צה"ל מאשר: רחפן צבאי הופל בדרום לבנון - סרוגים

צה"ל מאשר: רחפן צבאי הופל בדרום לבנון

צבא לבנון הודיע כי הפיל רחפן ישראלי מעל הכפר עיתא א-שעב הסמוך לגבול עם ישראל, זאת לאחר שחדר לשטח האווירי בדרום המדינה. זו הפעם השלישית שבה דווח על הפלת רחפן של צה"ל בחודשים האחרונים

צה"ל מאשר: רחפן צבאי הופל בדרום לבנון
  (צילום ארכיון: דובר צה"ל)

בצבא לבנון דיווחו הערב (חמישי) כי רחפן של צה"ל הופל מעל הכפר עיתא א-שעב, זאת לאחר שחדר לשטח האווירי בדרום המדינה וסמוך לגבול עם ישראל. בצה"ל אישרו את הפרטים והבהירו כי אין חשש לדליפת מידע.

לפי הדיווחים בלבנון, "בסביבות השעה 17:10 מל"ט ישראלי ששייך לישראל חדר למרחב האווירי הלבנוני. הוא הופל מעל העיירה עיטא א-שעב על ידי אנשי הצבא כשהיה במרחק של 200 מטרים מהקו הכחול, בתוך שטח לבנון".

זו אינה הפעם הראשונה שבה דווח על הפלת רחפן ישראלי בלבנון. לפני כחודש נרשם מקרה דומה שבו רחפן שעסק בפעילות מבצעית נפל בשטח לבנון, כשבדובר צה"ל הבהירו כי "אין חשש לדליפת מידע". זמן קצר לאחר מכן חיזבאללה לקחו אחריות על הפלת הרחפן – כשלפי הדיווחים בתקשורת הלבנונית, הרחפן הופל מירי של פעיל חיזבאללה. מקרה נוסף שבו רחפן צה"ל הופל בלבנון התרחש ביולי האחרון, כשגם אז הובהר כי אין חשש לדליפת מידע.

עוד באותו נושא

תיעוד: כך נראה הרחפן של צה"ל שהתרסק בלבנון

במקביל, פעולות דומות נרשמו גם מהצד הישראלי כנגד רחפנים של חיזבאללה. המקרה האחרון מסוג זה התרחש לפני כחודש, כאשר כוחות צה"ל איתרו במהלך הלילה רחפן שחדר לשטח מדינת ישראל באזור החרמון במרחב הגבול עם לבנון. לפי הודעת צה"ל הרחפן היה במעקב הכוחות לפני שהופל, ובעקבות האירוע נערכו סריקות נרחבות באזור.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו