אגודה, ליכוד או בנט: מי יהיה המחליף של ליצמן? - סרוגים

אגודה, ליכוד או בנט: מי יהיה המחליף של ליצמן?

תיק הבינוי והשיכון צריך להישאר לכאורה בידי אגודת ישראל בהתאם למפתח, אך בדגל התורה לא מוכנים לוותר עליו ואילו בליכוד הציעו לשמור אותו בינתיים אצלם. ומה עם הוא יוצע לבנט?

אגודה, ליכוד או בנט: מי יהיה המחליף של ליצמן?
  (צילום: אוליביה פיטוסי/ פלאש 90)

לא אמור להיות מאוד קשה למצוא מחליף שיעמוד בראשות משרד הבינוי והשיכון, במקום השר היוצא, יעקב ליצמן. לתפקיד יש קופצים רבים, אך את זהותו הסופית של השר הבא, רק ראש הממשלה נתניהו יכריע.

לכאורה, תיק הבינוי והשיכון צריך להישאר בידי אגודת ישראל בהתאם למפתח חלוקת התיקים בקואליציה ובפרט ביחס התפקידים מול דגל התורה. במקרה כזה, הוא יועבר לאחד מהח"כים המכהנים – יצחק טסלר, ישראל אייכלר או אליהו חסיד בהנחה ולא יפרוש (נכון להבוקר, הודיע חסיד למקורביו שאין בכוונתו להתפטר).

עם זאת, בדגל התורה כבר יש כמה קורצים לכיוון התפקיד שהתפנה. משכך, מובילים במפלגה הצרחה, כך שטסלר או אייכלר ימונו הם לסגן שר ופרוש יהיה זה שיהפוך להיות שר.

בנוסף, אתמול כבר הועלה תרחיש על ידי מעורבים בדבר, כי התיק יישמר אצל הליכוד, באמצעותו יפנקו את אחד השרים במשרד נוסף או לקדם לזמן קצר את מי מהח"כים בניסיון להרגיע במפלגה את הרוחות התוססות. בשני המקרים התיק יישמר רק עד אחרי החגים, אז ליצמן יחזור בדלת של סגן שר במעמד שר, כפי שכיהן בתפקידו כשר הבריאות.

עוד באותו נושא

במחאה על הסגר: ליצמן התפטר מהממשלה, יישאר ח"כ


19

מה קורה לשני הח"כים בסוף הרשימה? אם באגודת ישראל יחליטו על זהות המחליף, יוכל אליהו ברוכי להמשיך להיות חבר כנסת דרך הנורבגי חרף התפטרותו של ליצמן מהממשלה שהחזירה אותו לכנסת, אבל אם באגודת ישראל לא מתכוונים למנות מישהו אחר במקום ליצמן, ברוכי ייפלט החוצה. במקרה כזה, הופכים יחסי הכוחות בתוך 'יהדות התורה' ל-6:4 לטובת דגל התורה.

את המצב הזה מבקשים ביהדות התורה למנוע על ידי התפטרותו של סגן השר אורי מקלב וכתוצאה מכך גם פליטתו החוצה של חסיד מאגודת ישראל, ולשמור על האיזון. אך במידה ובהמשך כן ימונה שר מאגודת ישראל, מקלב כבר לא יוכל להתפטר בשנית מאחר והחוק אוסר לבצע על אותו שר את התהליך יותר מפעם אחת.

עוד באותו נושא

בעקבות התפטרות ליצמן; ח"כ חרדי ייפלט מהכנסת


12

מוקדם יותר אמר ליצמן בטקס הפרידה ממשרדו ב-5 החודשים האחרונים: "יש לי ערכים ועקרונות. פגיעה בחגי ישראל הוא קו אדום וזה תוכנן מראש והתרעתי מראש שאתפטר וכך עשיתי. אני לא נגד סגר אבל גמזו תיכנן דווקא בחגים ופגע ברבבות יהודים בתפילה ובחג"

ואם התיק יוצע לשר לשעבר נפתלי בנט? המטרה ברורה, להכניס את ימינה לקואליציה ולמנוע את המתיחות בתוך גוש הימין, בכך הדרך לכאורה להרכבת ממשלת ימין תהא קצרה. אך הוא כבר הודיע שיסרב. מלשכתו נמסר "לא נכנסים לממשלה הזאת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
בנט
וולף | 14-09-2020 13:08
את בנט ממש לא מעניין גוש הימין מעניין אותו רק הוא עצמו( אפילו חברי מפלגתו שקד וסמוטריץ יודעים זאת.
לוולף: אתה טועה
עשהאל | 14-09-2020 14:02
אתה טועה כבר בהנחת היסוד שלך: למי בדיוק אתה קורא גוש-ימין? לביבי שבחלק מנאומיו מתחזה לימין אך במעשיו הוא יותר שמאל ממרץ והעבודה? או לחרדים שאינם משרתים בצבא ושלמות הארץ (כמו עוד דברים שמגדירים ימין) לא מעניינת אותם בכלל? זה שביבי, איש מכירות קטן, שיווק את הגוש כגוש ימין עדיין לא עושה אותו ימין.
2
הרבי
נועם | 02-05-2021 17:24
הרבי מלובביץ' ישו מוחמד הנביא מואפק טריף
3
אגודת
נועם | 02-05-2021 17:24
אגודת ישראל זה כמו יהדות התורה