אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

הרב שרלו: למה לא הפגנתי נגד 'היהודים באים'

משעה שהטיעון ששידור ציבורי אינו רשאי לשדר דברים שפוגעים בתפישות עולם מסוימות תתקבל - נמצא שגם דברים רבים שאנו אומרים פוגעים בציפור הנפש של אנשים אחרים, ופעולות ההשתקה תלכנה ותגברנה

הרב שרלו: למה לא הפגנתי נגד 'היהודים באים'
  (צילום: אריה כץ)

שלום לרב יובל שרלו.

אני התאכזבתי מאוד לא לראות אותך בהפגנה נגד התוכנית של ערוץ 11 שקוראים לה 'היהודים באים'. אם היית בא אז היית מוכיח לנו שאתם נגד מה שקוראים תנ"ך בגובה העיניים ושאתה מתקיף ונלחם נגד כל מי שמבזה את התנ"ך. בגלל שאתם לא הייתם שם וגם רבנים אחרים לא אז ממשיכים לבזות את היהדות ואתם בעצם גם אשמים בכך.

עם כל הכבוד,

יהודי חרדי

תשובת הרב שרלו

שלום וברכה

תודה על מכתבך, וסליחה על אכזבתך.

אין לי שום צורך להוכיח שום דבר, ולא זו סיבה להגעה להפגנה או לא להגעה. בכלל, אני ממעט מאוד מאוד מלהשתתף בהפגנות, ומה שמוציא אותי מהבית בזמנים הנדירים שאני עושה זאת הוא מאבק נגד עוול ושחיתות, פגיעה ב"שקופים" וחרפה מוסרית.

לעצם העניין, ביזוי קודשי האומה בתוכנית סאטירית מאוד מכאיבה לי. יש תפקיד לסאטירה. גם חז"ל קבעו ש"כל ליצנות אסירא בר מליצנותא דעבודה זרה", ובכך לימדו שהיא כלי שצדיקים ילכו בו ופושעים ייכשלו בו.

אני מאמין כי הסאטירה בעיקרה היא כלי מאבק של החלש נגד בעלי העוצמה, והשימוש בה כנגד גדולי האומה שבתנ"ך הוא אכן מעשה מחפיר, שגורם לזילות בכלל – לא גדולי האומה הם הנפגעים, אלא אנחנו כציבור, שזו רמת ההתייחסות שלנו ליסודות המהותיים של זהותנו היהודית.

אולם, בשל העובדה שאיני רוצה להעניק לאיש את הסמכות לקבוע מה ישודר ומה לא – אני מעדיף לבלוע את החרפה הזו, ולא לעודד השתקות, גם של דברים שאני מתנגד להם מאוד.

ההבנה צריכה לחלחל כי משעה שהטיעון ששידור ציבורי אינו רשאי לשדר דברים שפוגעים בתפישות עולם מסוימות תתקבל – נמצא שגם דברים רבים שאנו אומרים פוגעים בציפור הנפש של אנשים אחרים, ופעולות ההשתקה תלכנה ותגברנה.

עוד באותו נושא

הרב אמנון בזק: להפסיק את התופעה הזאת אחת ולתמיד


20

אם אתה רואה ברכה בצעקת נגד ובקביעה מיהם האשמים בכך – לחיי. אני מעריך שהדרך הזו תביא, כמו כל מתקפה וצנזורה, להעצמת מה שנאבקים נגדו. אם אתה הולך בדרך שעיקר העיקרים הוא להביע 'מחאה' ובכך לעשות את חובתך – לחיי. איני מוצא בכך טעם.

עדיף להמשיך ללמד תורה, להפיץ אותה במציאות וברשת, להאמין בעוצמתה ובכוחה המאיר להיות על לבבות בני אדם, להתנהג באופן מוסרי ולאחר "קשוט עצמך" לקיים "קשוט אחרים", להאהיב שם שמים על הבריות, ולהאמין כי זו הדרך להתגבר על ההימשכות לזילות – ואז נתעורר כולנו גם לטוב.

טוב אפוא להעצים את העיסוק בתנ"ך ובגדוליו, ללכת בדרכם, לעשות צדקה ומשפט מכוחם, ובדרך זו להגדיל תורה ולהאדירה.

כל טוב וחודש טוב.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
96 תגובות - 49 דיונים מיין לפי
1
שרלו, תגיד את...
קימול | 22-08-2020 22:00
שרלו, תגיד את האמת, פחדת שיפסיקו להזמין אותך לכל מיני פאנלים
כבר כתבתי לך בערוץ 7 - ואכתוב לך גם פה: אתה
אוראור | 23-08-2020 17:59
תרח ולא אברהם - והמבין יבין - תתבייש לך!
שמע פרימיטיבי...
אברהם | 23-08-2020 10:57
שמע פרימיטיבי רשע לכו לטפל בנערים שמותקפים במקוואות על ידי מבוגרים מזוקנים , אם הנערים היו צופים בתוכנית היה קשה יותר לבצע בהם פשעים ןידעו שגם גוד המלך נכשל ביצרו
נראה לי כי ר' שרלו הוא אחד השחקנים.
שרלו השחקן | 22-08-2020 23:16
למה אתה שרלו הצעיר תוחב את אפך במקום שגדולי ישראל אומרים שמצווה גדולה לקלל את כל השחקנים שעושים ליצנות מבורא העולם ומנביאיו. יהי רצון שכל השחקנים שהשתתפו במשחק ''היהודים באים'' והמארגנים יהפכו למשוגעים וכל העולם יצחק עליהם. וכן יהי רצון שימחה שמם
סתום את...
איש מהשורה | 22-08-2020 22:25
סתום את הפה
2
לא מבין. אנחנו רוצים הפרטה
הנרי | 22-08-2020 22:35
שישדרו מה שהם רוצים אבל עם הכסף שלהם לא שלנו. אתר שפועל עם הכסף שלנו לא רוצה שיערער את כל האתוס שמאחד את העם היהודי. נראה שגם שרלו מתפרנס מגופים ציבוריים הפרטה מפחידה אותו
שם
ההוא | 24-08-2020 13:14
ומה עם הכסף שאנחנו לוקחים להם לשימושנו הפרטי? הרי לא ניתן לאחוז את המקל משני קצותיו...
לריצ'רד
הנרי | 23-08-2020 11:42
כל מוסדות החינוך נתמכים. שידורים, זה עסק ככל העסקים, לא רוצים לממן אותו. שירוצו לבד וינסו להרויח את לחמם בכבוד, בלי להיות טפילים על חשבון המשפחה שלי
האנטישמי שאחרי, נטפל למקוואות. נכון, היהודים
הנרי | 23-08-2020 11:39
גם שמים דם במצות של ילדים גויים. אסור לכן לסבסד את תעשיית המצות ואכן לא מסבסדים. המקוואות אולי נתמכות על ידי המועצות הדתיות הנתמכות על ידי משרד הדתות והעיריות. איזה בעיה יש לך אם יהודים שטובלים במקווה? מועצות תומכות גם בקיומם של בריכות שחיה. שדור של מה שנקרא שדור ציבורי ממומן על ידי המיסים שלנו, כמו בקומוניזם, ואנחנו לא רוצים לממן את אותו. יש לנו בעיה עם עצם התופעה. רוצים להפריט אותו. שידור ציבורי זו תופעה קומוניסטית מלאה. שונאים קומוניזם ושונאים את התופעה הנקראית שדור ציבורי.
גם המקוואות...
אברהם | 23-08-2020 10:59
גם המקוואות הם מכספי משלמי המיסים ושם צדיקים כביכול תוקפים נערים התוכנית מלמדת את הצעירים שגם רב יכול להיות מנוול וגם אב בית יכול להיות סוטה
זה מה...
אורטל | 23-08-2020 9:43
זה מה שרוצים לפלג ולסכסך ושהם יהנו
אתה צוחק...
ריצ'רד | 23-08-2020 4:22
אתה צוחק נכון?! הישיבות גם ממומנות בחלקם על ידם אז למה מה זה משנה למה להיכנס למלחמה הזו הם נהנים אנחנו נהנים בללמוד תורה. למה להתחיל מלחמה שאנחנו יודעים שתיגמר בפילוג גדול יותר????‍♂️
3
אל תלך להפגנה....
יהודה | 22-08-2020 23:04
אל תלך להפגנה. תכתוב פוסט כמו שאתה רגיל לכתוב נגד אנשים שאינך חושש שידירו אותך מכתבות ופרסומת.
זה מה...
אורטל | 23-08-2020 9:41
זה מה שכתבתי רק עוד לא פירסמו.צודק
4
אוףףף הוא כל כך צפוי... מתחיל לשעמם.
איש | 22-08-2020 23:15
אפס יצירתיות
5
יאלללה יאללללה. אנחנו לא טיפשים
