גנץ לבחריין: "כל מהלך שיש בו שלום הוא עת ברכה" - סרוגים

גנץ לבחריין: "כל מהלך שיש בו שלום הוא עת ברכה"

במערכת הפוליטית בירכו על הסכם הנורמליזציה עם בחריין וקראו להמשיך לפעול למען השלום. גנץ: "כל קידום של מהלך שיש בו שלום הוא עת ברכה". אשכנזי: "ציון דרך משמעותי, מחכה לעבוד יחד"

גנץ לבחריין: "כל מהלך שיש בו שלום הוא עת ברכה"
  (צילום: אלעד מלכה)

בישראל בירכו על הסכם השלום עם בחריין שהוכרז אמש (שישי), והודו לארה"ב על תיווך ההסכם שייחתם השבוע בוושינגטון. במקביל שרי הממשלה שוחחו עם מקביליהם בבחריין והודו להם על החלטת הממלכה.

"כל קידום של מהלך שיש בו שלום הוא עת ברכה" אמר שר הביטחון בני גנץ. "אני מברך את ראש הממשלה ואת מלך בחריין על קידום הנורמליזציה בין ישראל ובין בחריין, ומודה בשם כל אזרחי ישראל לנשיא טראמפ ולממשל האמריקאי על המאמצים יוצאי הדופן לבנות מזרח תיכון יציב יותר".

לדבריו, "הסדרת היחסים ביננו לבין שותפות באזור, מקדמת את היום בו המזרח התיכון יהיה מקום בטוח לכל יושביו.כשר הביטחון בצומת היסטורית וחשובה זו, אפעל ביחד עם חבריי, להיות שותפים בכל תהליך ולהגנה מתמדת על האינטרסים החיוניים והביטחוניים של מדינת ישראל".

עוד באותו נושא

הסכם נוסף: בחריין הודיעה על נורמלזציה עם ישראל


3

 

נשיא המדינה ראובן ריבלין: "ההסכם בין ישראל ואיחוד האמירויות פתח עידן חדש במזרח התיכון ואנו עדים לשינוי שהביא עימו לאזורנו, עם החלטת בחריין ללכת אף היא בדרך זו של ידידות ולכונן יחסים מלאים עם מדינת ישראל. אני מברך את ראש הממשלה, ונשיא ארצות הברית ואת כל העמלים למען ההישג המופלא הזה וקורא למדינות ערביות ומוסלמיות נוספות לכונן שלום עם ישראל, שלום בין עמים, שלום עבור שלום".

שר החוץ, גבי אשכנזי, שוחח עם מקבילו הבחרייני ובירך אותו על החלטת ממשלת בחריין על הצעד האמיץ. "אני מחכה בקוצר רוח להמשיך ולעבוד יחדיו" אמר. "ליחסים בין שתי המדינות משמעות אסטרטגית וכלכלית ואני בטוח שנוכל להמשיך ולשלב את מאמצינו, כדי לשמר את היציבות באזור ולהביא להישגים עבור 2 המדינות לרווחתם של אזרחינו. הם אלה שצריכים לעמוד במרכז העשייה שלנו".

"אני מודה לנשיא טראמפ וממשלו על המאמצים הבלתי פוסקים אשר הביאו להישג זה. מעורבות הממשל האמריקאי מצליחה להביא לשינויים דרמטיים ואסטרטגיים באזור, ועל כך העם בישראל אומר תודה" הוסיף. "זאת גם ההזדמנות לומר תודה לעובדי משרד החוץ שלאורך שנים רבות עמלו בשקט, בחכמה ובמקצועיות רבה, כדי לקדם את הקשרים מול מדינות המפרץ".

בתוך כך, יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג, שוחח הערב עם ראש הקהילה היהודית של בחריין, אברהם נונו, שעימו הוא עומד בקשר שוטף כבר מזה זמן. השניים סיכמו רשמית כי הסוכנות היהודית תשתף פעולה עם הקהילה היהודית במדינה, בפיתוח חיים קהילתיים ובשירותים אחרים כפי שהסוכנות עושה בכל הקהילות היהודיות בעולם.

"אני מברך את מנהיגי ישראל, בחריין וארצות הברית על ההסכם החשוב שיאפשר לנו לפעול במשותף עם הקהילה היהודית בבחריין" אמר הרצוג. "שמחתי לברך את ידידי אברהם נונו, איתו אני עומד בקשר רב שנים, על העובדה שבקרוב יוכל לבקר בישראל עם משפחתו באופן חופשי ועל כך שאנו בסוכנות היהודית נוכל לתמוך בקהילה יהודית נוספת במזרח התיכון ובפעילותה כפי שאנו תומכים בכל הקהילות היהודיות בעולם".

גם שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן, שוחח עם השגריר מבחריין ג'מאל פארס אלראוועי. מהמשלחת הישראלית נמסר כי "השגרירים קיימו שיחה חמה בה בירכו איש את רעהו על כינון היחסים בין ישראל לבחריין וכן סיכמו להיפגש ע"מ לדון בשיתופי פעולה באו"ם בנושאים של חדשנות ופיתוח כלכלי לרווחת שתי המדינות".

"הרחבת מעגל השלום יכולה להוביל לשינוי כללי המשחק גם בזירת האו"ם" אמר ארדן. "אנו נכנסים לעידן חדש בו נוכל לפעול יחד בפומבי למען בטחון ושגשוג כלכלי לישראל ולמדינות ערב ולהתמודד יחד אל מול האתגרים העלולים לאיים על היציבות במזרח התיכון".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
שיהיה לכם בהצלחה......
אנחנו עייפים אך מרוצים.. | 12-09-2020 22:04
שיהיה לכם בהצלחה... וגם לנו אמן ..ויהיה טוב לכולם לכל עם ישראל.. ולכל העולם אמן..
2
הברנש בתמונה נראה כדחליל.מדבר כדחליל אז הוא..
דחל דחלילוביץ | 13-09-2020 8:14
אז הוא דחליל. אם שמעתם אי פעם אימרה יפה מהדחליל, אנא כתבו כאן