עושים היסטוריה: המשלחת הישראלית נחתה באבו דאבי - סרוגים

עושים היסטוריה: המשלחת הישראלית נחתה באבו דאבי

3 שעות לאחר שהמריאו מנתב"ג, חברי משלחות השלום של ישראל וארה"ב נחתו באבו דאבי והתקבלו לראשונה באיחוד האמירויות. בהמשך היום יתקיימו פגישות לשיתופי פעולה בין המדינות

author-image
עושים היסטוריה: המשלחת הישראלית נחתה באבו דאבי
  (צילום: תומר נויברג\פלאש 90)

נחיתה היסטורית: אחרי כ-3 שעות באוויר, הטיסה הראשונה מישראל לאיחוד האמירויות נחתה כעת (שני) בשדה התעופה באבו דאבי, כשעליה חברי המשלחות של ישראל וארה"ב שישתתפו בפסגת השלום.

עם הגעתם לאיחוד האמירויות, חברי המשלחת הישראלית שוחחו בטלפון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ובישרו לו על הנחיתה ההיסטורית. "זהו יום היסטורי, אתם טסים בטיסה הישראלית הראשונה הגלויה מעל ערב הסעודית, בדרך לעשיית שלום היסטורי" אמר נתניהו. "אני נרגש כי עבדתי בשביל זה עשרות שנים, ותמיד האמנתי שאפשר לעשות שלום תמורת שלום, שיתן פירותיו לכל עמי האזור. אני משוכנע שאנחנו עושים כאן יחד דבר שירשם לדורות".

את המשלחת הישראלית מוביל ראש המל"ל והיועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת, ובראש המשלחת האמריקנית עומדים היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב רוברט אובריאן והיועץ הבכיר לנשיא ארה"ב ג'ארד קושנר. ביומיים הקרובים יתקיימו פגישות עבודה של צוותים משותפים במגוון נושאים, לקראת חתימה על הסכמים לשיתוף פעולה בתחומים האזרחיים והכלכליים. בעוד שבועיים תתקיים ועידה נוספת בה ידונו בצדדים הביטחוניים של הסכם השלום.

עוד באותו נושא

שעות לפני כנס השלום: פיצוץ במסעדה באבו דאבי

"היעד שלנו הוא להשיג תוכנית עבודה משותפת לקידום היחסים במגוון רחב מאוד של תחומים – בריאות, כלכלה, תיירות, טכנלוגיה, חדשנות ועוד נושאים רבים אחרים", אמר ראש בן שבת לפני ההמראה לאיחוד האמירויות. "הבוקר הזה, הברכה המסורתית 'צאתכם לשלום' מקבלת עבורנו משמעות מיוחדת". קושנר הוסיף ואמר כי הוא "מקווה שהטיסה תפתח היסטוריה חדשה במזרח התיכון, התפללתי אתמול בכותל שמוסלמים ברחבי העולם יצפו בנו".

לאחר השיחות שיתקיימו ב-24 שעות הקרובות, בהמשך תתקיים הכרזת שלושת המנהיגים – הנשיא דונלד טראמפ, ראש הממשלה בנימין נתניהו, ונסיך הכתר שייח׳ מוחמד בן זאיד, על כינון יחסי שלום בוושינגטון. על פי ההערכות, טקס חתימת ההסכם הרשמי צפוי להתרחש באוקטובר הקרוב, מעט לפני הבחירות לנשיאות ארה"ב.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו