגרר למטה, לעסוק בעיקר בלהוסיף טוב, בלהיות נאמנים לציבור שלנו, לערכים שלנו, לתורה ולקב"ה. אני מתפלל יום יום שנמשיך לעסוק בצרכי ציבור -בענווה ואמונה.״

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
סמוטריץ שהשתלט על...
דובי רוזן | 17-09-2020 16:37
סמוטריץ שהשתלט על תקומה ודרכה השתלט על האיחוד הלאומי מייצג את חרדלי בית אל בהנהגת משפחת מלמד וערוץ 7 זהו פלח מתנשא קטן וזניח במרחב הציונות הדתית. כל עוד טובי בניה של הציונות הדתית המגוונת אנשי הצבא עתירי הזכויות אנשי התעשיה והטכנולוגיה לא ישכילו להעמיד מתוכם נציג ציבור ראוי ויפקירו את הזירה הפוליטית לאנשים כמו סמוטריץ רודף השררה והמתנשא הציונות הדתית תלך ותעלם במרחב הציבורי. בתקוה לימים טובים יותר ולנציגי ציבור ראויים יותר. שנה טובה
סוף סוף...
איתי אופיר | 17-09-2020 17:41
סוף סוף תגובה מכובדת עניינית ונכונה לחלוטין מר סמוטריץ אמנם משתייך לציונות הדתית אך בוודאות הוא איננו מייצג את רובו ככולו של המגזר האיכותי הזה. מציע לחברים בנט שקד וכהנא להחליף את מר סמוטריץ בדמויות עם קונצזיוס הרבה יותר רחב מהציונות הדתית עם קבלות על יכולות ועשיה ציבורית באזרחות ובצבא ובה לא חסרים כאלה . יישר כח לידידי דובי רוזן .
2
שיטה ידועה של נוכלים ארורים ...
חרדל אמיתי | 17-09-2020 16:58
סמוטריץ שולח את קלגסיו לומר שהמפלגה תישאר של הציונות הדתית, בעוד שבנט הרפורמי אומר שתהיה מפלגה כללית לא של הציונות הדתית דווקא. שניהם מנסים למשוך חילונים מכאן ודתיים מכאן. מה שיקרה זה להפך, עם הזמן הליכוד יתקפו את קיצוניותו של סמוטריץ והדתיים האמיתיים פשוט יראו את פרצופו האמיתי של בנט הרפורמי. בסוף הם ירדו מ-5 מנדטים ל-4, ואולי בעזרת השם לא יעברו את אחוז החסימה...
3
סמוטריץ לא מחפש...
סמוטריץ פלגן | 17-09-2020 20:42
סמוטריץ לא מחפש אחדות ממש לא הוא מחפש אחידות שכולם יהיו מאוחדים באחדות מלאה תחתיו וכולם באחדות מופתית ימליכו אותו עליהם זוהי האחדות הדימיונית אותה ספג מרבו הפלגן המפורסם שעל שמו רשומים כל הפילוגים בציבור הדתי לאומי כמו בית אל ב' שהתפלגה מהישוב בית אל כמו תנועת אריאל שהתפלגה מבני עקיבא וכמו האיחוד הלאומי שהתפלגו מהמפדל
4
בצלאל סמוטריץ הוא...
חיים | 17-09-2020 20:42
בצלאל סמוטריץ הוא אדריכל השינאה נגד אנשי עוצמה יהודית, הוא זה שתכנן לפרטי פרטים את הפגיעה הפומבית בעוצמה יהודית . הוא זה שהעמיד פני תם ויצא בהצהרה שחייבים פריימריז כדי לסכל כל אפשרות לחיבור עם עוצמה יהודית ומייד אחרי הבחירות הוא שכח לגמרי שצריך פריימריז. אין יותר גרוע מאשר האדם שעסוק כל היום בהרחבת מעגלי השינאה בציבור אבל לא מתבייש לדבר בפומבי על האחדות ממש עושה מעשה זימרי ומבקש שכר כפינחס שהקבה יצילנו מאנשי דמים ומרמה כמו סמוטריץ ויבנה לנו את בית הבחירה בקרוב
5
מ
יהודי | 18-09-2020 1:12
אתם מזמן אבדתם את הזהות שלכם.............זו בושה ידידי ואתה באמת ידידי מהישיבה. זו בושה וחרפה שאתם נמצאים רגע אחד עם האיש הזה.
6
מציע לכם להתאחד...
איש מגוחך | 21-09-2020 15:07
מציע לכם להתאחד עם מפלגת נועם, אורלי לוי ויועז הנדל. לכולכם ביחד יש פחות מרבע מנדט, אז יוכלו לחסוך לפחות בנייר של פתקי ההצבעה.