הרמטכ"ל: ניצבים בפנינו אתגרים לפחות בשש זירות - סרוגים

הרמטכ"ל: ניצבים בפנינו אתגרים לפחות בשש זירות

בבסיס הקריה התקיים היום טקס מצטייני נשיא המדינה לשנת התש"פ. הרמטכ"ל בירך את הנשיא לרגל יום הולדתו העברי שחל היום: "אתה מהווה דוגמא ומופת לאדם שאהבת ארץ ישראל בוערת בו"

author-image
הרמטכ"ל: ניצבים בפנינו אתגרים לפחות בשש זירות
  דובר צה"ל

היום (ב'), נערך טקס מצטייני נשיא המדינה לשנת התש"פ בבסיס הקריה במעמד נשיא המדינה, ראובן ריבלין, שר הביטחון, בני גנץ, ראש המטה הכללי, אביב כוכבי, חברי פורום המטה הכללי, הקצינים והחיילים המצטיינים.

במהלך הטקס העניק נשיא המדינה תעודות הצטיינות וסיכות ל-120 קצינים וחיילים מצטיינים מכלל יחידות צה"ל. החיילים המצטיינים נבחרו בוועדות שונות וזכו בתואר מצטייני הנשיא לאור עשייתם הענפה המהווה דוגמה ומופת לצה"ל כולו, חתירתם למצוינות והפגנת מסירות, מקצועיות ואחריות.

עוד באותו נושא

כוכבי: כל אזרח חייב לשאת בנטל; לא ייתכן שחלק יסכנו את חייהם וחלק יטפחו את חייהם


31

הטקס נערך תחת עמידה בהנחיות למניעת התפשטות הנגיף קורונה ובתיאום עם משרד הבריאות ושאר הגורמים הרלוונטיים.

מבין 120 מצטייני הנשיא, 74 הינם גברים, 46 הינן נשים. 20 מצטיינים הינם קצינים, בנוסף, 64 מכלל המצטיינים הינם לוחמים, 24 תומכי לחימה ו-21 מצטיינים השתחררו מאז קבלת הודעת ההצטיינות.

"חיילות וחיילים מסייעים לכלל חלקי החברה הישראלית"

ריבלין אמר: "בימים הרי גורל אלה, משימתו העליונה של צה"ל- הגנה על מדינת ישראל, היא גם משימתו האישית של כל אחת ואחד ממשרתיו ושל כל אחד ואחת מאתנו- הגנה על הבית, הגנה על המשפחה, על אבא ואמא, וסבא וסבתא. הקשר ההדוק, הבל יינתק בין צה"ל לעם, הוא מאפיין ייחודי לצבא ההגנה לישראל".

"זה ייחודו. זה גם כוחו. רק בחודשים האחרונים קיבלנו עוד דוגמא לאופן שבו צבא ההגנה לישראל, נרתם לאתגר הלאומי של המלחמה במגפת הקורונה וחיילות וחיילים מסייעים לכלל חלקי החברה הישראלית מקצה הארץ עד קצה: בבני ברק ובטירה, בבית שמש ובטבריה, בדיר אל אסאד ובירושלים".

הנשיא הוסיף: "אבל, צה"ל הוא לא רק הצבא של כולנו. צה"ל הוא כולנו. והוא חייב להישאר כזה. צבא עם ממלכתי! מעל לכל מחלוקת. מחוץ לשיח הפוליטי, ומחוץ לווכחנות. צבא ההגנה לישראל הוא צבא העם. צבא שבא מן העם ופועל למען העם. צבא שדואג לכלל חלקי החברה הישראלית".

הרמטכ"ל: "דורש מכל חייל ומכל יחידה להצטיין בהתנהגות"

כוכבי אמר: "דגל ישראל מייצג את המהות והערכים שעבורם אנו פועלים מסביב לשעון. אנו פועלים כדי שנוכל להמשיך ולהניף אותו לעד, ובחוד העשייה, כמו תמיד, המצטיינים. מה שהביא אתכם למעמד הזה הוא לא הרצון לקבל את התואר, ולא הישג בודד. אתם כאן בזכות דרך החיים שאימצתם, דרך של עבודה קשה, יסודית וקפדנית- דרך של חיים של הצטיינות".

"סוג ייחודי של הצטיינות, זו הצטיינות הפורצת את גבולות הקיים ומחוללת שינוי עמוק. היא דורשת נכונות מנטלית להטיל ספק, לשאול למה, לגלות גישה ביקורתית קודם כל כלפי עצמך, או כלפי הארגון שאתה מופקד עליו או חבר בו. הטלת הספק צריכה לעורר חקירה וברור, ואלו מצריכים נכונות נפשית ומנטלית להתמודד עם האמת ולשנות את הקיים".

הרמטכ"ל הוסיף: "מסקנות החקירה יובילו להחלטות ומעשים, המחייבים בפני עצם אומץ ולקיחת סיכונים. נוכח האתגרים הניצבים לפנינו, בלא פחות משש זירות, ובמציאות הדינמית שבה אנו חיים, אנו חייבים אנשים כאלו בשורותינו- את המצטיין המעז והמחדש. המצטיינים נבחרו בקפידה מבין רבים, אבל יש תחום אחד שבו אני דורש מכל חייל ומכל יחידה להצטיין- בהתנהגות. להיות דוגמא ומופת, לנהוג באופן ערכי, נקי, ענייני וממלכתי, כשרק ורק טובת הכלל לנגד עינינו".

מזל טוב לנשיא המדינה

כוכבי הוסיף, ובירך את הנשיא: "התכנסנו כאן היום כדי לברך ולהעניק את ההצטיינות לשורה אורכה של חיילים ומפקדים, אך היום על פי לוח השנה העברי הוא גם יום ההולדת ה-81 שלך, כבוד נשיא המדינה היקר שלנו. בשמי, בשם המטה הכללי ובשם צה"ל כולו, אני רוצה לאחל לך עוד שנים ארוכות של עשייה משמעותית ומסורה למען המדינה, שעבורך היא לעולם חלום שהתגשם. אתה מהווה דוגמא ומופת לאדם שאהבת ארץ ישראל בוערת בו, והדאגה לביטחונה, הצלחתה ואחדותה יוקדת בו".

סגנית קצין גילוי ניווט וקשר אח"י חנית ונציגת המצטיינים, סגן יעל אלפי: "ההצטיינות לשמה אנחנו פה ברורה לנו היטב ומובנת לנו מאליה. עשייתנו היומיומית לא נעשתה ולא נעשית כדי לקבל הערכה והוקרה. עבורנו היא דרך חיים, לתת הכל למען המדינה. זוהי זכות גדולה לעמוד כאן כמצטיינים, אך תחילתה של חובה חברתית לקדם ולהנהיג את הנוער הישראלי ולשאוף לכך שגם הבאים יעשו שירות משמעותי ויהיו מצטיינים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו