אוחנה: חוסר הסובלנות של המשטרה - בגלל ביהמ"ש - סרוגים

אוחנה: חוסר הסובלנות של המשטרה – בגלל ביהמ"ש

במהלך דיון שהתקיים לגבי נהלי עבודת משטרת ישראל בזמן הפגנות אשר התקיים בוועדת הפנים של הכנסת, אמר שר המשטרה כי הגברת אכיפת החוק באה בעקבות הוראת בית המשפט

אוחנה: חוסר הסובלנות של המשטרה - בגלל ביהמ"ש
  יהונתן סמייה/דוברות הכנסת

בדיון סוער שנערך היום בוועדת הפנים והגנת הסביבה אשר עסק בנהלי עבודת משטרת ישראל בזמן הפגנות, אמר השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה כי 'לא ישפוך את דמם' של שוטרים בחוצות העיר.

אוחנה אמר: "השוטרים מסכנים את חייהם כדי לשמור על שלומם, בטחונם ובריאותם של אזרחי ישראל. כל השוואה לגרמניה הנאצית היא בזויה ומסוכנת וגורמת לזילות השואה. עושים שימוש באמירת הבזויות הללו כדי להילחם במדינת ישראל".

עוד באותו נושא

קצין משטרה היכה מפגין וישלם עשרות אלפי ש"ח

"אני עצמי פעלתי מול שוטרים שמעדו באלימות וכך אמשיך. אבל לא אשפוך את דמם בחוצות העיר. הקשיים האובייקטיביים, כמו גם התסכול הרב והמתמשך של חלקים בציבור מאי ההצלחה להחליף באופן דמוקרטי את ראש הממשלה בבחירות, אבל גם חופש הביטוי אינו בלתי מוגבל".

לשאלת יו"ר הוועדה, ח"כ מיקי חיימוביץ', אשר יזמה את הדיון, האם הוא סבור שחוסר סובלנות מצד המשטרה כלפי המפגינים הוא כתוצאה מהוראות בית המשפט לאכוף את תקנות הרעש, השיב השר אוחנה: "חד משמעית. ביום רביעי בית המשפט הורה למשטרה לפעול ביתר קפדנות לאכוף את החוק".

"ביקשתי למנוע כמה שאפשר את הפגיעה באוכלוסיה השלווה. ביקשתי להפסיק את הברדק, במובן של אי פגיעה באזרחים השלווים. אני לא יכול לשאת מצב שבו אין שיוויון בין האוכלוסיות השונות באכיפה. המשטרה מבקשת יפה. אבל האם כשהציבור לא נשמע להנחיות היא צריכה להפעיל כוח? התשובה היא כן, בשכל ישר ובצורה שוויונית".

בתגובה אמרה ח"כ חיימוביץ': "אז תנהג באיפוק כלפי כולם. המשטרה צריכה להיות מכילה ומאופקת. יש תחושה של סגירת חשבונות מול מפגינים". ח"כ תמר זנדברג אמרה: "המשטרה אמורה לאפשר הפגנות. אנחנו במשטר דמוקרטי. אנחנו לא בלארוס. הציבור לא מפר שום חוק".

השר אוחנה הוסיף: "אז יש כאלה שטוענים כי המשטרה היא משטרת אוחנה. האם גם בית המשפט העליון הוא של אוחנה? המשטרה היא פסיפס של החברה הישראלית. היא של כולם. המשטרה בעת הצורך מפעילה כוח. אני מקבל הודעות מחאה משני הצדדים כל הזמן".

"אני מבקש לחזק את השוטרות והשוטרים, השומרים על הציבור כולו. מתוך עשרות אלפי אינטראקציות ביום, רוב מוחלט עובר ללא אירועים חריגים. היכן שיש כאלה, נעמוד על בירור האמת והפקת הלקחים. אני סומך על המפקדים, יותר מאשר על מח"ש, שיידעו לתדרך את השוטרים".

עימותים בוועדה

יו"ר הוועדה ח"כ חיימוביץ' הוציאה מהדיון את חברי הכנסת מיקי זוהר ועופר כסיף, לאחר שכסיף גינה את זוהר "אפס" וזוהר השיב לו "בוגד".

ח"כ מיקי זוהר אמר בדיון: "המחאה היא מחאה פוליטית. יש הרבה אנשים מתוך ההפגנה שמעודדים לאלימות, מתוך אמונה שאותו אנרכיזם יביא לאפקט משמעותי יותר ברמה התקשורתית-ציבורית נגד ראש הממשלה. ההפגנה הזאת היא ממומנת ומתודרכת".

ח"כ תמר זנדברג השיבה: "אתם לא מבינים מה זה אזרחים שיוצאים החוצה להילחם על המדינה שלהם, כי אתם מנותקים".

