אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום
צרכנות, שווה לדעת, תוכן שיווק

משחקים אותה – ראיון עם מאיר קלוגהפט מנכ"ל 'שחק נא'

החלום שלנו כילדים היה להינעל בחנות משחקים ושישכחו מאיתנו (ולא בחנות ממתקים שהמחיר הכבד יהיה רופא שיניים...) כשזה יקרה, נוכל לשחק עד אין סוף בכל הקופסאות הצבעוניות המגרות שתמיד עמדו על המדפים, ונתנו לנו לבחור רק אחת מהן כמתנה

משחקים אותה - ראיון עם מאיר קלוגהפט מנכ"ל 'שחק נא'
  אילוסטרציה: שאטרסטוק

אם ננעל בחנות, גם נשחק בצעצועים ובמשחקים במשך שעות ואף אחד לא יגיד לנו שצריך להפסיק, לסדר את החדר ולהתארגן לשינה.

גדלנו, וכללי המשחק השתנו. הטכנולוגיה כבשה את החיים של הילדים שלנו וכמעט הצטערנו בשבילם שלא תהיה להם נוסטלגיה אמיתית ושווה, כמו שהיתה לנו. למה רק כמעט הצטערנו? כי בסופו של דבר אנחנו יהודים שומרי תורה ומצוות, ושבתות וחגים מושיבים אותנו לתעסוקה משפחתית בלי להיעזר בטכנולוגיה. כך שיש לנו זמן שבועי שלכבודו קנינו משחקי קופסא ואנחנו נהנים.

אבל זה לא מספיק לצבור שעת משחק שבועית. באה הקורונה והוכיחה שהחיים הם כן משחק ילדים. הרי אי אפשר אפילו לקחת אותם לגן השעשועים הקבוע. הם משחקים בבית ואנחנו ממהרים לחנויות הצעצועים לרכוש את מיטב המשחקים המובחרים והמהנים, כדי לספק תעסוקה הולמת ומעניינת.

@אין תחליף למשחק

הצצה מאחורי קופסאות המשחקים השווים מגלה שמי שעומד מאחורי ייבוא המשחקים האיכותיים שיש להם ערך מוסף, היא חברת 'שחק נא' צעצועים. 'שחק נא' היא חלק בלתי נפרד מכל משחק מובחר ואיכותי, שמביא שעת הנאה, ערכים ויכולות. 'שחק נא' היא אחת החברות הוותיקות ביותר בארץ לייבוא צעצועים ומשחקים ופועלת מעל חמישים שנה בתחום והיא אחראית לייבוא בלעדי של מגוון גדול של מותגי משחקים בינלאומיים, המובילים והפופולריים ביותר בעולם, נכסי צאן וברזל אמיתיים כמו חברת  Clementoni  האיטלקית, חברת המשחקים השנייה בעולם; EDUCA; Thinkfun  ועוד

רצינו לשמוע יותר על 'תורת המשחקים' ופנינו למר מאיר קלוגהפט, מנכ"ל 'שחק נא' ויו"ר ענף הצעצועים של לשכת המסחר, תל אביב והמרכז, וגילנו שעם המותגים המיובאים של 'שחק נא' כללי המשחק משתנים ומשתדרגים.

"לאחרונה אנו עדים לרטרו בכל נושא המשחקים", מקדים מאיר ומזכיר, "הביקוש לצעצועים ולמשחקים, בעיקר משחקי קופסא, פאזלים, משחקי חשיבה, ריכוז וזיכרון, הולך וגובר. מעבר לכך שהציבור שומר המצוות צורך תמיד משחקים כמענה לשעת פנאי וחוויה בשבתות וחגים, גם בציבור הכללי, בעיקר בתקופה הנוכחית, חזרו למשחקי הקופסא ובגדול".

מאיר קלוגהפט

מהם היתרונות הבולטים שהציבור מוצא במשחקי הקופסא דווקא?

"מדובר בחוויה משפחתית קסומה ומגבשת, שתורמת להתפתחות אישית ולהתפתחות הילדים. במקום שכל אחד ישב עם הנייד שלו ויתעסק בינו לבין עצמו, נוצרת קומוניקציה טובה עם בני המשפחה והילדים. להווי שנוצר ולחוויות אין תחליף. ועוד לא דיברנו על יכולות תקשורת בנויה שמשחק מפתח, על יכולות חשיבה מתפתחות, העשרה בתחומים שונים, ידע ומושגים, דמיון, יצירתיות, פיתוח מיומנויות רבות ועוד, מה שמעניק לנו המשחק על הדרך".

@זה שם המשחק

מה הביטוי שאתה הכי הרבה שומע מקהל הצרכנים?

"המשחק מגבש אותנו", "המשחק מהנה אותנו", אלה הם  המשפטים החוזרים על עצמם בצורות שונות שאנחנו מקבלים כמשוב מידי יום. כל מי שמשחק עם בני משפחה או חברים מגלה שהוא מתחבר יותר עם השחקן שלצידו, יש קירוב דעת וחוויה משותפת, ועל הדרך השחקן נהנה מאתגר אינטלקטואלי, וגם מרגיש גיבוש".

יש איזשהו גיל ששם אתה אומר, שיחקנו ודי. זמנך עבר…

"אין דבר כזה. כל החוויות והבונוסים שמשחק מעניק, יפה לילדים צעירים וגם לאנשים מבוגרים שמשחקים עד גיל זקנה ושיבה".

אם מישהו אומר לך: יש לי רק שעה אחת לשחק. במה אשחק? על מה תמליץ לו?

"שאלה קשה". ניכר כי מאיר מתקשה באמת ובתמים להשיב עליה, במיוחד שיש לו מאות אופציות להמלצה של משחקים ותיקים, משפחתיים ופופולריים, וכל אחת טובה מהשנייה: מ'המבוך הקסום',  ו'לוטי קרוטי' המיתולוגי, עבור דרך 'תפוס ת'חתול' ושעת שיא", 'רוץ לצמרת', 'לינקס' (דמוי פאזל ומשחק זיכרון משודרג 36 חלקים, 70 חלקים ו-400 לכל רמה), וכלה ב'שאלה טובה', סוויש ועוד ועוד.

אחרי כל כך הרבה שנים בענף הצעצועים והמשחקים, על איזה הישג מוכח של 'שחק נא' אתה יכול להצביע?

"'שחק נא' שמה לעצמה מטרה לייבא את המשחקים מהאיכות הטובה ביותר בעולם וממגוון גדול שיענה לכל טעם ולכל מטרה – והיא הצליחה לעשות את זה ובגדול. לכן אנו מייבאים מוצרים משמונה חברות פאזלים, פאזלים עץ, פאזל אומנות ועוד מהחברות המובילות בעולם, ומארבע חברות המשחקים הבינלאומיות הגדולות ביותר שמייצרות, הרכבות, רובוטים, תלת מימד, משחקי חברה וצעצועים איכותיים לילדים, משחקי זיכרון וחשיבה, משחקים כיפיים, הכי אטרקטיביים והכי מבוקשים".

כחברה ותיקה מאוד שמכירה את הטעם של הצרכן הישראלי, מה אתה עושה כדי להעצים אצלו את חווית המשחק?

"לייבא מגוון עצום של משחקים, ולהשקיע בעבודה רבה על נגישות לשפה העברית, שהמשחק ירגיש חוויה נגישה וקרובה.

"כמו כן אנחנו משקיעים משאבים רבים בהדרכת משחקים בחנויות ובאתרי המכירות, על מנת שהמוכרים יוכלו להמליץ בצורה מיטבית על המשחקים הספציפיים המתאימים ללקוח".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו