בני גנץ: "100 ימים שתקתי, אך הם הסתיימו" - סרוגים

בני גנץ: "100 ימים שתקתי, אך הם הסתיימו"

לאחר תקיפות חוזרות ונשנות על כחול לבן מצד הליכוד ושעות ספורות לפני פיזור הכנסת, יו"ר כחול לבן, בני גנץ, מוסר הערב הצהרה מיוחדת על רקע המצב הפוליטי

בני גנץ: "100 ימים שתקתי, אך הם הסתיימו"
  נעם מושקוביץ

על רקע המשבר הפוליטי, שר הביטחון ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, מוסר הערב (שני) הצהרה מיוחדת – כאשר במידה ובשעות אחרונות לא יגיעו להסכמות בליכוד ובכחול לבן, מדינת ישראל תלך פעם נוספת לבחירות.

גנץ אמר: "מאה ימים שתקתי, אך הם הסתיימו כיוון שמדינת ישראל צריכה יציבות. לא אאפשר זאת עוד. מאות אלפי משפחות לא יודעות איך ישלמו משכנתא ויקנו ארוחת חג".

"בשעה כזו לא אתן לאף אחד לאיים על אזרחי ישראל בבחירות. איום בבחירות הוא לא עלי, אלא על אזרחי ישראל. לפני מאה ימים נכנסתי לממשלה כדי לטפל בעתידם של אזרחי ישראל, אך לעולם לא אאפשר לפורר את הדמוקרטיה. במשמרת שלי לא ימונו בובות לתפקידים בכירים".

עוד באותו נושא

שעות לפיזור הכנסת: פיצוץ במגעים בין כחול לבן והליכוד

עוד הוסיף: "שמעתי את נתניהו מקבל את הצעת הפשרה של האוזר, וברכתי על כך. אם פניך לשיתוף פעולה למען אזרחי ישראל, ידי מושטת".

גנץ פנה לנתניהו: "פרק של מאה ימים של הדרה הסתיים, בוא נתחיל פרק של שותפות. חובתך להיכנס אל המליאה ולהצביע על דחיית התקציב. יחד עם חברי בכחול לבן אצביע בעד דחיית התקציב".

נתניהו גנב לגנץ את ההצגה

עוד קודם לנאומו של גנץ, נתניהו כבר הודיע כי יצביע בעד חוק האוזר.

עוד באותו נושא

נתניהו מצמץ ראשון: הליכוד יצביע בעד דחיית התקציב


5

מוקדם יותר ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את הפרקליטים שנפגשו היום עם המשנה ליועמ״ש דינה זילבר בעניין הסדר ניגוד העניינים שלו, להגיד שהוא לא יתערב במינויי יועמ״ש, פרקליט המדינה ומפכ״ל.

בליכוד תקפו את כחול לבן: "ראש הממשלה נתניהו אמר את הדברים כבר אתמול בהצהרה לתקשורת. הטענות של כחול לבן הן לא יותר מתירוץ סרק כדי לברוח מ״פשרת האוזר״ ולגרור את המדינה לבחירות".

התקיפות של הליכוד התחילו עוד קודם לכן. בהודעה שיצאה היום מטעם הליכוד נאמר כי "כחול לבן בורחים מפשרת האוזר שהם עצמם הסכימו לה וגוררים את המדינה לבחירות בטענות שקריות והערמת קשיים של הרגע האחרון".

עוד נכתב כי "על אף שראש הממשלה נתניהו כבר הודיע שהוא לא יתערב במינויי בכירים במערכת המשפט, כחול לבן מסרבים להקים ועדה פריטטית (שיוויונית) למינוי בכירים כפי שקבעה פשרת האוזר וכפי שהוסכם בהסכם הקואליציוני".

לטענת הליכוד: "כחול לבן גם מנסים להגדיר את התקציב כדו-שנתי למרות שבפשרת האוזר התקציב אינו מוגדר כך. בנוסף הם דורשים את אישור תקנון הממשלה – דבר שגם הוא לא מופיע בפשרת האוזר עליה סוכם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
ראש ממשלה בושה
בן ציון | 24-08-2020 21:58
הטרור כבר כאן!! ראש ממשלה שגידל סרסור שפועל עם רכב ממשלתי בדרך לפוסיקט, לא ראוי! ראש ממשלה שלא קידם נשים 14 שנה לא ראוי! ראש ממשלה שמעסיק ביודעין מטרידן (נתן אשל) לא ראוי! ראש ממשלה שבשביל רווח פוליטי מתעורר לצדד באשתו החוצפנית שהעידה על עצמה אישה מוכה על פוסט מלפני 4 שנים, זה וואחד נורה אדומה בשביל כולנו
2
שכחת את הסחר...
ואסור לשכוח את הסחר בבטחון המדינה , גם בפרשת הצוללות וגם בפרשת מטוסי F-35..... | 25-08-2020 6:01
שכחת את הסחר מכר בבטחון המדינה כפי שבה לידי בטוי בפרשת הצוללות , האישור לצוללת המצרית , ספינות המגן , וסיפור מספנת חיל הים , וכמובן אישור בקריצה למטוסי החמקן F-35 לאיחוד האמירויות . זה לא רק לא ראוי , זה סכנה לעצם קיומה של המדינה , ראשי המוסד והשבכ הבינו טוב מי הוא הנוכל מבלפור .... מפליא שאזרחים רבים כשהעובדות מול עינייהם מתכחשים להן .
3
בפועל גנץ הצביע...
נחמיה | 25-08-2020 8:45
בפועל גנץ הצביע אתמול על בחירות במרץ 21. ביבי יפרק הממשלה בלי להביא תקציב לא ליתרת שנת 2020 ולא לשנת 2021. גנץ אישר אתמול לתת לביבי ולכץ 11 מיליארד שקלים לחלוקה לחרדים ולסרוגים. כך שהם יגידו מה שהם רוצים אבל בפועל יצביעו על חוק צרפתי, ומינויי מפכל, פרקליט ויועץ שימנעו את המשך ההליך נגד העבריין.
4
100 ימים שתקתי....
גניחובסקי שלמה יוסף | 25-08-2020 8:47
100 ימים שתקתי. מעכשיו אגנח בכל פעם שנתניהו יבתק אותי.