דימוי פיגוע ירי: צה"ל ערך תרגיל נרחב ביהודה ושומרון - סרוגים

דימוי פיגוע ירי: צה"ל ערך תרגיל נרחב ביהודה ושומרון

תרגיל צבאי נרחב בוצע היום בצומת הפרסה, במטרה לבחון את מוכנות צה"ל בגזרת יהודה ושומרון. בתרגיל דימו תרחיש של פיגוע ירי לעבר אוטובוס ישראלי, כאשר החיילים פעלו יחד עם כוחות מד"א והמשטרה

דימוי פיגוע ירי: צה"ל ערך תרגיל נרחב ביהודה ושומרון
  (צילום: דובר צה"ל)

תרגיל צבאי ביהודה ושומרון: כוחות צה"ל תרגלו היום (שלישי) תרחיש אירוע רב נפגעים בצומת הפרסה שבחטיבה המרחבית "אפרים". זאת כחלק מתרגיל נרחב יותר המכונה "בוחן הרמטכ"ל", אשר נועד לבחון את מוכנות אוגדת יהודה ושומרון להתמודדות עם אירוע חטיפה.

במהלך התרחיש, שדימה פיגוע ירי לעבר אוטובוס ישראלי ואר"ן עם לכודים, נדרשו הכוחות לשילוב זרועות עם כוחות מד"א, כיבוי אש, שב"כ, משטרה, והכוחות האזרחיים.הכוחות תירגלו פינוי מהיר של פצועים רבים ובו זמנית סריקה אחר נעדרים ואחר המחבלים בתוך הכפר הסמוך.

(צילום: דובר צה"ל)

"בוחן הרמטכ"ל" נערך כחלק מתרגיל נרחב יותר שנערך לכל אורך השבוע באוגדת יהודה ושומרון, בו השתתפו מפקדת האוגדה, ששת החטיבות המרחביות באוגדה וכלל הגדודים הסדירים המבצעים תעסוקה מבצעית בגזרת איו״ש.

הכוחות תרגלו מוכנות לתרחישי הסלמה בכלל הגזרה וריבוי אירועים בשטח, וכן התמקדו בחיזוק הפיקוד והשליטה האוגדתית. בין היתר עבדו על שיתוף הפעולה הבין ארגוני. האוגדה וששת חטיבותיה תורגלו על ידי הפיקוד עצמו. בתרגיל לקחו חלק כוחות סדירים ומילואים., וכל אלו תרגלו את מוכנותה וכשירותה של אוגדת יהודה ושומרון.

דובר צה"ל הדגיש כי "התרגיל בוצע בתיאום ובשיתוף פעולה מלא עם ההתיישבות, המועצות המקומיות, הרבש״צים והקב״טים. תרגילים כאלה מבטאים את חשיבות שיתוף הפעולה בין צה״ל להתיישבות למען ביטחון התושבים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו