אסתר חיות נגד יו"ר הכנסת: "ביקורת פופוליסטית" - סרוגים

אסתר חיות נגד יו"ר הכנסת: "ביקורת פופוליסטית"

במהלך טקס פתיחת שנת המשפט שהתקיים באווירה מתוחה, יצאה הנשיאה חיות נגד יו"ר הכנסת: "כשביקורת מושמעת מגורם שלטוני בכיר, מותר לצפות כי תהיה עניינית ולא פופוליסטית", השר אבי ניסנקורן: "לא אתן יד לפסקת ההתגברות"

author-image
אסתר חיות נגד יו"ר הכנסת: "ביקורת פופוליסטית"
  (צילום: לשכת עורכי הדין)

טקס פתיחת שנת המשפט תשפ"א מתקיים הערב (חמישי) באווירה מתוחה וברקע המתקפות נגד צמרת מערכת המשפט. לפי הנשיאה אסתר חיות, "כאשר ביקורת מושמעת מפי גורם שלטוני בכיר, בהחלט מותר לצפות כי תהיה עניינית, הוגנת ולא פופוליסטית".

חיות תקפה ברמיזות את שרי הממשלה שיצאו נגדה: "הביקורת כלפי אחרים היא לגיטימית, כמובן, אך כאשר היא מושמעת מפי גורם שלטוני בכיר, בהחלט מותר לצפות כי תהיה עניינית, הוגנת ולא פופוליסטית. לצערי, הדברים שנשמעו בוועידה הבוקר מפי יו"ר הכנסת אינם עונים על ציפייה זו, לא מבחינת התוכן ולא מבחינת הסגנון, אשר בינו ובין ממלכתיות אין דבר וחצי דבר".

לשופטים אמרה כי "בחרתי לשוב ולהדגישם היום בשל ניסיונות שאנו עדים להם בעת האחרונה להציג את הרשות השופטת כ"פקידות" וכמי שנוטלת לעצמה סמכויות לא לה, בטענה שהשופטים לא נבחרו בבחירות ישירות על ידי העם. טענות ממין זה מבקשות להשליט שיקולים פוליטיים בהליך המינוי של שופטים, במקום הליך בחירה ממלכתי המתקיים מאז קום המדינה באמצעות ועדת בחירה מאוזנת המורכבת מכל שלוש הרשויות".

לא אתן יד לפסקת ההתגברות

שר המשפטים אבי ניסקורן: "מצאתי במשרד המשפטים שומרי סף שעשיית אמת היא נר לרגלם". לדבריו, "אזרחי ישראל צריכים להיות גאים במערכת המשפט, מהמקצועיות בעולם". הוא המשיך להגן על השופטים: "יש להבדיל בין ביקורת בונה לטובת הציבור ובין השתלחויות להחלישה. מלבד המשבר הפוליטי אנחנו במשבר שמאיים על יציבות שלטון החוק".

ההתקפות נגדי מחזקות אותי, ניסנקורן (קרדיט: לשכת עורכי הדין)

הוא התגאה כי בכנסת בלמו את "ההצעה המסוכנת" לדבריו, לחקור שופטים, ועצרו את פסקת ההתגברות. "אם רשות אחת תתגבר על האחרת, הדמוקרטיה עלולה לקרוס", אמר בנוסף. "ההתקפות נגד מערכת המשפט הם ניסיונות לרפות את ידיהם של שומרי הסף. אני מודאג מתופעה זו. בנושא זה אין ימין ואין שמאל". על המתקפות נגדו: "ההתקפות נגדי מחזקות אותי. אמשיך לדאוג ששומרי הסף ימשיכו להיות בלתי תלויים בפוליטיקאים".

