"לבית הנאשם": מפגיני השמאל עוררו סערה בווייז - סרוגים

"לבית הנאשם": מפגיני השמאל עוררו סערה בווייז

משתמשים בווייז הופתעו לגלות כי הכתובת של מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור הופיע בחיפוש תחת השם "בית הנאשם", וכתוצאה קראו להחרמת האפליקציה הפופולרית. בחברה הסירו את התיאור לאחר זמן קצר

author-image
"לבית הנאשם": מפגיני השמאל עוררו סערה בווייז
  (צילום: שאטרסטוק)

האם אפליקציית ווייז הצטרפה להפגנות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו? שעות לפני ההפגנה השבועית ברחוב בלפור, משתמשים באפליקציית הניווט הופתעו לגלות כי הכתובת של מעון ראש הממשלה נקראה בחיפוש "בית הנאשם". בעקבות הגילוי, גולשים רבים שיתפו צילומי מסך של תוצאות החיפוש וקראו לחרם על האפליקציה במחאה.

תיעוד מתוצאות החיפוש (צילום מסך)

ככל הנראה, משתמש כלשהו הוסיף לשירות המפות של גוגל יעד חדש בשם "בית הנאשם", ונתן לו כתובת זהה לזו של בית ראש הממשלה: רחוב בלפור 1 בירושלים. לפי התיאור בווייז, המוזיאון פתוח בימי ראשון עד חמישי, וסגור בשישי ושבת. כמו כן, מספר הטלפון שהופיע ליצירת קשר היה של משרד ראש הממשלה. מכיוון שווייז מסתנכרנת עם גוגל, היעד הופיע גם באפליקציה כתוצאה.

עוד באותו נושא

תעלומה בכביש: מדוע הוחלפה הקריינית בווייז?

בעקבות הדיווחים הרבים ברשת המקרה והזעם הציבורי בקרב הימין, בווייז הסירו את היעד לאחר זמן קצר מהשירות – וכעת חיפוש אחר "בית הנאשם" אינו מפנה לבלפור. מחברת ווייז נמסר בתגובה כי "משתמשים יכולים לתרום למפות גוגל ו-וייז ולשתף בידע המקומי שלהם. למרות שיש לנו מנגנונים שנועדו למנוע זאת, לעיתים אנחנו מזהים שימוש שגוי או לא ראוי. כאשר הדבר קורה, אנו פועלים במהירות כדי לתקן את הדבר. התיאור הוסר מהמפה ותיקון יתעדכן בקרוב".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו