פרקליטי נתניהו על חשיפת סרוגים: "ראיה מזכה" - סרוגים

פרקליטי נתניהו על חשיפת סרוגים: "ראיה מזכה"

כחלק מהבקשה לקבלת חומרי חקירה במסגרת תיקיו של ראש הממשלה, פרקליטיו דורשים לקבל מסמכים הקשורים לחקירות תיק 4000 שנקבעו כחסויים ונחשפו לראשונה באתר סרוגים

author-image
פרקליטי נתניהו על חשיפת סרוגים: "ראיה מזכה"
  גילי יערי/פלאש 90

פרקליטיו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עורכי הדין בעז בן צור ועמית חדד, פנו הבוקר (ראשון) לבית המשפט בבקשה שיורה לפרקליטות להעביר לידיהם חומרי חקירה הכרחיים שחסרים בתיקי ראש הממשלה.

הבקשה מתייחסת לעשרות רבות של חומרי חקירה שלטענתם לא נחשפו בפני ההגנה. בין היתר ביקשו הפרקליטים לקבל בתיק 4000 מסמכים אשר נקבעו כחסויים על ידי השופט אברהם רובין, כפי שנחשף בסרוגים.

עוד באותו נושא

פרקליטי אלוביץ': "אירוע חמור, התנהגות אכזרית"


16

עורכי הדין מגדירים את המסמכים כ'ראייה מזכה שכלל לא נבחנה טרם הגשת כתב אישום', וכותבים: "מדובר בחוות דעת של משרד המשפטים ומשרד התקשורת שכלל לא נדרשו ע"י הפרקליטות".

הם מציינים כי חוות הדעת של שני המשרדים "קובעות שלא נפל כל פגם בהחלטות ראש הממשלה ושלא היה מקום לבטל החלטות שהתקבלו במשרד התקשרות בענייניה של קבוצת בזק טרם הסדר ניגוד העניינים. חוות הדעת המזכות האלה כלל לא נתפסו על ידי המשטרה ולא נבחנו טרם הגשת כתב אישום".

בנוסף, הפרקליטים טוענים כי במסגרת תיק 2000 המשטרה ביצעה פעולות חקירה נגד ראש ממשלה ללא אישור יועמ"ש ובניגוד לחוק יסוד הממשלה.

שימוש פסול בהקלטות

"נראה כי המשטרה החלה בפעולות חקירה נגד ראש הממשלה בתיק 2000 כבר בחודש מרץ 2016, אבל האישור לחקירה מסוג זה ניתן על ידי היועץ המשפטי לממשלה רק באוקטובר 2016".

עוד טוענים הפרקליטים, כי שימוש פסול בקלטות ארי הרו מהווה בסיס לפסילת תיק 2000. לטענתם, "תפיסת הטלפון הנייד של ארי הרו, התבצעה במסגרת חקירה שאינה קשורה לראש הממשלה, באופן לא חוקי וללא צו, בניגוד לפסיקת בית המשפט העליון בעניין אוריך וגולן".

ארי הארו (צילום: מרים אלסטר/ פלאש 90)

"הקלטות ארי הרו התגלו במקרה במסגרת חקירה שלא קשורה לראש הממשלה. כשהמשטרה גילתה את ההקלטות היא ניסתה "להלבין" את החדירה הלא חוקית לנייד של ארי הרו והוציאה צווי חיפוש בדיעבד. כשהמשטרה התבקשה להסביר כיצד גילו את הקלטות נטען שאין לכך תיעוד".

עוד באותו נושא

משפט נתניהו | מנדלבליט יוציא את נתניהו לנבצרות?


17

מעקב אחרי יאיר נתניהו

בתיק 1000 עומדים פרקליטי נתניהו על אישור שניתן לעקוב אחרי בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו. באוקטובר פרסמה העיתונאית דנה וייס כתבה שכונתה "גרסת היועץ המשפטי לממשלה" במסגרתה הוצגו אמירות חשובות ביותר מטעמו של מנדלבליט.

אין אסמכתאות שהותר מעקב אחריו (צילום: חיים גולדברג)

פרקליטי נתניהו מוסיפים כי במסגרת הריאיון נטען שניתן אישור למשטרה לעקוב אחר יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, וכי בזכות מעקבים אלו חלה התקדמות משמעותית בחקירת תיק 1000.

"במסגרת הכתבה הציגו היועץ המשפטי לממשלה ומי מטעמו את השלבים הראשונים של חקירת המבקש, והסבירו אילו אירועים התרחשו והובילו לכך שהיועץ המשפטי לממשלה אישר לרשויות החוק והאכיפה לפתוח בחקירת משטרה נגד המבקש בקשר לתיק 1000".

עוד נכתב: "על אף הטענה שהמעקב אחר יאיר נתניהו אושר על ידי היועץ המשפטי לממשלה, לא נמצאו לכך כל אסמכתאות. גם כאן, המשטרה מודה שאין בידיה שום תיעוד לאישור לעקוב אחרי יאיר נתניהו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
משפט מנהלים בבית המשפט לא בתקשורת
אממממ | 13-09-2020 16:07
שמישהו יזכיר לאיש המכירות הקטן ושלוחיו שמשפט מנהלים בבית המשפט לא בדעת הקהל.... להבדיל מתומכיו האווילים של ביביהו - אנשים עם קצת שכל מבינים שהוא משקר ללא הפסקה על כל דבר.
2
האם ישנם פושעים בפרקליטות
מאיר | 13-09-2020 16:39
האם ישנם פושעים בפרקליטות אז מנדבליט הצדיק היחיד בדורו לפחות הוא חושב שהוא צדיק צריך להקים ועדת חקירה ולהכניס את הפושעים לכלא יחד אתו.