"אישרנו בגאווה תפילות כדי שיוכלו לשמוע קול שופר" - סרוגים

"אישרנו בגאווה תפילות כדי שיוכלו לשמוע קול שופר"

לקראת הסגר הכללי שיחל מחר, שר הבריאות יולי אדלשטיין עורך תדרוך לתקשורת בה התייחס להגבלות הציבור: "אחרי שנצא מהמצב הקשה יהיה זמן לחשבון נפש - כרגע אנחנו במלחמה"

author-image
"אישרנו בגאווה תפילות כדי שיוכלו לשמוע קול שופר"
  (צילום: משרד הבריאות)

רגע לפני תחילת הסגר הכללי השני, שר הבריאות יולי אדלשטיין נושא כעת (חמישי) תדרוך לתקשורת, בה צפוי להתייחס למגבלות שיוטלו בחגים בצל העלייה בתחלואת הקורונה.

"אפשר לחפש את כל הפרצות והטעויות שקרו, או להתחיל לתקן – ואני בוחר לתקן. אחרי שנצא מהמצב הקשה שכולנו נמצאים בו, יהיה הרבה זמן לחשבון נפש. כרגע אנחנו במלחמה, מלחמת שלום האזרח". אמר אדלשטיין.

"כל אחד אוהב לשאול שאלות על מגזר אחר או אזור אחר – אני מוצף בשאלות למה התרנו תפילות? יש לי חדשות בשבילכם: זה בגלל שההגבלות חלות בראש השנה ויום הכיפורים, בהם לא רק הציבור החרדי והדתי מגיע לבתי הכנסת. לכן אישרנו בגאווה מניינים, עם כל הדרישות וההגבלות, על מנת שגם השנה אזרחי ישראל יוכלו לשמוע קול שופר וכל נדרי".

לכן אני מציע – במקום לשאול למה מותר להתפלל, או למה מתפללים במגבלות אבל מפגינים בלי, עדיף לשאול מה אנחנו יכולים לעשות כדי שהמגבלות הללו יצליחו ונראה ירידה בנתוני התחלואה" הוסיף. "אני יודע שזה לא פשוט, הרבה יותר קל להאשים את הממשלה והאחרים – אבל בלי שיתוף פעולה של הציבור אין לנו שום דרך להצליח".

עוד באותו נושא

לאן מותר ללכת? כך תדעו את גבול ה-500 מטר שלכם

עוד התייחס לקריאות ממערכת הבריאות על כך שאין הגיון במגבלת ה-500 מטר יציאה מהבית שהוטלה. "זה נכון שההדבקה תהיה אותו דבר בין אם במרחק 500 מטר מהבית ובין אם זה במרחק של 600 מטר. אבל יש היגיון חברתי ניהולי ברור מאד בהנחייה הזו – ואני קורא לכולם לשמור עליה" הבהיר. "בלי זה כולנו נתחיל לבקר את המשפחות, ללכת לים ולטייל בכל הארץ – והתוצאה תהיה המשך של אותן ההגבלות שאף אחד מאיתנו לא רוצה לראות".

"אני מבקש מכולם להבין – כולנו בסירה אחת. אם נזכור את הדברים הבסיסיים – מסיכה וריחוק חברתי, אם נמנע ממגעים מיותרים גם עם בני המשפחה והחברים, ואם נשמור על הכללים הפשוטים ולא נחפש פרצות – יש לנו סיכוי להצליח ביחד" סיכם. "בראש השנה, כשנברך 'תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה', בוא נאחל שנשאיר את קללת הקורונה גם כן בתוך השנה החולפת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
פוליטיקאי תחמן! אף אחד...
החזן מחוזן | 17-09-2020 14:55
פוליטיקאי תחמן! אף אחד לא שאל על תפילות, שאלו למה מותר הפגנות ללא הגבלה!! ותפילות לא!
2
זבל, כואב לך...
ארון פרניקוב | 17-09-2020 18:19
זבל, כואב לך שנשחה בים ? או נעשה התעמלות בים? בלי הגבלה מטומטמת להגיע בלי רכב. פוליטיקאי קטן ומסריח !
3
או שתסגור עד 10 מטר או שלא תעשו כלום
אריק | 17-09-2020 18:25
הכל ישראבלוף