ערב הסגר: כמעט 5,000 חולי קורונה חדשים ביממה - סרוגים

ערב הסגר: כמעט 5,000 חולי קורונה חדשים ביממה

נתוני הקורונה שוברים עוד שיא. אתמול נמצאו בישראל 4,812 חולי קורונה חדשים , המספר הגבוה ביותר מאז פרוץ המגפה. ביום שישי יחל הסגר הכללי שיימשך שלושה שבועות

ערב הסגר: כמעט 5,000 חולי קורונה חדשים ביממה
  (צילום: יוסי אלוני/פלאש90)

עוד שיא נשבר. אתמול (שני) נמצאו 4,973 חולי קורונה חדשים בישראל, המספר הגבוה ביותר מאז פרוץ המגפה, וזה מתוך כ-47,000 בדיקות.

עוד באותו נושא

"אם תיסעו למשפחה לחג תישארו שם שבועיים"


18

הנתון הזה גבוה כמעט ב-50% מהנתונים בשבוע שעבר שעמדו על כ-3,000 ביום. היום, (ג') נמצאו בישראל עד כה: 162,273 מאומתים מפרוץ המגפה.

מתוכם: 533 חולים שמצבם מוגדר קשה. 140 מונשמים ועד כה נמנו1,141 נפטרים במצטבר מפרוץ המגפה.

בינתיים סיכם משרד הבריאות את ההנחיות לסגר הקרוב:

  מה מותר בסגר? מה אסור בסגר?

ביום ראשון החליטה הממשלה על הטלת סגר שיחל ביום שישי בצהריים ויימשך שלושה שבועו. אתמול, בתדרוך שהעביר המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו הוא הזהיר מהתפוסה בבתי החולים ואמר כי "בתי החולים בצפון ובירושלים מתמלאים – ומעבירים מטופלים למרכז". והזהיר כי "כל חולה עלול להגיע לתמותה".

לגבי הסגר אמר גרוטו ש "הוא מתוכנן לשלושה שבועות, החל מערב ראש השנה בשעה 14:00 ועד סוכות. ההנחיה היא לא לצאת מהבית עד 500 מטר, אך לצרכים מסוימים יהיה מותר לצאת למרחק גדול יותר כמו עבור קניות, טיפול רפואי, העברת ילדים בין הורים גרושים וכן הלאה"

עוד באותו נושא

המשטרה מזהירה: קנס גבוה לחוזרים מראש השנה


23

עוד באותו נושא

רב הקהילה בניו יורק: "קברתי נפטרי קורונה לבדי"

לפני המראתו של נתניהו לארה"ב כדי לחתום על הסכם השלום עם בחריין ואיחוד האמירויות, הוא נשא הצהרה מיוחדת בלשכתו לקראת הסגר הכללי אליו מדינת ישראל עומדת להיכנס בפעם השנייה מאז התחיל משבר הקורונה.

בדבריו התייחס להגבלות החריפות שהתקבלו בממשלה, והסביר כי "קרוב ל-30 מליון איש נדבקו וקרוב למיליון בני אדם מתו בעולם. בישראל היינו הראשונים להבין את גודל הסכנה, הנהגנו סגר וסגרנו את השמיים – בזכות ההחלטות הללו מספר הקשים ומספר הנפטרים הוא מהנמוכים בעולם ביחס לאוכלוסייה".

עוד טען כי בגלל שפתחו את המשק מהר היה לזה צעד כלכלי מובהק. לדבריו, "ההחלטה שלנו הביאה לכך שיש לנו פחות חולים קשים, פחות נפטרים ופחות פגיעה בכלכלה".

בהמשך הציג את מגבלות הסגר, ואמר: "הצעדים הללו כרוכים במחירים קשים לכולנו, זה לא החג שאנחנו רגילים לו. לא נוכל לחגוג עם כל בני המשפחה המורחבת ויהיו מי שייפגעו, כמו בעלי עסקים – הנחתי את שר האוצר לגבש חבילת סיוע כלכלי שתוגש לממשלה עד יום חמישי הקרוב".

נתניהו הוסיף כי הוא קורא לכולם להישמע להנחיות, שמירת מרחק, מניעת התקהלויות, ואמר: "אלו הצעדים הבסיסיים אם לא נקפיד עליהם, המגיפה תתפשט והנגיף יכה בנו, יכה בהורים, בסבא ובסבתא. אבל אם נקפיד על הכללים ובזה אני גם בטוח – אנחנו ננצח את הנגיף. אני רואה את החיסון בדרך. בתפילת הימים הנוראיים אנחנו מבקשים, מנע מגיפה מנחלתך, מי ייתן ותפילתנו זו תתגשם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
מגפה מגפה...
גלגל | 15-09-2020 18:45
כמו קרבן, זה עולה ויורד - לפי התכניות של הממשלה. בקיצור, משחקים עם הנתונים ואם הציבור... תשמרו על עצמכם!
2
פרסום או פרסומת
גלגל | 15-09-2020 18:48
שמשרד הבריאות יפרסם את כ ל הנתונים - לפי ערים ושכונות, לפי מס' נדבקים, לפי גילים, לפי בתי חולים ומוסדות וכו'. שנדע בדיוק מה המצב.