יו"ר לשכת עורכי הדין, אבי חיימי: "שבענו מקרבות, יש לנו מערכת משפט אחת. אין לנו מדינה בלעדיה. צריך לשמור על מערכת המשפט, לא להילחם בה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
כמה צביעות וכמה...
רפפורט | 03-09-2020 19:14
כמה צביעות וכמה שקרים ממערכת המשפט!! אדון ניסנקורן למה אתה לא מקים זעקה בעניין רות דוד ורונל פישר ואפי נווה וליאת בן ארי? הרי אתה יודע במפורש שאתם עדיין משקרים במצח נחושה!! גב חיות דואגת לבעלה כן זה טבעי אבל לא בצורה פלילית ואין מי שיתן את הדין להם מותר הכול!! פושעים נוכלים רמאים עלובים!!
אתה...
יוגב | 06-09-2020 2:28
אתה גם אטום וגם סתום...הם צחים ונקיים כשלג לא עשו כלום...לא עברו על כלום שומרי חוק..מאין כמותם...סתם ממש סתם מעלילים עליהם....יש הוכחות יש עובדות שהם מושחתים.. ואתה נובח שהם לא עשו שום רע...כמה נמוך ועלוב אפשר להיות.
חונטה חיות-מחיות הרעות. ננצח את בולשביקית זו
החונטה הנבזית | 04-09-2020 11:48
באף מקום בעולם לא ראינו שיש שנאה כזו לחונטה המשפטית. איזה חבורה גועלית. לכל אחד מהם וילה ומכוניות פאר. ו150 אלף ש''ח לחודש. מה עושה זקנה כמו חיות בכל כך הרבה כסף? אמרה הנאור נאור ש''ט. אני אוספת כספים כדי לאכול כל יום דלי גלידה. פוייה של אנשים-נשים
, על מה...
צריך להתעלם משטיפת המוח | 03-09-2020 19:51
, על מה אתה מלין ? רונאל פישר ( שאינו איש של משרד המשפטים אלא אדם פרטי ) עומד לדין, רות דוד עומדת לדין, אפי נווה ( שלא שייך למשרד המשפטים, הוא עורך דין פרטי ) עומד לדין, ליאת בן ארי לא עשתה רע לאיש. היא מותקפת רק משום שהיא הפרקליטה בתיק נתניהו. אף אחד לא משקר בכלום. תתעלם לרגע מהספינים של נאשם בפלילים ותתייחס לעובדות. שקרניהו שתל בלב חלק מהציבור את המחשבה שהתביעה במדינת ישראל היא גוף פוליטי - לא כך הדבר. התביעה פועלת על פי ראיות שיש בכל תיק ותיק ולא תופרת תיקים. גם בעבר עמדו לדין נבחרי ציבור, כולל נשיא וראש ממשלה, הכל על פי חומר הראיות.
2
אסתר חיות מתקרבנת, אבל האמת חשופה לכל
מוטי | 03-09-2020 19:23
לדוגמא, כשבגצ מחליט שהתפטרות יור הכנסת מתפקידו תיכנס לתוקף מייד ולא אחרי יומיים, כפי שכתוב בתקנות הכנסת, הרי יש פה גם התעלמות מהחוק, גם התערבות בהליכים פנימיים ברשות המחוקקת וגם (אין מה לעשות) החלטה שמצטיירת כפוליטית.
3
בטח תגנו עליה כי היא שמאלנית. אם זה היה ההפך
חיים | 03-09-2020 22:01
הייתם מחריבים את העולם ואת מערכת המשפט איתו ביחד
4
יושב ראש הכנסת...
ישרא | 03-09-2020 22:57
יושב ראש הכנסת . בדיחה מהלכת על שתיים. בושה לכנסת ובושה לעם הזה שזה יושב ראש הכנסת שלנו
5
כמה פחדנות ו...
בן | 04-09-2020 9:02
כמה פחדנות ו דמגוגיה זולה... אף אחד לא עומד לדין... הכל מטואטא מתחת לשטיח כמו אבק.. מערכת מ'פט מושחתת וחג צדדית בצורה קיצונית מאז קום המגינה... אתם לא רואים את אמון הציבור בה?? כל זה קורה בגלל הפיכת מערכת המשפט ל פוליטית ולא ענינית.
6
מחלוף זוהר לא...
הדרך לכסף , כבוד , כוח , עוברת דרך הדהוד דף המסרים של בלפור ..... ואת המעט הזה גם מחלוף מבין .... | 06-09-2020 7:20
מחלוף זוהר לא מסוגל להשמיע בקורת ענינית , בשביל זה צריך שכל ... אבל מתוקף היותו עבד נרצע הוא בהחלט יכול להדהד את השקרים , הספינים , וחצאי האמיתות שיוצאים מבלפור ... זה לא דורש שכל ואפילו לא הבנת הנקרא ...