אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

"אם הרב גרוסמן יתמודד לרבנות הראשית הוא ינצח בהליכה"

רבה של מגדל העמק, הרב יצחק גרוסמן, עדיין לא הודיע אם יתמודד לתפקיד הרב הראשי האשכנזי, אך כולם יודעים כי הוא המועמד החזק הנהנה מתמיכתם של החרדים והחילונים גם יחד. מתמודד נוסף ששמו עלה ביממה האחרונה לתפקיד הראשון לציון הוא הרב יצחק בוארון שנתמך על ידי הרב שלמה עמאר.

"אם הרב גרוסמן יתמודד לרבנות הראשית הוא ינצח בהליכה"
  ינצח בהליכה. הרב יצחק גרוסמן (פלאש90)

הקלף החזק של הבחירות לרבנות הראשית עוד לא הונח על השולחן.

"הרב יצחק דוד גרוסמן צפוי להכריז על מועמדותו למשרת הרב הראשי כבר בשבועות הקרובים – ימים אחדים לפני המועד האחרון שבו אפשר להתמודד", כך דיווח היום יהודה שלזינגר בעיתון 'ישראל היום' בשם מקרוביו של הרב.

בשלב זה אין עוד הודעה רשמית על המהלך, אך לכל המתמודדים ברור, כי אם הרב גרוסמן יגיד 'כן', הוא צפוי לנצח את הבחירות. "אם הרב גרוסמן יתמודד לרבנות הראשית הוא ינצח בהליכה", אומר ל'סרוגים' גורם המקורב לרב גרוסמן.

הרב גרוסמן בן 67, ושמו כבר עלה בבחירות הקודמות לרבנות הראשית לפני עשר שנים, אז הטיל אביו וטו על ההתמודדות. כעת נראה כי ההחלטה תלויה רק ברב עצמו, שלא פסל בעבר את הרעיון.

הרב עצמו הוא בעל חזות חרדית, אך זכה לפרס ישראל במפעל חיים והתכבד בהדלקת המשואה בטקס יום העצמאות בהר הרצל. הוא הקים במגדל העמק את עמותת 'מגדל אור' העוסקת בחינוך ובחסד, ואם יתמודד יזכה לתמיכה גם מצד גורמים חילונים בגוף הבוחר.

בשלב זה כאמור הרב גרוסמן לא הודיע על כניסתו למירוץ ואם יכריז, יעשה זאת עם תום המועד האחרון, כדי להמנע ממלחמות ההשמצות שמלוות את ההתמודדות לרבנות.

מועמד חדש: הרב בוארון

בינתיים נוסף שם חדש למירוץ לתפקיד הראשון לציון. אחרי שאתמול הכריז הרב רצון ערוסי על התמודדותו, מנסים גורמים המקורבים לרב שלמה עמאר, להריץ את הרב ציון בוארון, מוותיקי בית הדין הגדול, ובעבר אב בית הדין בבאר שבע. הרב נתמך על ידי הרב עמאר שירצה לראותו כמחליפו, אך לא ברור עד כמה מועמדות זו תבשיל סופית.

מי שייקבע כנראה את זהותם של המתמודדים בצד הספרדי הוא הרב עובדיה יוסף, שיצטרך לבחור מועמד מטעמו שיתמודד נגד הרב שמואל אליהו, הרב רצון ערוסי ואולי גם נגד הרב יצחק בוארון.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
22 תגובות - 22 דיונים מיין לפי
1
אם זה המצב ...
תחזית ליום הבחירות | 18-06-2013 13:43
מקום ראשון- הרב גרוסמן. מקום שני- הרב לאו. מקום שלישי- הרב סתיו.
2
הרב גרוסמן - ת"ח עצום + צנוע וענוו. האנטיתזה של סתיו.
ריאלי | 18-06-2013 13:46
הרב לאו גם טוב, אבל לא ברמה של הרב גרוסמן.
3
סוף סוף יש מישהו חרדי שאהוב אצל החילונים
רואה הנולד | 18-06-2013 13:52
וכמה שהמזרוחניקים דיברו שהם יחזירו את הרבנות אליהם החרדים סיבבו אותם בלי למצמץ רוב הוועדה הבוחרת חרדים דוסים
4
למה עם הרב גרוסמן צריך את הרב יצחק יוסף שליט"א
יצחק | 18-06-2013 14:28
הרב יצחק יוסף הכי ראוי כיוון שלא כמו שאנשים כאן משתדלים לתארו כ"בן של..." כולנו יודעים שהוא הכי ראוי,כיוון שיש לנו איזה שאלה הלכתית אנו פותחים "ילקוט יוסף" (הספרדים בנינו) ולא את ספרי הראשון לציון הרב מרדכי אליהו זצ"ל ולא ספרי הרב שמואל אליהו ואפילו הש"סניקים שבינינו שמצפצפים בפיהם "מרן...מרן...הרב עובדיה..." שיש להם שאלה הלכתית פותחים ילקוט יוסף ולא חזון עובדיה אפילו שהרב יצחק רק סיכם את דברי אביו למה אנו פותחים את ספריו לרוב ולא את ספרי אביו. רב ראשי אמור להיות פוסק בעל כתפיים רחבות ועדיף שיהיה מקובל על הציבור בבחינת הלכות לא השקפה שלדעתי הוא יותר ציוני מהרב דרוקמן בהרבה ואני מכיר את הרב דרוקמן אני לומד ב"אור עציון". הרב יצחק פוסק לומר הלל בלא ברכה מה מפריע לכם שהוא נראה לכם כ"לא ציוני" שיש לו כיפה שחורה אבל גם לרב קוק לרב שפירא לרב מרדכי אליהו ועוד כולם היו עם כיפה שחורה וזה לא הפריע לאיש מהציונות כיוון שהוא פוסק לא לברך על ההלל אבל כל הפוסקים הספרדים פוסקים שביום העצמאות לא מברכים וזה לא מחוסר "ציונות" תאמינו לי שהרב עוזיאל והרב יצחק ניסים הרבה יותר ציונים ממכם והם פסקו לא לברך. אם יש לכם כעס על מרן הרב עובדיה אין סיבה להאשים את בנו שהוא ענק בתורה בלי קשר לאביו אע"פ שהוא זה שחינכו לתורה,כמו שבאותה מידה אף אחד לא יאשים את הרב יעקב חי יוסף בהתבטאות אביו אז למה בן אחד אפשר להאשים ואת השני לא קצת הגינות. ולמה שלא יהיה איחוד דעות חרדים ודתיים לאומים הרב יעקב שפירא והרב יצחק יוסף.
5
הכל עדיף מהרב סתו!!!!ליגה אחרת!!!
| 18-06-2013 14:33
6
אליבה דהרב עובדיה הרב גרוסמן ישב כדיין?רוב זמנו עסקנות
הרב סתו למדן ממנו | 18-06-2013 14:40
7
הרב גרוסמן המשך למצגר צלם חרדי בהיכל הרבנות הראשית
עוד עסקנציק | 18-06-2013 14:43
8
הרב גרוסמן צריך החלפת שם ליונה מצגר ויבחר אבוי לרבנות
לא צריך רב אשכנזי | 18-06-2013 14:46
9
הלוואי יהיה כבוד ואהבת חינם בישראל
אבי | 18-06-2013 15:30
10
לא כל הספרדים פותחים ילקוט יוסף
דוד | 18-06-2013 16:21
רוב הספרדים בציונות הדתית נוהגים כפי מרן הרב מרדכי אליהו זצל וכשישנה סוגיה יש היום מספיק ספרי הלכה ושות שאפשר לפתוח ומה גם יש את ספרי כף החיים ובן איש חי. הרב יצחק יוסף פוסק שר לומר הללל כמו מרן אביו אבל אי אפשר להשוות את האווירה החגיגית בבית הכנסת של הרב מרדכי אליהו ביום העצמאות לזו שיש בבית הרב עובדיה יוסף.
11
איזה גאווה .יקח בהליכה. כאילו מדובר במשחק כדורגל.בושה ו
ספרדי שקט וצנוע | 18-06-2013 17:34
וחרפה . זה שקיבל פרס מהציונים זה כבר אומר דרשני .ומה נתן בתמורה.
12
10 הספרים שלו מזמן בגניזה אבותנו היו יהודים טובים בלי
מתעב שסניקים | 18-06-2013 18:00
13
4עסקני שס שקלקלו לרבם עובדיה יקלקלו ליצחק יוסף הם שבוים
יוסי | 18-06-2013 18:27
14
הבלים. לעובדיה רק 40 קולות
יוסי | 18-06-2013 18:52
עובדיה יכשל. על רבנים תומכיו יופעל לחץ אדיר והם ישקלו האם להיות מוזזים מפרנסתם או להצביע בעד הרב סתיו והשני - ערוסי. רק לא משס. בודאי לא ממשפחת עובדיה. שינבל פה בשטיבל שלו.
15
הרבנות זקוקה לאיש שטח פעיל עם קבלות לפעילות למען הנוער
| 18-06-2013 18:58
16
סתיו חסר סיכוי. צוחקים ממנו. בנט הימר על הסוס הלא נכון
מכיר ויודע | 18-06-2013 20:15
17
חצוף 14 איך אתה מעיז להזכיר שמו של מרן בלי תואר
SD | 18-06-2013 20:48
תזהר בגחלתן של צדיקים
18
7- חולה נפש ועובד עבודה זרה.
מאמן | 18-06-2013 22:10
19
17 אתה באתר סרוגים תציין מרן שלך לא שלנו מבחינתנו שרוף
אנחנו היהדות הנבחרת | 19-06-2013 1:49
20
אין שום מקום ל(("הרב")) סתיו אלא ב......!
לחיים | 19-06-2013 5:10
21
כך כתוב בפורמים בבחדרי חרדים כנסו מרתק ומאלף !!!
פרצופה של שס | 19-06-2013 9:08
פרצופה האמתי של שס – סכנה למפעל הציוני בראש המשטר באירן מנהיג רוחני וגם בראש שס. המנהיג הרוחני מחזיק בסמכות לבחור את הנציגים באירן כמו בשס. דיקטטורות שאויבים להן סם חיים לפריקת תסכולים החוצה בשם הדת. המשטר באירן דוגל בשובו של המהדי כאידיאל הדתי. שס דוגלת בהחזרת עטרה ליושנה כאידיאל הדתי. האידיאל הדתי מכתיב אידיאולוגיה ונותן למשטר האירני להסיט את העם מהנרטיב הגלובלי מערבי. (אמריקה השטן הגדול וישראל השטן הקטן) האידיאל מחייב השלטת חשכת ימי הבינים. כמוהו שס תחת אידיאל החזרת העטרה ליושנה, לחשכת ימי הבינים, שס מבקשת להסיט את הספרדים לאחור מהנרטיב הציוני, מלהשתלב ולהתקדם בו בהשכלה, בביטחון ובתעסוקה יצרנית, למדינת הלכה חשוכה, בה האחר הלא שייך הוא אויב. ההורים השכילו, שירתו ועובדים. הבנים והנכדים שפוטים לחרדיות מאמללת בפטור והשלכותיו, בחינוך בדלני נחות. בהכרח אנטי ציונית-מזרוחניקית-חילונית ואנטי אשכנזית בעליל. ( המדינה החילונית השטן הגדול, המזרוחניקים והאשכנזים השטנים הקטנים) לאירן שנאה לתרבות המערב ולישות הציונית שס באותו הכיוון... לרשות המשטר באירן יש את "משמרות המהפכה", מחזיקי המשטר לשמירת בטחון המשטר והכלכלה. לשס משמרות מהפכה משלה: מורשעים ו"רשעים" קטנים, שטרם התגלו ,ברשת מעיין החינוך התורני (ראה דו"ח המבקר) המכונים, ההכשרים, שירותי הדת, המועצות הדתיות, הרשויות והרבנויות. התנזים בזמנו, שאגת אריה ליד כלא מעשיהו, השבב. למשמרות המהפכה באירן לגיטימציה אידיאולוגית לעבור על החוק לטובת המשטר... בקבלת ההחלטות האידיאולוגיה האירנית נשענת על אי רציונאליות, מיסטיקה והגיגים מכתבים לא רציונאליים. בשס באה לידי ביטוי האי רציונאליות בקירוב מורשעים והצדקתם, זלזול במערכת המשפט, חרפות וגידופים מגמתיים, מתובלים בפסוקים ונשענים על כתבי חז"ל לזמנם, ללא הפעלת ביקורת התבונה. השתלחויות אנטי חינוכיות המקרינות מתן לגיטימציה לשפת הרחוב, אימוץ בּאבּות שעולמם באי רציונאליות (גיוס חצר הרב כדורי לבחירות, שמן וקמיעות) שנור והוראות קבע מבטיחות סגולות וישועות מיסטיות כהכנסות פטורות ממס, פולחן קברים, החזרת עטרה ליושנה לחשכת ימי הבינים כאנטי פילוסופיה, אנטי רציונאליות בסגידה לקבלת מרות המנהיג הרוחני ללא עוררין. עידוד אקסטזה בחינוך, בדרשות, בתקשורת, אצל הבּאבּות ובתעמולה לתרבות העדר הנבער והתלוי . שינוי המשטר באירן דרש התקוממות, מהפכה והשתלטות על מערכת החינוך ברוח המשטר מעצבת העדר. מהפכת שס יצאה לפועל בהתקוממות מול החרדים האשכנזים ובשלילת החינוך הממלכתי והממלכתי דתי לחינוך של שס, ברוח משטר שס, מתבדל, הוא "מעיין החינוך התורני" אשר מעצב את העדר אל הבערות והשעבוד הנצחי. טעות חמורה של כל ממשלות ישראל ושרי החינוך. באירן עוצבה דמות איש השיעה הגרעין הקשה, המגשים, כדמות החזקה, הצודקת והמצליחה. גם שס עיצבה בלבוש, באורח החיים ובהופעה. כמו: חליפות ורשצה, צורת הזקן, הכיפה והמגבעת, מודל ייצוגי המאפיין את אנשיה בצלם דמות הח"כים, המכונים הגרעין הקשה של שס. להבטחת המשטר לאירן פרויקט הגרעין. לשס מכונים, רשת הכשרים, בדלנות בחינוך וחרדת המאמינים מקללות המנהיג ומאיבוד מקומם בעולם הבא כנשק יום הדין ממש... באירן המנהיג הרוחני מחולל מעין דמוקרטיה מתמודדת, תוך פיתוח איבה סמויה בין הפלגים ואין האיבה מופנית כלפיו גם בשס משחקי דרעי ישי, ברשויות, מועצות דתיות, עונים על מודל המשטר האירני. יריבויות החצר קולטות טינה ותסכולים מהשטח שאינם מופנים כלפי המנהיג הרוחני. המנהיגים הרוחניים באירן ובשס הם בנים לפשוטי עם עני שטיפסו מלמטה. שניהם מאותו מרחב גאוגרפי. שניהם טעוני חסכים ותסכולים, קפדנים וחשדנים מאוד המשחקים בקירוב וריחוק אנשים בהתאם. המשטר באירן מבטיח דאגה לעניים, כשהאליטה שוחה בהון המהפכה והעניים עניים יותר. גם שס מנופפת בדאגה לעניים, כאופיום להמונים בזמן שהאליטה שוחה במנעמי ההון הנצבר מהמודל הכוחני. המוני העם גם באירן וגם בשס מעורסלים בדלותם בניחוח הכריזמה והאקסטזה הדתית. מתחת לגלימת המנהיג הרוחני עולה איש משמרות המהפכה באירן אחמדאינזד ובשס דרעי. שניהם פופוליסטים, דמגוגים, רברבנים וקולניים האוחזים את המנהיג בגרונו וקובעים עובדות בשטח כעצמאים. המנהיג הרוחני האירני מנוסה יותר פוליטית. לכל עולה בתפקיד יש מגבלת קדנציה ויריבים לגיטימיים. בשס טעות החזרת אבי המודל האירני המורשע תעצב את המהפכה בסופו של דבר כדמותו, אחרי הסתלקות המנהיג הרוחני. בקול המנהיג זצ"ל והידיים ידי עשו... אידיאל החזרת עטרה ליושנה יקרוס. הוא כבר רומז לייצוג כל הזרמים והשכבות..., היריבויות יצופו, הפילוגים יתרבו. חיקוי המודל האירני לא נותן לשס לצמוח נקיה ומוסרית. היתפכח ויחזיר את ישי ??? חמינאי רואה עצמו כמנהיג המוסלמים בעולם. שס מדגישה את היות המנהיג הרוחני מרן, פוסק הדור, גדול הדור, המבקש להכפיף את כל היהודים בארץ ישראל להלכה לשיטתו כמרא דאתרה המחייב להלכתו את כולם אשכנזים וספרדים בארץ ישראל. מקור התעוזה כמקושרים לכוח אלוקי וכריזמה דתית גלובלית. על כן יש לגיטימציה לערער את מעמד מערכת המשפט ולא לקבל פסיקתה. (המורשעים זכאים) לחלוק על המשטר הציוני הלא חרדי ולעורר עוינות כלפיו. (עיזה עיוורת, האמירה על הבית היהודי בית של גויים וכשאפשר להכות באשכנזים רעיונית) הבטחת ברכות בעולם הזה וגן עדן לעולם הבא למצביעים, קללות וגיהינום לאחרים. על מנהיגותו הדתית של חמינאי מערערים הסונים ועל המנהיגות הדתית של מנהיג שס מערערים האשכנזים, הכיפות הסרוגות, המסורתיים והחילוניים. עד כדי המעטה להכיר בו כרבם של שס ולא יותר... אצל חמינאי כמו בשס הפצת שיעורי המנהיג הם מיסודות המהפכה. בקלטות, בלוויין, כתבים, חוברות, ספרים, ערוצים, עיתון ושליטה על מקורות התקשורת. למנוע מהמאמינים צריכת אינפורמציה לא רצויה לעדר. תעמולה משתלחת בלתי פוסקת ואיסור (באירן חסימה) הסמרטפון, האינטרנט והטלוויזיה. העברת שעורי הדת בונה את הכריזמה הדתית. את האידיאולוגיה של חמינאי חישלו שנות הכלא וההשפלות. את אידאולוגיית מנהיג שס חישלו שירותו תחת הנהגה אשכנזית של המפד"ל ופוליטיקאים משאר המפלגות גם חרדיות, שתסכלו והשפילו את שיגיונות מעמדו ומקומו הרם. באירן ובשס תלות הנאמנים באשכולות המפלגה עד הפרט הקטן, בסדר יומם ומקומם, לא מותירה מקום להפיכה. יש פחד להתקומם מאימת משמרות המהפכה. פגיעה במעמד כמה אישים במעגל הקרוב והרחוק מרתיעים (ישי, הרב אמסלם, רבי אמנון יצחק, הרב עזרן זצ"ל ורבים וטובים). חמינאי מייעד את בנו להמשיך אחריו בשס לא חדלים לקדם למשרות הקפצה את הבנים והאחים. התיאבון במשרות רבניות ושירותי הדת לכדי נפוטיזם זועק. לאירן מכנה משותף עם כל העולם הערבי נגד ישראל. לשס מכנה משותף עם כל הפלגים החרדיים נגד ממשלה ציונית המערערת על הישגי העסקנות החרדית, במסע שלילת המודרנה והמדינה החילונית. חמינאי רואה את המשטר הציוני כפושע, זומם מזימות ורמאי וכך חשים החרדים כלפי הממשלה הציונית. ש"ס חשה מאוימת וחוששת לגורל הפטור, השנור, העמותות, השחור, המלכ"רים, המישרות והקצבאות. בכל זאת ישנו הבדל אחד בולט בין המנהיג הרוחניים. המנהיג האירני מבודד, זהיר, פועל בחוכמה פוליטית תוך לימוד מתמיד של המציאות, בשל ניסיונו הפוליטי. בשס הניסיון הפוליטי של מחולל המודל האירני לטובת עצמו. המנהיג חסר ניסיון פוליטי חש מורם וכולם מחזקים זאת, זחוח, מוקף בחנפים, אט אט מתנתק מקרקע המציאות. מורקד בידי מקורבים למטרותיהם השפלות. עיסוקו בפוליטיקה, גיבוי למורשעים וקללות ונאצות כנגד "אויביו" המתחלפים מנסרים במעמדו התורני.*--**
22
ל21 - לא אכפת מש"ס - יש לנו את הצרות שלנו..
מסתכלפ פנימה | 19-06-2013 12:21