מנהלי בתי חולים: "הסגר לא יעיל, אין בדיקות ותקציב" - סרוגים

מנהלי בתי חולים: "הסגר לא יעיל, אין בדיקות ותקציב"

ביקורת חריפה במהלך דיון על העומסים בתי החולים בירושלים. פרופ' רוטשטיין: "אחרי שבעה חודשים ולא מסוגלים לבצע בדיקות? תסגרו את המדינה. המעבדה שלנו בהדסה ריקה!"

מנהלי בתי חולים: "הסגר לא יעיל, אין בדיקות ותקציב"
  (צילום: יוסי זליגר/ פלאש 90)

לקראת הסגר הקרב ובא, בוועדה לביקורת המדינה מתקיים היום (רביעי) דיון בנושא העומסים על המחלקות וחשש מקריסת בתי החולים, ראשי בתי החולים בירושלים מתחו ביקורת חריפה על המחסור בתקציבים ובבדיקות.

מנכ"ל בית חולים הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין אמר במהלך הדיון: "הסגר הוא ממש לא פתרון יעיל – אנחנו סוגרים בריאים וחולים ביחד. אחרי הסגר יהיה לנו מדביקי על חדשים. היינו צריכים לאתר את מדביקי העל – אלו הצעירים שנפגשים ורואים אנשים".

עוד באותו נושא

הממשלה אישרה: ביום ה' נסגרים כל מוסדות החינוך

לדברי רוטשטיין, לא צריך לבדוק רק סימפטומטיים. "אבל אחרי שבעה חודשים אחרי המגיפה הזאת, אין לנו אופציה לבצע בדיקות, אז תסגרו את המדינה ולכו למקום אחר. שבעה חודשים מדברים על בדיקות, בדיקות בדיקות. ראש הממשלה דיבר על עשרות אלפי בדיקות ואנחנו ישראל החכמה והגדולה, עדיין לא מצאה".

על פי רוטשטיין היום בהדסה מבצעים שליש מהבדיקות שביצענו בחלק הראשון. אתם יודעים למה? כי לא שולחים אלינו בדיקות. המעבדה שלנו עומדת ריקה. אני לא מבין את הבירוקרטיה הזאת. אין ויסות חולים, אין ויסות בדיקות, ומישהו לא עושה את עבודתו נאמנה לדאבוני הרב כי אפשר היה להגדיל את כמות הבדיקות. זה בנפשנו".

מנהל מנהל ביה"ח שערי צדק, פרופ' עופר מרין הוסיף כי"לבתי החולים הממשלתיים יש הוראה להקים מחלקה ויש תקציב. אנחנו לעומת זאת, בתי החולים הפרטיים בירושלים עם תחלואה גובהה, נמצאים בקשיים כלכליים וכשאין כסף זה לא עובד. אנחנו בדרך להפוך את חדר האוכל של עובדי בית החולים למחלקת קורונה של 55 מאושפזים, אבל אין לי את הכסף לשלם לספקים כדי שזה יקרה בהקדם. המדינה מפסידה מיליארדי ₪ מהסגר אבל כסף למחלקת קורונה אין".

מוקדם יותר הבוקר בראיון לרשת ב' אמר סגן שר הבריאות, יואב קיש שזה סגר מוגבל וקשה לקרוא לזה ככה, לדבריו הסגר הזה תלוי בשיתוף הפעולה מהציבור: "אנחנו לא יכולים לצפות לירידה משמעותית בתחלואה כתוצאה מהסגר. זה נכון, מי שיחפש תירוץ לצאת מהבית – ימצא את הסיבה שיפאשרת לו ולכן אני הרבה יותר מודאג".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו