בשיא המשבר: ראשי ערים חרדיות טסו בחשאי לאומן - סרוגים

בשיא המשבר: ראשי ערים חרדיות טסו בחשאי לאומן

בשעה שהתושבים שלהם נמצאים תחת הגבלות קשות, יצא מהארץ בחשאיות ראש העיר ביתר עילית עם משפחתו לציון רבי נחמן באומן, ראש עיריית אלעד הצהיר גם הוא על כוונתו להגיע למקום

author-image
בשיא המשבר: ראשי ערים חרדיות טסו בחשאי לאומן
  רובינשטיין, ניצל את קשריו לעבור בנתב"ג (צילום: נתי שוחט/ פלאש 90)

בעוד תושבי עירו נמצאים תחת הגדרה "עיר אדומה", תלויים בהגבלות ולקראת סגר מוחלט, יצא ראש העיר ביתר עילית מאיר רובינשטיין, עם כל משפחתו לאומן ויציין שם את חג ראש השנה. במקביל, ראש עיריית אלעד ישראל פרוש, הצהיר גם הוא על כוונתו להגיע למקום.

רובינשטיין, חסיד ברסלב, תכנן לנסוע כמו אלפי חסידים נוספים אל ציונו של רבי נחמן באוקראינה, אולם גם טיסתו בוטלה לאחר שממשלת אוקראינה החליטה לאסור על כניסת אזרחים זרים למדינה. בשלב זה, מנסה ראש העיר לגייס את קשריו כדי לטוס בחשאיות ומסדיר את כניסתו ביום שישי האחרון ביחד עם משפחתו.

עיתונאי 'הארץ' אהרן רבינוביץ שחשף את המקרה כתב: "מאיר ברח! בזמן שהעיר שלו מתמודדת עם אחד המשברים הגדולים שידעה בהיסטוריה, בזמן שכולנו לקראת סגר בזמן החגים, ראש העיר ביתר עילית מאיר רובינשטיין התקמבן על כניסה לאומן יחד עם כל המשפחה".

אולם לעיתונאי 'בחדרי חרדים' משה ויסברג, יש הסבר אחר: "לראש ממשלה שנמצאת בקריסה מוחלטת, מותר לנסוע לוושינגטון, אבל לראש עיר שעל פי אמונתו נוסע להתפלל על ציון הרבי שלו- אסור. אוי הצביעות. רק ביולי אוגוסט מותר לטוס?", טען מנגד

רובינשטיין ופרוש הובילו בתחילת השבוע שעבר את המאבק החריף של ראשי הערים החרדיות נגד הסגר, ותקפו על הדרך בחריפות את רה"מ, בין השאר כתבו לו השניים: "הציבור החרדי כל כולו לא ישכח את העוול שנעשה לו. לא נשכח מי האיש שחתם בידו, פעם אחר פעם, על הפיכתנו למפיצי מחלות ואויבי העם". האיום ברור – אם יוטל סגר על היישובים שלהם – הם יפסיקו לשתף פעולה עם הממשלה, לא יקשיבו למשטרה ויפתחו במרד בכל הנוגע בטיפול בנגיף הקורונה.

אך כאמור, בצל הסגר הכללי שהולך להיות מוטל על כל חלקי הארץ, השניים החליטו שלא להיות בארץ, בזמן שהתושבים שלהם נמצאים תחת הגבלות קשות.

תגובת ראש העיר ביתר טרם התקבלה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
ממני תראו וכך...
רון | 13-09-2020 21:55
ממני תראו וכך תעשו בגירסת הביבי - סגר לתושבים וה'מנהיג' טס לקוקטיל ושמפניה בחו''ל. כמובן שחברי גוש 'רק-ביבי' לוקחים דוגמה ובורחים לחו''ל בזמן שהתושבים סובלים
כל הכבוד לליצמן! לא האמנתי שהוא יעשה את זה.
כל הכבוד לליצמן! | 13-09-2020 23:50
כל הכבוד לליצמן! לא האמנתי שהוא יעשה את זה. כל הכבוד! ליצמן השר היחיד שקם ועשה מעשה למען החרדים ולמען כבוד הקבה, בכל סיפור האפליה החרדית בקרונה.... צריך להפיל את כל הממשלה הזאת. ומלכות הרשעה מהרה תעקר מן הארץ ... אנחנו מאמינים בני מאמינים ואין לנו על מי להישען רק על אבינו שבשמים. היכן אתם גפני דרעי וכו' מול העוול הנורא שנעשה כאן אתם לא שווים אפי' גרוש וחצי. מי שרוצה להבין איך הלכו כצאן לטבח בשואה ישים לב איך ציבור אזרחי ברצינות תהומית הולך לסור למשמעתם של זאטוטים וזאטוטות ועמלקים במדים ורשעים בנשק – למרות שברור לחלוטין שהם לא ישתמשו בו בשום מצב.
2
איזה חארות
גועל נפש | 13-09-2020 23:11
בשואה הרבנים שכנעו את החסידים שלהם להישאר ולא להילחץ ואז ברחו והשאירו את המאמינים שלהם למות. עכשיו הם מסתננים לאומן בניגוד להנחיות אחרי ששכנעו את כולם להפר את ההנחיות
שטויות וקישקוש
יהודי | 14-09-2020 22:14
לא נתנו לחרדים סרטיפיקטים להכנס לארץ. תלמד היסטוריה !
3
בכותרת - ראשי...
בוקי בן יגלי | 14-09-2020 0:52
בכותרת - ראשי ערים טסו בכתבה - רק אחד. עיתונות ממש אמינה.
4
כל הכבוד
פייק ביבי | 14-09-2020 10:00
אני שמח שחינכתי אותך כמו שצריך. תמשיך להשתין על האזרחים שלך שאתה אמור לייצג אותם. אם תמשיך ככה יש מצב שתהפוך לראש ממשלה חלופי. ולראש עיריית אלעד, למה אתה מחכה? טוס כבר. קח את המטוס הפרטי שלי. חבל שתוציא מזה כסף פרטי שלך. לאזרחים יש מלא כסף. שיישלחו עליך כמו שהם משלמים עלי.
5
שישארו שם ...
חיים | 14-09-2020 20:13
שישארו שם