אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

עתירה לבג"צ: תנו לחיילת להתמיין לסיירת מטכ"ל

ה' מצטיינת בקורס טיס שנפלה בשלב הטיסות דורשת לאפשר לה להתמיין ליחידות מובחרות, כמו שאר חבריה שנפלו עמה מהקורס. עורכי דינה: "אפליה בלתי חוקית ופסולה על רקע מגדרי בלבד"

עתירה לבג"צ: תנו לחיילת להתמיין לסיירת מטכ"ל
  אילוסטרציה (שאטרסטוק)

ה' (שם חסוי) עתרה היום לבג"ץ באמצעות עורכי הדין ינור ברטנטל, עמיחי ויינברגר, עדן אלפסי ועדי קליין בדרישה לאפשר לה להתמיין ליחידות מובחרות לאחר שנשרה מקורס טיס.

במהלך הקורס, ה' הייתה מצטיינת, ועמדה בכל המשימות הפיזיות. הנשירה מקורס הטיס הייתה יחד עם 17 חברים נוספים לקורס, לאחר שנה בה עמדה בהצלחה בלחצים פיזיים ונפשיים רבים, טיסות רבות, ניווטי בדד ארוכים, סדרות חי"ר מורכבות וסדרת מילוט מאתגרת.

עוד באותו נושא

"בזכות נשים צדקניות במאמץ, צה"ל ימשיך לנצח"

בשל המסלול המפרך שעברו הנושרים, הצבא הסתמך על היכולות המרשימות שהפגינו במהלכו, ואפשר להם להתקבל ליחידות מיוחדות על סמך ראיון בלבד.

מול 17 חבריה של ה' שניגשו לראיון ליחידות על, ה', שביקשה מהצבא לגשת לאותם ראיונות שחבריה לקורס קיבלו, סורבה.

ה' כתבה לרמטכ"ל: "היום אני עונדת סיכת צוות אוויר אותה קיבלתי על המצדה בסוף השלב הבסיסי. אני מעזה לחלום, לממש את יכולותיי ושאיפותיי ולהגיע רחוק ככל האפשר בצבא כדי לתרום ולהשפיע".

"אני מבקשת ממך, אפשר לי להתמודד על תפקידי לוחמה נוספים, בדיוק כמו לבני המחזור שלי בקורס הטיס. איני מבקשת דבר מלבד שוויון הזדמנויות, ואף מבקשת ממך להיבחן בדיוק באותה צורה כמו חבריי".

מכיוון שה' מיועדת לתפקידים רגישים במיוחד במסגרת הצבא, הפרקליטות ובית המשפט קיבלו את בקשת עורכי דינה ועל שמה הוטל חיסיון.

עורכי דינה של העותרת, ינור ברטנטל, עמיחי ויינברגר, עדן אלפסי ועדי קליין מסרו: "צה"ל אינו יכול להישמע לטענה שנשים פסולות לתפקיד כלשהו מחמת היותן נשים".

"אי זימונה של העותרת לראיונות ליחידות המיוחדות, בדיוק כמו חבריה לקורס הטיס שסיימו ביחד עמה באותה הנקודה ממש, מפלה את העותרת לרעה ויש בו משום אפליה בלתי חוקית ופסולה על רקע מגדרי בלבד".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
23 תגובות - 12 דיונים מיין לפי
1
נכון שזה ממש חשוב לה..אבל
י' | 17-09-2020 10:49
ממש הגיוני שהצבא לא נותן לה לעבור ליחידות מובחרות! יש הבדל משמעותי בין נשים לגברים מבחינת הצבא.. הן פיזיות והן מנטליות. מבחינתי צבא צריך להיות רק גברים..
אתה כניראה...
סטלן | 20-09-2020 20:47
אתה כניראה מנותק לגמרי,אח שלקחתה משהו אחוש שר....,מאיפה השגתה חומר כזה?
יש אמת...
וואיטבירד | 18-09-2020 23:18
יש אמת עמוקה בדברים שלך חבר .
ומאיפה בדיוק...
אראל | 18-09-2020 12:22
ומאיפה בדיוק את מביאה את העובדה שנשים מסוגלות ללא פחות מגברים ואפילו יותר. יש אקטים בצבא בהם כל הלוחמים הולכים מכות. האם את חושבת שיש מישהי שמסוגלת לעמוד ב1 על 1 נגד לוחם קרבי? כי אני בספק
לידיעתך, לנשים...
יובל | 17-09-2020 16:07
לידיעתך, לנשים יש כוח סבל הרבה יותר מאשר לגברים דבר שהוכח במחקרים רבים. אישית הייתי מעדיף שנשים לא ישרתו ביחידות קרביות ולא בגלל יכולתן ! מבחינת היכולות הן מסוגלות לא פחות מגברים ואפילו יותר. אם הוחלט לאפשר זאת, אני חושב שצריך לפתח יחידות קרביות, כולל סיירות ויחידות קומנדו על בסיס נשי שיפעלו במשימות הדורשות סבלנות, סיבולת, יכולת איפוק ואינטילגנציה - תכונות שבהן הנשים עולות פי כמה וכמה על הגברים.
תרגיעי כלוחם...
דובי | 17-09-2020 15:23
תרגיעי כלוחם ביחידה והרבה שנים בתקופה שכל הלוחמים ידועים היינו כולם ללא הנחות באימונים אינטנסיבים שיש נקודות שבירה בחלק מהזמן,לאישה ממש לא מתאים האגרסיביות,והחוסר בשעות שינה והמטלות שמיתעצמות כל הזמן,פשוט מי שאין לו כח סבל והרבה אין לו סיכוי לשרוד שעה,
מה הקשר...
אני | 17-09-2020 13:20
מה הקשר של התגובה?? כתבו פה לעניין שרואים עובדתית איך הרף ירד כדי שנשים יצליחו להיכנס. מבחינת הרבה אנשים אין התנגדות עקרונית שנשים ישרתו ביחידות מובחרות. הבעיה היא שהופכים את הצבא לפחות מקצועי רק כדי שזה יתאפשר, ולמעשה פוגעים בחיילים הטובים. אישה יכולה להתקבל למרות שהיא עשתה ביצועים נמוכים ממה שגבר אחר עשה. זאת האפלייה!!! להכשיר חייל/ת לא לפי ביצועים, לא לפי מיומנות, אלא רק כדי לרצות כמה ארגונים שמאלנים.
אדיוט. איפה...
מיכל | 17-09-2020 11:19
אדיוט. איפה אתה שירתת? הסדר מרכז או משתמט? מי אתה בכלל לידה?
2
דעתי
נועה | 17-09-2020 11:57
בעיני השאלה היא מה יותר חשוב לצבא- להיות ליברלי ונאור או להיות מגן. אם מכיניסים שיקולים כאלה לתוך גוף צבאי מאבדים מהיכולות שלו. לפי מה שאני יודעת יש מקומות שבגלל צירוף נשים הורידו את רף האימונים וכו(לא ממקום פוגע, פיזיולוגית נשים וגברים שונים!), וזה חד משמעית משפיע על היכולות הצבאיות. חבל שבגלל ערכים 'נאורים' הצבא (ובעקבות זאת גם שאר עמי שהצבא מגן עליהם) צריכים להיפגע
3
לזה אני מסכימה...
מירי ל. | 17-09-2020 16:33
לזה אני מסכימה בהתלהבות
4
דיון הזוי איבדנו...
מיכאל | 17-09-2020 17:20
דיון הזוי איבדנו את זה ...מה לא ברור זה זועק..אשה לא יכולה לעמוד בעומסים פיזיים שמעברים את החברה של מטכל או השייטת אחוז לא מבוטל של לוחמים סובלים משברי מאמץ וזה עוד כשהפיזיולוגיה שלהם חזקה יותר משל נשים ...באיזה צורה עוד אפשר לומר את זה
5
אם זה לא...
שבי | 17-09-2020 22:14
אם זה לא גורע במיליגרם מהעוצמה כן בהחלט . אבל אם זה נועד להשתעשע במשחקי שוויון . אז לא כאן ולא במציאות הבטחונית שלנו . אין לנו את הפרווילגיה להימורים בשדה הקרב . אנחנו לא גובלים במדינות סקנדינביה
6
אשה יכולה לשרת...
קו 5 | 18-09-2020 6:21
אשה יכולה לשרת במטכל. מבחינת כוח סבל,יכולת מנטלית וכל פרמטר אחר. הידעתם שייש כבר שלוש חבלניות שמשרתות במשטרה? כולן בוגרות שירות קרבי בצהל,כולן עומדות בעומסים פיזיים ומנטליים.
חמודה, אין...
מצחיקולה את | 20-09-2020 9:55
חמודה, אין לכן הרבה כח סבל, וזו אחת הסיבות שהגדודים המעורבים הם כישלון. וגם אם אם היה לכן כח סבל עד מחר , אתן פשוט לא תעמדו בשום משימה כדי לבחון אותו. לא מנטלית ולא פיזית
אתה באמת...
אראל | 18-09-2020 12:23
אתה באמת משווה שירות ארוך ופרך של 7 שנים בסיירת מטכל לעומת חבלנית משטרה???
7
אני נגד להפלות...
דויד גולדשטיין. | 18-09-2020 6:23
אני נגד להפלות בנות שרוצות להגיע ליחידות מיוחדות. את הטאבו הזה צריך להפסיק תכף ומיד!!!! שתיגש לרעיון במידה והיא מתאימה שתתקבל בלי כחל וסרק ובלי שום אפליה אין הצדקה לא לקבל אותה רק בגלל שהיא אישה.נקודה!!!!!! אם היא התקבלה לטייס ועברה שלבים מסוימים הטייס ונפלטה מהקורס אז היא ראויה להתקבל לכל מקום אחר בצבא.
מה הקשר...
ערן | 20-09-2020 9:51
מה הקשר בין טייס לחיר?? נשמע כמו תגובה של פמיניסטית מנשות הכותל ולא איזה דוד גולדשטיין
8
כולכם סתומים אריה...
וו | 18-09-2020 18:56
כולכם סתומים אריה הוא אריה רק בגלל שאף אחד לא מפחיד אותו... כשהלביאה שולטת על שבט השבט הזה הרבה יותר בסכנה ..
אח.. בלי קשר...
וואיטבירד | 18-09-2020 23:16
אח.. בלי קשר למה אני חושב על הנאמר בכתבה .. דוגמה גרוע בני אדם הם לא אריות...ואריות הם לא בני אדם .
9
תחיו את החיים...
סתם בחור שטוב לו | 18-09-2020 23:46
תחיו את החיים שלכם בלי שינאה מיותרת ובלי הרצון להביא דעה על כל דבר קטן שיצדיק את הקיום שלכם. הכל אבל אבלים.. ואין תכלית ולא תוכנית בעולם הזה.. אז תיראו מה שיש לכם בידיים תגידו תודה ותחליטו שאתם שמחים ותחייכו וכך יהיה ..ואתם באמת תשמחו במידה ובאמת החלטתם ובחרתם בזה או שתמשיכו ככה כועסים וכואבים .. עד הכתבה הבא.. ותחיו בלולאת הגהנום שאתם יוצרים לעצמכם .. אל תיתנו לכתבות כועסות לעשות רווח על הרגשות היקרים שלכם .
10
זהו, שזו לא...
יואב | 20-09-2020 9:50
זהו, שזו לא אפליה פסולה, אלא אפליה הכי מוצדקת ולא פסולה! הילדות המורעלות ושטופות המוח האלו נדחפות על ידי ארגוני הפמיניסטיות המטורללות, ולמרות שהן יודעות מצויין שלהיות טייסת תובלה זה לא חיר וממש אין קשר לחיר אבל אשכרה משכנעות את עצמן שאין הבדלים בכל מובן בינן לבין איזה לוחם מסוקס . אבל הכי גרוע שהן מחלישות את הצבא והוא מסכים להוריד את הסטנדרטים שלו לאפס בשביל הפוליטיקלי קורקט ואיומי ארגוני הטרוריסטיות הפמיניסטיות, והן פוגעות בכל עם ישראל!!!
11
בדיוק ההפך
קצין | 21-09-2020 7:19
דווקא שילוב בנות בצבא גורם לאי-שויון מגדרי. בצבא מודדים הכל לפי סולם יכולות שגברים טובים בהן. ממילא כל הנשים בתחתית הרף. סוג ב'. הפתרון הוא לא שילוב נשים במקצועות גבריים, אלא הרמת ערכן של המקצועות הנשיים, - העיסוק בנפש, בחינוך, החסד וכו.
12
אני לא מבין...
בובי | 22-09-2020 12:14
אני לא מבין גדול בקורס טייס.. אבל אם היא מצטיינת.. איך היא נפלה בשלב שמאפשר לה להתגייס למטכל? כי בצד השני אני טיפה מבין ואם היא הייתה נופלת אחרי שנתיים מקורס טייס (לצורך הדוגמא)... גם אם היא הייתה גבר היא לא הייתה יכולה להגיע למטכל. ואם היא כל כך רוצה להתמיין.. שתתמיין.. עפ התחקיר של עובדה על האירועים בחאן יונס.. יש שם נשים :/ אז מה הסיפור.. אם לSAS הן יכולות להתמיין אז בכיף. אבל בלי הנחות.