משרד הבריאות: "כל השבים מוושינגטון יכנסו לבידוד" - סרוגים

משרד הבריאות: "כל השבים מוושינגטון יכנסו לבידוד"

למרות דרישת רה"מ לפטור מלא, משרד הבריאות הבהיר כי כל חברי המשלחת הישראלית לוושינגטון יכנסו ל-5 ימי בידוד. בימים הקרובים יערכו חקירות אפידמולוגיות, בהם יוחלט האם חברים ידרשו להשלים את 14 הימים הנדרשים

משרד הבריאות: "כל השבים מוושינגטון יכנסו לבידוד"
  (צילום: אבי אוחיון\לע"מ)

בעקבות הדיווחים על קיצור ימי הבידוד הנדרשים מחברי משלחת ראש הממשלה נתניהו שיזחרו מחר מוושינגטון, משרד הבריאות הבהיר הערב (רביעי) כי הבידוד המקוצר התאפשר בזכות מתווה קפדני שהוחלט עליו לפני היציאה מהארץ. לדבריהם, במידה ויהיו מקרי חריגה מהמתווה, האחראים ידרשו להשלים את 14 ימי הבידוד.

"לקראת נסיעת המשלחת לחתימה על הסכם השלום בוושינגטון נבנה מתווה קפדני, המבוסס על קפסולות שמורות, להגנה על משתתפי המשלחת – בהתאם למתווה נסיעות ספורטאים וגורמי מקצוע הטסים למטרה מקצועית קצרת טווח" הסבירו במשרד הבריאות. "כל השבים מהטיסה ייכנסו לבידוד".

עוד באותו נושא

ראשי פורום בליכוד: לא מדובר בשלום תמורת שלום


4

"בימים הקרובים תבוצע חקירה אפידמיולוגית לנוסעים" הבהירו. "במידה והיו מקרים של חריגות מהמתווה שאושר, ידרשו להשלים את תקופת הבידוד הנדרשת ל 14 ימים".

כזכור, מוקדם יותר דווח באתר "הארץ" כי מארגני המשלחת לארה"ב ניסו להשיג פטור מלא מבידוד עבור כל החברים, אך נתקלו בסירוב מצד משרד הבריאות, שדרש מהם חמישה ימי בידוד. "היו קצת צרחות, אבל כולם הולכים לשבת בבית עד יום שני" הבהיר גורם במשרד.

לפי הדיווח, במשרד הבריאות זעמו על התנהלות המשלחת במהלך טקס החתימה על הסכמי השלום עם בחריין ואיחוד האמירויות  – זאת לאחר שלא נשמרו כללי הריחוק החברתי ועטיית מסיכות, בניגוד לסיכומים המוקדמים עם הצוות האמריקני. "התנהלות הפמליה הייתה טעות קשה" אמר הגורם הבכיר. "זה משדר מסר רע מאוד לאזרחים, שמהם המדינה דורשת להקפיד על כללי הריחוק. הם היו צריכים כולם להיכנס לבידוד לשבועיים עם שובם, ולו מטעמים של נראות ציבורית".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
ישבו עשרות אנשים...
למה לא בידוד רגיל ??? | 16-09-2020 18:53
ישבו עשרות אנשים צמודים זה לזה זמן רב, ללא מסכות . ישראלים, אמריקאים וערבים. חוזרים ממדינה אדומה. למה לא בידוד כמו כולם ?
2
יאיר נתניהו הוא...
לא כולם | 16-09-2020 19:12
יאיר נתניהו הוא עובד חיוני למשק ופטור מבידוד!
3
מה פתאום רק חמישה ימים . מה שונים מאחרים.
Hguy | 17-09-2020 1:01
מה ההנחות שנותנים להם. אולי כולם עם קורונה מה היחס המפלה והמיוחד. שישבו בבית. גועל נפש שעושים לעצמם מה שלא מרשים לאזרחים רגילים. גם אלה שהחליטו צריכים ללכת הביתה. כמו ברוטו שנתן הנחות לטייקונים. בושה של מדינה.
4
עוד טעות של...
לש | 20-09-2020 9:24
עוד טעות של נתניהו. במקום לשמש דוגמא ולהחזיר לעצמו את אמון הציבור, שוב גורם במו ידיו לאי אמון, כעס וייאוש.