פומפאו: "עלינו לגנות את מדיניות השנאה של חמינאי" - סרוגים

פומפאו: "עלינו לגנות את מדיניות השנאה של חמינאי"

לאחר שמנהיג איראן קרא ליהודים "סוכנים ציונים מטונפים" ועורר סערה ברשת, מזכיר המדינה האמריקני אמר בתגובה כי "העולם צריך לגנות את מדיניות השנאה של חמינאי. בזמן שכולם חוגגים את השלום, הוא קורא לעוד אלימות"

פומפאו: "עלינו לגנות את מדיניות השנאה של חמינאי"
  (צילום: שאטרסטוק)

גינוי עולמי לאיראן: מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו תקף בחריפות הבוקר (חמישי) את מנהיג איראן עלי חמינאי, זאת בעקבות הציוץ שפרסם בטוויטר בו קרא ליהודים "סוכנים ציונים מטונפים" – אשר עורר סערה נרחבת ברשת. בדבריו קרא למדינות העולם להתנגד למדיניותו של האייתוללה, הדוגלת לדבריו באלימות ושנאה.

"העולם צריך לגנות את מדיניות השנאה של חמינאי. כל הדתות של בני אברהם – היהודים, הנוצרים, והמוסלמים – חוגגים את חזון השלום, בעוד שחמינאי רק קורא לעוד אלימות" אמר פומפאו. "ארה"ב עומדת לצד איחוד האמירויות, וכל אלו שמחפשים עתיד טוב יותר".

עוד עקץ את חמינאי בעקבות קשרי המסחר שלו עם סין, ואמר כי "אם אתה באמת מחפש את מי שבוגד באיסלאם, תדע שבסין מחפשים להרוג את האויגורים (זרם מוסלמי המתגורר במחוז שינג'יאנג בסין – א"ב). אני מחכה לגינוי הפומבי שלך כנגד המפלגה הקומוניסטית על ההתעללות הנוראית במוסלמים הללו".

כזכור, שלשום חמינאי תקף את איחוד האמירויות על הסכם השלום עם ישראל, זאת על רקע הביקור ההיסטורי של המשלחת הישראלית באבו דאבי. "העם הפלסטיני עומד בפני לחצים רבים, אך באיחוד האמירויות פתחו בשיתוף פעולה עם הישראלים וסוכניהם הציונים המטונפים בארה"ב – כמו בן משפחתו היהודי של טראמפ" כתב חמינאי, כשהוא מתייחס ליועץ הבית הלבן ג'ארד קושנר. "יחד הם פועלים באכזריות קיצונית כנגד האינטרסים של העולם המוסלמי".

עוד באותו נושא

"איך זה לא הוסר מהרשת?": ציוץ של חמינאי עורר סערה


10

הציוץ עורר סערה בישראל, כח"כ מיכל קוטלר וונש זעמה על כך שהציוץ לא הוסר באופן מיידי מהרשת. "האם סימון של אדם בשל היותו יהודי, ותיאור של יהודים כ"ציונים מטונפים", מהווה הפרה של מדיניותכם נגד פרסום דברי שנאה?" שאלה בזעם את מנכ"ל טווי. "או שגם כאן זה רק הגזמה ונסיון הפחדה?".

עו"ד ארסן אוסטרובסקי, חבר הקונגרס היהודי האמריקני, הוסיף לדבריה של קוטלר-וונש ואמר כי "הציוץ הזה של חמינאי הוא אנטישמיות נבזית וחסרת גבולות. העובדה שלטוויטר אין אפילו בדל של כבוד ולא פועל נגדו אינה מפתיעה. אבל העתיד של המזרח התיכון ייקבע על ידי מנהיגים כמו אלו של איחוד האמירויות, ישראל וארה"ב – לא על ידי שונאים כמו חמינאי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו