פניה לשרים: וודאו שלא חותמים על וויתורים ונסיגות - סרוגים

פניה לשרים: וודאו שלא חותמים על וויתורים ונסיגות

בעקבות העובדה ששרים בממשלה וחברי כנסת אינם יודעים את פרטי ההסכם עם בחריין, בימין זועמים ומבקשים לדעת מה יש בהסכם. האם כלולים בו ויתורים כפי שהיה בהסכם עם האמירויות?

author-image
פניה לשרים: וודאו שלא חותמים על וויתורים ונסיגות
  צילומים: שאטרסטוק, חיים גולדברג\סרוגים

לאחר שהשר יזהר שי מכחול לבן סיפר שאינו יודע על ההסכם עם בחריין אלא רק מהתקשורת, מתעוררת ביקורת ציבורית על כך, זאת לאור העובדה שגנץ ואשכנזי ידעו גם הם באיחור על ההסכם עם איחוד האמירויות. הסכמים שכללו הקפאת ריבונות ואף עסקת מכירת מטוסים אמריקאית.

"הייתי שמח לדעת מה כתוב בהסכם – קיבלתי את ההודעה על המהלך כפי שהתקשורת קיבלה אותה. נראה לי שהיה נחמד אם היינו יודעים כולנו מה הפרטים", אמר שר המדע בראיון ברשת ב'.

עוד באותו נושא

השר יזהר שי: "הייתי שמח לדעת מה כתוב בהסכם"

בימין מתעוררת דרישה לראות את ההסכם לפני כן, שלא יכלול ויתורים. "אם ההסכמים עם האמירויות ובחריין כה נפלאים, אין סיבה להסתיר אותם מהממשלה, מהכנסת ובעיקר מהציבור", כתב העיתונאי חגי סגל.

בנוסף, רגע לפני ישיבת הממשלה מפעילה תנועת הריבונות מנופים אחרונים בדרישה מהשרים לקבל לידיהם את פרטי ההסכם הצפוי להיחתם ביום שלישי עם איחוד האמירויות.

בתנועה מעלים שוב את החשש לפיו בין סעיפיו של ההסכם עם האמירויות נכללת גם הסכמה עקרונית, או מעבר לכך, להקמתה של מדינה פלשתינית, או להקפאת הבנייה ופיתוח ההתיישבות.

בהודעה בהולה שהפיצה התנועה בקרב תומכיה מתבקשים התומכים לפנות ישירות לשרי הממשלה בדרישה לוודא את פרטי ההסכם הצפוי להיחתם ולמנוע חתימה על הסכם המנוגד לעקרונות תנועת הליכוד והמחנה הלאומי.

"בדקות הקרובות מתכנסת ישיבת ממשלה. אף אחד לא ראה את ההסכם עליו יחתום ראש הממשלה ביום שלישי הקרוב בבית הלבן", נכתב בהודעת התנועה. "עלינו לבקש מהשרים לבדוק מהו תוכן ההסכם עם המדינות הערביות ולוודא שההסכם אינו כולל הקמת מדינה פלשתינית ו/או הקפאת ההתיישבות ו/או כל ויתור אחר על ארץ ישראל חלילה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
ביבי הוא בדיוק כמו שמעון פרס
סיפוח-כבר-ביום-ראשון | 13-09-2020 12:01
ביבי הוא בדיוק כמו שמעון פרס - ימכור גם את אמא שלו בשביל להרגיש מדינאי (למרות שגם פרס וגם ביבי הם לא יותר מפוליטקאים קטנים ותככנים בלתי נלאים)
2
וגם שלא יקנו פה אדמות ובתים
הדסה כהן | 13-09-2020 14:00
.