מנדלבליט: נתניהו לא צריך לצאת לנבצרות - סרוגים

מנדלבליט: נתניהו לא צריך לצאת לנבצרות

בהרמת כוסית במשרד המשפטים, אמר היועמ"ש כי לא יחייב את נתניהו לצאת לנבצרות ותקף את השר אוחנה ואת מנהלי קמפיין 'לחקור את החוקרים': "באיזו מדינה היינו חיים אם זה היה המצב? האם זו הייתה דמוקרטיה?"

מנדלבליט: נתניהו לא צריך לצאת לנבצרות
  (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש90)

במשרד המשפטים נערכה היום הרמת כוסית לשנה החדשה, בהשתתפות שר המשפטים אבי ניסנקורן, היועץ המשפטי לממשלה ומ"מ פרקליט המדינה אביחי מנדלבליט ומנכ"לית המשרד עו"ד סיגל יעקבי.

כל הדוברים דיברו על המתקפות אותן חווה המשרד בגלל משפטו של ראש הממשלה.

השר ניסנקורן: "נכנסתי למשרד לפני 4 חודשים. מצאתי בכל יחידות המשרד אנשים חרוצים, בעלי תחושת שליחות, אנשים שבאו לעבוד. גאה מאוד לעמוד בראש המשרד הזה. אנחנו עומדים בפני אחד המשברים הגדולים בתולדותינו. יותר מעשרות אלפים חלו. הקורונה הכלכלית פוגעת במשק כולו.", הוא פתח.

"בנוסף למשבר הבריאותי והכלכלי, אנחנו נמצאים במשבר פוליטי מתמשך נגד שלטון החוק. מנהיגי ציבור יוצאים יום יום נגד שלטון החוק, כשהמטרה שלהם היא לערער את אדני המשפט ויסודות הדמוקרטיה. כשר המשפטים יש לי את התפקיד לשמור על המערכת המשפטית כלל הניתן. יש הבדל גדול בין תיקון המערכת להרס המערכת, חיזוק המערכת לבין פגיעה בה. במיוחד בעת הזו שהמשטרה מגבילה את חופש התנועה, עלינו לוודא כי לא יוגבלו זכויות הפרט."

עוד באותו נושא

מנדלבליט התהפך: נתניהו ייאלץ לצאת לנבצרות?


32

היועץ המשפטי לממשלה ניסנקורן, הכחיש למעשה את הדיווח בשבוע שעבר לפיו ימליץ על נבצרות לנתניהו.

אני עומד מאחורי העמדה המשפטית שלי שאף אומצה בבג"צ, שראש הממשלה יכול לכהן בתפקידו תחת כתב אישום. זה המצב המשפטי, בכפוף להסדרת ניגודי העניינים של ראש הממשלה הנובעים מהמשפט הפלילי המתנהל."

"בנימין נתניהו הוא ראש הממשלה של כולנו." יחד עם זאת הוסיף: "נמשיך לעמוד על כך שמשפטו של האזרח בנימין נתניהו ימשיך להתנהל. בבית המשפט המחוזי בירושלים רק הראיות ידברו. היו בקשות לשדר את השימוע בשידור חי, ולאחר מכן את המשפט בשידור חי. זו דרישה שלא יכולה לעמוד. לא ננהל את המשפט בטלויזיה."

"הקירות של צאלח אדין אטומים" אמר מנדלבליט ביחס למשרד המשפטים, "אמרתי את זה כשהקולות באו ממחנה אחד, וגם כשהם באים מהמחנה השני".

לאחר מכן פנה לתקוף את השר לבטחון פנים אמיר אוחנה, שהיה עד לאחרונה שר המשפטים, ואמר כי הגשת כתבי האישום נגד נתניהו היא פיגוע בדמוקרטיה.

"עכשיו עולה דרישה לקיים את המשפט בפני ועדת חקירה פרלמנטרית, שחבריה ייבחרו ע"י הדרג הפוליטי. ועדה שתנסה להפוך את התביעה לנאשמת, כמו שחוזרים ואומרים: "לחקור את החוקרים". זהו היפוך יוצרות, מנסים לרסק את העיקרון הבסיסי בדמוקרטיה לפיו כולם שווים בפני החוק.

נאשמים רבים, היו שמחים להיפרע ממי שהאשים אותם, להקים לעצמם ועדות חקירה שיחקרו את התובעים שלהם. אבל באיזו מדינה היינו חיים אם זה היה המצב? האם זו הייתה דמוקרטיה?

על אוחנה אמר: "הטענה הזו שיש מי שנמצאים מעל החוק ומוגנים מהמשפט הפלילי – היא היא הפיגוע בדמוקרטיה! בוודאי כשאומר אותה השר האחראי על המשטרה. דוני השר, מדינה מושחתת היא מדינה שבה מעשי שחיתות שלטונית לא מטופלים, שפסיקת ביהמ"ש אינה מכובדת, שבה הגשת כתב אישום נגד נבחר ציבור מוגדרת כ"פיגוע בדמוקרטיה"."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
הכותרת מטעה
איתמר | 14-09-2020 14:11
ראש הממשלה יכול לכהן בתפקידו תחת כתב אישום. זה המצב המשפטי, בכפוף להסדרת ניגודי העניינים של ראש הממשלה הנובעים מהמשפט הפלילי המתנהל. עד לרגע זה ביבי לא חתם על הסדר ניגוד עניינים, וככל שהוא לא יחתום מנדלבליט או בגץ עשויים להורות לביבי לצאת לנבצרות
2
היחיד כאן במקרה...
עובד | 14-09-2020 15:20
היחיד כאן במקרה שלך שיצא לניבצרות הוא אתה ,הקורונה פחות מזיקה מימך, בשביל חזרה לתיפקוד של המדינה אתה חייב להגיש את התפטרותך מיידית,אתה הגורם לאי חזרה לחיים תקינים כאן,
3
אבל אתה כן...
אריק | 14-09-2020 20:18
אבל אתה כן צריך
4
אני לא מבין...
יצחק | 16-09-2020 17:40
אני לא מבין למה רק הם ומה איתנו אנשי הנכות למה גם לנו לא מגיע מענקים מה אנחנו לא בני אדם