בשיא המשבר: מעבדות הקורונה פתחו בשביתה - סרוגים

בשיא המשבר: מעבדות הקורונה פתחו בשביתה

עובדי המעבדות הרפואיות פתחו בשביתה ללא הגבלת זמן, במחאה על תנאי העסקתם בצל משבר הקורונה. כתוצאה רק נדבקים חיוביים לקורונה יקבלו עדכון - בעוד שנבדקים שליליים לא יתבשרו על כך וישארו בבידוד

author-image
בשיא המשבר: מעבדות הקורונה פתחו בשביתה
  (צילום: יוסי אלוני\פלאש 90)

השביתה יצאה לדרך: לאחר שהדיונים עם משרד האוצר הסתיימו ללא תוצאות, עובדי המעבדות הרפואיות פתחו הבוקר (ראשון) בשביתה ללא הגבלת זמן, במחאה על תנאי העסקתם בצל משבר הקורונה. השביתה כוללת את המעבדות הרפואיות בבתי החולים, בקופות החולים וכן את מעבדות בריאות הציבור של משרד הבריאות.

השביתה לא תפגע בביצוע בדיקות הקורונה, אך רק אלו שקיבלו תוצאה חיובית יקבל תשובה לבדיקה שלהם, בעוד שהנבדקים השליליים לא יתבשרו על כך – וכתוצאה יאלצו להישאר בבידוד לזמן רב. כמו כן לא יינתנו בדיקות למחלקות האשפוז, המשמשות בין היתר לצורך שחרור חולים, ויתאפשרו רק בדיקות למחלקת טיפול נמרץ ומספר בדיקות דחופות לחדרי המיון. בדיקות מצילות חיים מחדרי מיון וטראומה, בדיקות לקראת ניתוחי חירום וחדרי לידה, ובדיקות לחולי סרטן יבוצעו כרגיל.

עוד באותו נושא

מגפה עולמית: מעל 25 מיליון איש נדבקו בקורונה

אסתר אדמון, יו"ר הסתדרות המיקרוביולגים, הביוכימאים ועובדי המעבדות, אמרה עם תחילת השביתה כי "הממשלה העניקה לנו סטירת לחי מצלצלת. במקום להשקיע בפיתוח ובשיפור המעבדות הציבוריות ובעובדים המסורים, שמזה שנים מרוויחים שכר עבדים, היא בזזה את הקופה הציבורית וחתמה על הסכמים סודיים, נסתרים מהעין, עם יזמים פרטים, כדי להתחרות במעבדות הציבוריות, בתנאים לא אפשריים".

"אנחנו בימים אלו לא מצליחים לגייס עובדים צעירים למעבדות בבתי החולים ובקופות. מסתבר שתם עידן הפראיירים" הוסיפה אדמון.  אנשים מעדיפים לעבוד במעבדות פרטיות, ולהרוויח פי 2, 3 ואפילו פי 4, מאשר לעבוד במערך הציבורי המשפיל. השביתה שלנו מחר היא כדי לעצור את ריסוק המערך המעבדתי הציבורי בישראל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו