רגבים: אסור לטייח את התקיפה במהומות בית ג'אן - סרוגים

רגבים: אסור לטייח את התקיפה במהומות בית ג'אן

בבקשה על פי חופש המידע, בתנועת רגבים דורשים ממשטרת ישראל לקבל את פירוט פעולות האכיפה שבוצעו בעקבות אירוע התקיפה, ההתפרעות והשחתת רכוש בבית ג'אן בחודש שעבר

רגבים: אסור לטייח את התקיפה במהומות בית ג'אן
  אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (שאטרסטוק)

תנועת רגבים פנתה למשטרת ישראל, בבקשה לקבל את פירוט פעולות האכיפה שבוצעו בעקבות אירוע התקיפה, ההתפרעות והשחתת רכוש בבית ג'אן בחודש שעבר.

כזכור, לפני כחודש התרחש בסמוך לבית ג'אן אירוע חמור של תקיפת פקחי רשות שמורות הטבע והגנים, שהגיעו בליווי משטרתי לתלות צווי אכיפה כנגד בניה בלתי חוקית בשמורת הר מירון. הפקחים הותקפו על ידי המון פרוע, ובמהלך האירוע, אשר תיעוד מצולם שלו פורסם בכלי התקשורת – הוצת רכבם של הפקחים.

עוד באותו נושא

היועמ"ש לא יתערב בניסיון להקים יישוב בדואי חדש


6

בתנועת רגבים הפועלת שנים רבות בתחום הפיקוח והמעקב אחר תופעת הבניה הבלתי חוקית, מבקשים להבין האם בוצעו הליכי חקירה לאיתור התוקפים והמתפרעים, והאם מי מהחשודים בתקיפה או בהצתה נעצר ביום האירוע או בתקופה שחלפה מאז. עוד נשאלה המשטרה, האם הוגשו כתבי אישום כנגד המעורבים באירוע, ומהם האישומים.

ברגבים מציינים כי בשנת 2007 התרחשו "פרעות פקיעין", סדרת אירועים אלימים שכללו הצתות, פציעת שוטרים וחטיפת שוטרת שהסתיימו ללא הגשת כתבי אישום. המונים, חלקם רעולי פנים, צבאו על בתי התושבים היהודיים בפקיעין, יידו אבנים, בלוקים, רימוני גז, הלם ועשן, פגעו ברכוש, בבתים ובאנשי כוחות הביטחון שנחלצו להגנת התושבים היהודים, תקפו שוטרים, פצעו כ-40 מהם, חלקם באורח קשה ואף לקחו שוטרת מג"ב בשבי תוך ניהול מו"מ לשחרורה.

גם אז ביקשו בתנועת רגבים לקבל מידע מהמשטרה, על פתיחת התיקים והגשת כתבי אישום בפרשה. באוגוסט 2011, ארבע שנים אחרי האירועים, התקבלה החלטה בפרקליטות המדינה לסגור את כל הפרשה בלי להגיש ולו כתב אישום אחד. בתנועת רגבים עתרו לבג"ץ שקבע בפסק הדין בחודש יוני 2015, כי "מחלקת העררים תבחן באופן יסודי את חומר הראיות ותיתן החלטה חדשה".

בתנועת רגבים שלחו שוב ושוב פניות למחלקת העררים בפרקליטות בניסיון להבין כיצד מיושם פסק דין בג"ץ. רק באוגוסט אשתקד, השיבה מחלקת העררים מכתב תגובה, לפיו כל העררים נדחו, וכי כל תיקי החקירה שנפתחו בפרשת פקיעין, נסגרו מבלי הגשת כתב אישום, בעילה של "עבריין לא נודע".

"כדי לוודא שפרשת בית ג'אן לא תהפוך למחדל דומה בסגנון אירועי פקיעין, אנו מתכוונים לבצע מעקב צמוד אחר פעילות המשטרה בעניין", אומר יכין זיק מנהל הפעילות בתנועת רגבים. "האירוע כולו תועד ופורסם בזמן אמת בסרטונים שהועלו לרשת. לא ניתן יהיה הפעם להיתלות בקנה קש של "עבריין בלתי נודע".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
האכיפה לא במלואה!!!...
סלמן | 25-08-2020 18:09
האכיפה לא במלואה!!! מתפלאים, כי כל העבירות על החוקבבית ג'ן מתרחשות על אדמות פרטיות, רשומות בטאבו, לא כמו חברי עמותת רגבים, בנו את בתיהם ללא היתר, ועל אדמה שגנבו מערבים. סליחה, צריך לקרוא לכם עמותת גנבים.
2
רגבים, הההה, עמותה...
אוסקר | 25-08-2020 18:18
רגבים, הההה, עמותה שחבריה עברייני בניה בלתי חוקית על אדמות שגזלו מאנשים. חאמיהא, חרמיהא, תרגום לעברית: - השומר הוא הגנב.
3
בית גן
דבור אסד | 25-08-2020 18:35
תושבי בית ג'ן אינם שולי החברה, אם התנועה הייתה לומדת קצת מורשת מדינת ישראל, והייתה מכבדת את עצמה לא הייתה פונה למשטרת ישראל לחקור אותה על האכיפה שעשתה המשטרה בבית ג'ן. התנהגות פקחי רשות הטבע והגנים בשעת חירום ועוד הפרו את ההבטחה שנתנו לראש העדה הדורזית שייך טריף, ולראש המועצה המקומית לעכב מסירת צווי ההריסה של מחסן חקלאי והתייצבו עם היסמ דבר שמעיד על אכיפה בררנית ועל התגרות. דבר שני מי שדרס אנשים חפים היו אנשי הרשות ומי שירה היו השוטרים. אז אנא כל אחד שיבדוק את הגבת שלו ויסתכל טוב טוב בראי.
4
רגבים חבורה ...........מטיפים...
דרוזי גאה | 27-08-2020 0:40
רגבים חבורה ...........מטיפים מוסר?באמת מצחיק .אנחנו אנשי בית גן שומרי חוק ואתם לא תלמדו אותנו איך לשמור על החוק על המדינה ואדמותיה ובטח ובטח איך לשמור על אדמתנו הפרטית .גם בעוד מאה שנה אנו נשאר נאמנים לאדמותינו ולפיתוחה .רגבים לכו תחפשו כותרות ופרסום במחוזותיכם ולא פה .ואם לא מתאים לכם תקפצו לייייייייייייייייי.
5
רגבים ..גנבים .תכניסו...
עאהד עזי | 27-08-2020 21:31
רגבים ..גנבים .תכניסו לראש שלכם ..אם בכלל יש לכם ראש שחושב לטובת המדינה ..שהדרוזים בכלל ותושבי בית גן בפרט תרמו למדינה הרבה דם וימשיכו לתרום ..כי הם מאמינים ונאמנים למדינה ..ושוטים וגזעניים כמוכם לא יסיטו אותם מדרכם ..וכל הנביחות שלכםושל עוד כמוכם לא יעצרו בעדם מלחיות בכבוד וחופש לעבד את אדמותיהם על אפם וחמתם של כל החושבים ..הערה : הדרוזים נאמנים למדינה ולא לחוקים הגזעניים ..לכו תקראו את ההסטוריה ..של הדרוזים ותחזרו אלי מהר ..תתבישו ..
6
רגבים..ארגון שפועל להסתה...
ח.ח | 29-08-2020 12:45
רגבים..ארגון שפועל להסתה ולהסתרת האמת והצדק על בסיס חוקים גזעניים ומפלים את האוכלוסיות החלשות ומנסה להיות זרוע לפגיעה פיזית בחלק מהאזרחים ...תתביישו..
7
רגבים צבועים, מכוון...
גדעון גולד | 07-09-2020 21:14
רגבים צבועים, מכוון שהדובר שלהם אברהם בנימין הורשע בהתנתקות בניסיון לשים נינג'ות נגד חיילי ושוטרי ישראל, וכן לפני כשנתיים הורשע בהסתה, בנוסף לא התגייס לצהל , הטובל ושרץ בידו.