זוהר אמר: "החדשות הטובות: סך הכל עשרת אלפים אנרכיסטים במדינת ישראל". נציג המפגינים אמיר השכל: "אני מוחה. תתבייש לך". זוהר השיב: "אתה אנרכיסט". השכל ציטט את זוהר במענה: "כוח, כבוד, כסף".

ח"כ ר'דיד כמאל מריח פנתה לזוהר: "אתה לא יכול לקרוא לו אנרכיסט. תרם למדינה כל כך הרבה". זוהר השיב: "מי שמפר את הסדר הציבורי, הוא אנרכיסט. אין לזה הגדרה אחרת".

ניצב דורון ידיד בוועדה (יהונתן סמייה – דוברות הכנסת)

"המועדונים סגורים, באים למסיבה"

ח"כ אסנת מארק: "כל המועדונים בת"א סגורים, אז הם באים למסיבה. יש פה חבורה של שמאלנים שהחליטו לאתגר את המרחב הציבורי והשיח הפוליטי".

"אף אחד מהשוטרים לא קם בבוקר כדי להרביץ למפגין. ההפגנות אלימות. אלימות מטורפת. שוטרים נפצעים. אלה שכביכול שומרים על שלטון החוק, משתלחים היום באלה שמנסים לשמור על הסדר ועל כך אני מתרעמת".

מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד: "ההחלטה להשתמש בכוח נגד אזרחים לא קלות ולא פשוטות. הייתי שלם עם ההחלטה. תהלוכות מחייבות רישיון, כולל אבטחה. הם מפרים ביודעין את החוק, ואנחנו ממעטים להשתמש בכוח ונותנים התראות לפני שמתחילים להשתמש בכוח. מי שבוחר להישאר, נשאר. אני צריך לשמור על הביטחון ולשמור על כולם".

לדבריו, "האזיקים על כרמי גילון הם שלו, לא שלנו. המפגינים כבלו עצמם בשלשלאות. הרחקנו אותם כפי שהרחקנו את תומכי ראש הממשלה בשבת. רצינו רק ליצור חיץ".

"אני מתחייב כאן, שאני נאמן לחוקי מדינת ישראל ואין לי שיקולים זרים. אנחנו משטרה של כולם. המפגינים בשבת הגיעו טעונים ומשולהבים כלפי המשטרה. היעלה על הדעת ששוטרים ייכנסו למתחם הפגנה וישתמשו בכוח ללא צורך? יעלה על הדעת שלא אקיים את הוראות בג"ץ?".

"לא נקבל הכפשות וקללות"

לשאלת ח"כ משה ארבל האם ישוב סנ"צ גואטה למתחם ההפגנות, הבהיר ניצב ידיד כי "ככל שתסתיים הרחקתו של סנ"צ ניסו גואטה, הוא יחזור לתפקוד מלא. לא נכון להכפיש אותו, הוא עתיר זכויות". בתגובה אמר הפעיל ישי הדס: "זה דגל אדום". ח"כ ארבל: "אולי כדאי להמתין עם זה, כדי להרגיע את הרוחות".

לקריאת חברי הכנסת מיקי לוי והיו"ר חיימוביץ' לקיים שיח בין המשטרה לנציגי המפגינים ולהגיע להבנות משותפות, השיב ניצב ידיד: "אנחנו פותחים לשיח, אבל הכפשות וקללות הן התנהגות שאני לא מקבל, עם כאלה אני בטח לא אשב". אמיר השכל הגיב: "קודם שיעמדו בהתחייבויות שלהם. הם לא עמדו בשום התחייבות".

ח"כ חיימוביץ' הודיעה כי הוועדה בראשותה תקיים רצף דיונים בנושא. עוד הוסיפה לסיכום: "על המשטרה לחדד הנחיותיה. בידכם היכולת להנמיך את הלהבות. הדרך בה אתם מגיעים להפגנות שולטת על האנרגיה. אם תפחיתו לחץ, הלחץ יירד".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
אם השר...
השר אוחנה צודק. המשטרה אובייקטיבית : התיק נגד ביבי מוצק. יישר כוח לאוחנה ! | 24-08-2020 18:25
אם השר אוחנה סבור שמשטרת ישראל היא פסיפס של עם ישראל, ושהיא פועלת ללא משוא פנים - המסקנה היא שגם נגד ביבי פעלה המשטרה ( זו אותה משטרה.... ) ללא משוא פנים וללא מניעים פוליטיים. הפועל היוצא : החקירה הייתה אובייקטיבית, המימצאים והעדויות - אמת לאמיתה. יישר כוח לשר אוחנה. סוף סוף נחשפה האמת.
2
חוסר הסובלנות של...
אוחנה , שטיח (בשפה המרוקאית) | 24-08-2020 20:36
חוסר הסובלנות של המשטרה הוא בגלל העבד הנרצע אוחנה שעושה ככל האפשר על מנת לרצות את אדונו ... אבל בחיים הכל חוזר ...