ניצחון למאבק: פרילנסרים בעולם התרבות יקבלו דמי אבטלה

ניצחון למאבק: פרילנסרים בעולם התרבות יקבלו דמי אבטלה

בשורה לפרילנסרים בעולם התרבות והבמה: זכאות לדמי אבטלה! ועדת העבודה והרווחה אישרה היום (ב'), את הצו של שר העבודה והרווחה איציק שמולי שיאפשר תשלום דמי אבטלה לאלפי פרילנסרים בענף התרבות

author-image
"עשינו היסטוריה!": בשורה משמחת לאנשי התרבות
  (צילום: באדיבות דוברות הכנסת-ועדת העבודה, הרווחה והבריאות)

בשורה לפרילנסרים בעולם התרבות והבמה: לאחר דיון סוער שנערך בשבוע שעבר, בסוגיית דמי אבטלה לפרילנסרים בעולם התרבות. ועדת העבודה והרווחה אישרה היום (ב') צו של שר העבודה והרווחה איציק שמולי שיאפשר תשלום דמי אבטלה לאלפי פרילנסרים מענף התרבות, זאת ביוזמת השר ומנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר ובשיתוף פעולה עם יו"ר הוועדה חיים כץ ושר התרבות חילי טרופר.

על פי הצו החדש, אנשי צוות מקצועיים בתחום הטכני או האומנותי בהפקות אודיו-ויזואליות וביניהם: צלמים, טכנאים דיגיטלים, תאורנים, מקליטים, בום-מנים, מעצבי תלבושות, מלבישים, מאפרים, עוזרי הפקה ועוד יזכו לדמי אבטלה.

עידן עמדי בוועדה שנערכה בשבוע שעבר:

(צילום: באדיבות דוברות הכנסת-ועדת העבודה, הרווחה והבריאות)

על פי סעיף 6 לחוק הביטוח הלאומי, שר העבודה והרווחה, באישור ועדת העבודה והרווחה, רשאי לקבוע בצו כי מבוטחים העוסקים בסוג העבודה מסוים או נתונים בתנאי עבודה מסוימים ייחשבו כעובדים שכירים על פי חוק, או כעובד עצמאי או כמי שאינו עובד ואינו עצמאי. שמולי החליט להרחיב את הצו ולאפשר לאלפי פרילנסרים מענף התרבות לקבל דמי אבטלה.

עוד באותו נושא

"נגמרו הימים": עידן עמדי מתפרץ בוועדת הכנסת. צפו


27

התנאי לצורך הכרה באיש צוות מקצועי כעובד שכיר בהסכם מראש לתקופה של רבע שנה לפחות או השתתפות בחמישה ימי הפקה לפחות או השתתפות בסדרה אחת למשך לפחות שלושה ימי הפקה. לאחר שאושר היום הצו בוועדת העבודה והרווחה, שר העבודה והרווחה איציק שמולי יחתום על הצו לאלתר. תחילת הצו באחד בספטמבר והוא יחול על הסכמים שנחתמו מיום זה ואילך וגם על הסכמים שנחתמו קודם לכן ועומדים בתנאים כשלאחר צבירת שישה חודשי תקופת אשכרה יוכלו העובדים לקבל דמי אבטלה.

ח"כ איציק שמולי, שר העבודה והרווחה: "עובדי ענף התרבות נפגעו קשות במשבר הקורונה ואין לי שום כוונה להפקירם מאחור. המשבר הזה חשף במיוחד עד כמה רשת הביטחון שלהם חסרה והם מופלים לרעה. התיקון שאנו מובילים, בשיתוף עם יו"ר ועדת העבודה, מנכ"ל הביטוח הלאומי ושר התרבות, הוא היסטורי ומשנה חיים בעבור רבים מתוכם. אלפי עובדים יעברו מאחורי הקלעים לקדמת הבמה מבחינת רשת הביטחון החשובה שהמדינה תספק להם מעתה ואילך".

"היום עשינו היסטוריה!"

מאיר שפיגלר, מנכ"ל הביטוח הלאומי: "הביטוח הלאומי מנסה לקדם כבר שנים את הכנסת עובדי הבמה לצו סיווג מבוטחים וביתר שאת בתקופת הקורונה. לשמחתנו שר העבודה והרווחה הרים את הכפפה והרצון לסייע לאלפי עובדים שנקלעו למצב של חוסר אונים ומצאו את עצמם ללא פרנסה במשך שבועות ממושכים ומייגעים, הופך למציאות מעשית. הרחבת הצו היא בשורה אמיתית ועשיית צדק סוציאלי מהמדרגה הראשונה. מיד כשהצו יחתם הביטוח הלאומי יממש אותו ללא דיחוי". שר התרבות והספורט חילי טרופר:"אישרנו היום בועדת העבודה והרווחה דמי אבטלה לאנשים שהכי זקוקים לכך בעולם התרבות. אנחנו מתעקשים לדאוג גם לאנשים שלפעמים הופכים שקופים.עולם התרבות חווה ימים מורכבים והאחריות שלנו היא להעניק לכל אותם עובדים ביטחון כלכלי לטווח ארוך. עבדנו לילות כימים כדי שהתיקון החשוב הזה יתקיים ויכלול בתוכו את כל מי שזקוק לכך. אני שמח ומברך על המהלך החשוב והשותפים לו, מדובר בתיקון חשוב וחיובי."

מנכ״ל אקט, איתמר אביטן מסר: "היום עשינו היסטוריה! בזכות מאבק נחוש שהובלנו, הפרילנסרים שעובדים בעולם התרבות יקבלו דמי אבטלה מלאים. מדובר באלפי צלמים, תאורנים, מקליטים, מעצבי תלבושות, מאפרים, עוזרי הפקה שיקבלו דמי אבטלה. אני מודה לשר העבודה והרווחה איציק שמולי, ומנכ״ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר על ההתגייסות, וגם ליו"ר ועדת העבודה והרווחה חיים כץ ולשר התרבות חילי טרופר על שיתוף הפעולה החשוב".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
לכל האמנים שיש...
לא מבינה | 24-08-2020 13:07
לכל האמנים שיש גם ככה מליונים, יתנו עוד.. זה בעצם ההסכם? וואו בשורה טובה
2
לא.. ההסכם הוא...
עד עידן. | 24-08-2020 23:37
לא.. ההסכם הוא שהעובדים שלהם יקבלו... אלו שאין להם מיליונים.
3
עידן עמדי עשה...
היילי גל | 24-08-2020 23:39
עידן עמדי עשה היסטוריה כל השאר לא נזכור את השמות שלכם סורי. לא בכוונה.