אפילו שאני לא חרדית | 22-08-2020 23:39
היה עדיף שלא תפרסם כלום, גם בזה אתה משתמש לפרסומת??
6
בעקבות המחאה שר...
דור חדש | 22-08-2020 23:57
בעקבות המחאה שר החינוך החליט להוציא את ה'תכנים' של הסדרה המכוערת הזאת מלימוד התנך. יש לך עוד מה ללמוד שרלו
7
שרלליה זה...
יהודי | 23-08-2020 0:23
שרלליה זה מה שאתה
8
לכולם תעברו לדקה 23 ותבינו למה התוכנית חשובה
ירון | 23-08-2020 1:06
פשוט 4 דקות ששוברות תלב ,שהכניסו טיפה ציניות
9
שרלוק שכח לקחת...
כיפה סרוגה | 23-08-2020 1:27
שרלוק שכח לקחת את הכדור האדום היום ואם ייגמר לו שיילך למיון של האום פתוח 24/7
10
רגע התוכנית...
בושה וחרפה | 23-08-2020 2:29
רגע התוכנית לא חרפה מוסרית אז מה המוסר שלך איזה מין רב אתה כומר מבין את מה שאתה לא ? בזיון למוסד הרבנות להפגין על עוול כן אבל פגיעה באלוקים ובנביאים לא
לך לקנות...
מרדכי | 23-08-2020 11:22
לך לקנות שכל כפוי טובה כופר במי שברא אותך
קלטת למטרה....
שי | 23-08-2020 10:38
קלטת למטרה. מי שנגד שחיתות מוחה על מעשי הרבנים המושחתים. מי שבידו שחיתות מוחה למען הרבנים המושחתים. איך יכולים החרדים להעלב מסילות היה? הרי אין זילות גדולה יותר ממי שמתייחס לאלוהים כאילו היה ילד שאינו יכול להגן על עצמו. שב הרגע, הרי הוא כל יכול. ההתעקשות שלכם מראה שאתם לא באמת מאמינים בו.
11
שמישהו יודיע לרב...
מי מקורב? | 23-08-2020 3:13
שמישהו יודיע לרב שאם ברשותו רכב הוא ממן את התוכנית
12
איזו צביעות !...
יהודה | 23-08-2020 5:13
איזו צביעות ! למה לחלק מחזל אין ליצנות שמתועדת בתלמוד ובאגדה ?! .. ושמדברים שם סרה על ה' ?! ... אז עכשיו הלצון כן מפריע לך אבל שם לא ?! מה ההבדל ?! בגלל שמחזלך הם אבותיך אז מותר להם לעשות חילול שם ה' ?! מי התיר להם ? ירבעם גם היה מאבותיך
13
מקובל עלי שיורידו...
רות | 23-08-2020 5:26
מקובל עלי שיורידו את הסדרה, ואז יפטרו רב המציע לעשות בדיקות גנטיות לעולים חדשים, יפטרו רב המדבר סרה בחד מיניים ויפטרו את הרב שאמר לא להשכיר דירות לערבים. שלושת האחרונים מזלזלים בחוקי המדינה ומזלזלים במגילת העצמאות ואני מוכנה לוותר על זכות הביטוי ועל תוכנית הומוריסטית אם זה ישתיק דברים פוגעניים.
לגבי חד...
אחד ראציונאלי | 24-08-2020 13:13
לגבי חד מיניים, למה רק לגבי זה? שישתיקו רבנים שמדברים סרה על יחסי הורים ילדים(בוגרים) ואחים ואחיות(בוגרים) גם כן! מה, לא ככה?
לפטר את כל הפרופסורים המדברים
הנרי | 23-08-2020 11:49
נגד דת ישראל וארץ ישראל. מה זה שייך לעניין? שידור ציבורי מוצר קומוניסטי. לא רוצים
14
אז אולי פשוט...
אביחי | 23-08-2020 5:28
אז אולי פשוט נוותר על השידור הציבורי וזהו? למה בכלל צריך שידור ציבורי?
15
השוחד יעוור עיני...
אביחי | 23-08-2020 5:30
השוחד יעוור עיני חכמים...
16
שאלה לכותבים: ראיתם...
נמר וורוד | 23-08-2020 6:11
שאלה לכותבים: ראיתם התוכנית? ראיתם פרק שלם, או רק ציטוטים חלקיים? אם הייתם צופים - הייתם צוחקים; צוחקים כי היהדות חזקה יותר, כי אינה זקוקה ל''שומרי תומתה'', כי התנ'ך אכן מספר גם סיפורים... לא יפים, לא נעימים, לא מחמיאים לגיבוריו: סיפורים מהחיים, של אנשים, בשר, דם, תשוקות, מאוויים - לא תמיד נשלטים, לא תמיד מוסריים; ומבט הומוריסטי עליהם רק מחזק המסר. לכו, צפו, ו...אל תעלבו בשם דוד, או אברהם, או אף הקב''ה: הם יסתדרו בלעדי המוחים. הם מסתדרים כבר אלפי שנים.
17
התנך באופן כללי...
בן נבט | 23-08-2020 6:27
התנך באופן כללי מציג סיטואציה ואומר: כזה ראה ועל תעשה.התנ ך משובץ בסיפורי תככים, זימה, שחיתות כשברקע או בצד הנביא התורן /איש הרוח המוכיח בשער. ומה היא הסאטירה אם לא דרך שונה להגיד את אותו הדבר ואולי אותם סאטיריקנים הם בתפקיד המוכיח בשער. אתם כל כך שקועים בקוידש עד שאתם מפספסים חלק מהמסרים. בפראפרזה הייתי אומר שהיהודים (במציאות) שכחו מה זה להיות יהודים.
דביל. התורה היא מן השמים
הנרי | 23-08-2020 11:51
אין אפשרות שאדם יחבר חיבור לפני אלפי שנים כאשר הוא שם לו למטרה להפוך אומה לגוי קדוש. אין אדם אז שהיה לו אידיאל כזה בכלל ואין בשום פנים יכולת לעצב מערכת שתשיג את היעד הזה.
18
התאכזבתי מרמת הטיעון חששו...
איש אחד | 23-08-2020 6:45
התאכזבתי מרמת הטיעון חששו של הרב שרלו מסתימת פיות אכן מתקיים אבל בדיוק לכיוון שממנו הוא חושש! אף אחד לא אסר ביקורת כשהיא טעונה בהיגיון ונאמרת בכבוד גם אם לא מסכימים עימה! אבל ביזוי? האם נותנים כיום לבזות עבודה זרה בערוץ הממלכתי?
מצחיק הרי...
שי ציוני (אמיתי - חילוני) | 23-08-2020 10:28
מצחיק הרי מכינת עלי ממומנת על ידי משלם המיסים (החילוני בעיקר) אבל כמו שאר המכינות הדתיות היא קורס הכנה להדתה בצבא ושטיפת מוח. ואין שם שום סטנדרט - בורות והטעיה הם התוכן המרכזי של המכינות.
את חופש הביטוי...
איש אחד | 23-08-2020 8:42
את חופש הביטוי של רבנים והוגי דעות שומרי מצוות מזמן שללו. דוגמאות שכרגע עלו בראשי: זוכר את הרב לווינשטיין ממכינת עלי (וזה לא ערוץ ציבורי) והכל נאמר במסגרת פנימית מה עשו לו? הרב עובדיה יוסף כשעשה צחוק מכל מיני תופעות ואנשים איך הזדעזעו מקהלת הצבועים? אנא הפסק לטמון ראשך בחול או לחילופין לחשוב שגשם יורד על ראשך!
מי מחליט מה...
ת | 23-08-2020 7:11
מי מחליט מה זה ביזוי? למי אתה רוצה העניק את הסמכות לשלול לעם את חופש הביטוי?
19
צודק בכל מילה!...
ת | 23-08-2020 7:05
צודק בכל מילה!
על מה...
עמיאל | 23-08-2020 17:44
על מה הוא דיבר ?
צודק...מה הוא...
עמיאל | 23-08-2020 17:43
צודק...מה הוא אמר ?
20
יש חילוק בין...
דור חדש | 23-08-2020 7:48
יש חילוק בין הצגת דעות ותפיסות גם אם הן שונות לבין הצגת זלזול וביזוי ללא שום ביסוס הגיוני. על כן שרלו, הטיעון שלך לא רלוונטי.
כאן דווקא...
חי בעולם | 23-08-2020 16:16
כאן דווקא הביסוס הגיוני ביותר. חבל שלא למדת לוגיקה, אבל לא מאוחר מידי
21
כל הכבוד לרב...
הציוני | 23-08-2020 7:54
כל הכבוד לרב המרתק,למרות שאישית אני חולק על חלק מדבריו. נועם תגובתו,ראייתו הרחבה של הנושא הסאטירי וההכלה הגדולה שהוא מראה לנו כאן-דוגמא ומופת לכולנו! יישר כוח כבוד הרב!!!
הרב הזה...
שי ניצן | 23-08-2020 9:03
הרב הזה רוצה ללקק לשמאל הייתי רוצה לראות אותו שמבזים את אביו מולידו פוגעים בו ולועגים לו והוא שותק טוב אלה הרבנים הסרוגים שאהבת השם ומראת שמים רחוקים מהם מנסים להדמות לחילונים כמו העורב רק שידע שמי שיש בידו להוכיח ולא עושה זאת נתפס בעוונם
22
שיעשו סאטירה על...
שזיפי | 23-08-2020 8:00
שיעשו סאטירה על רצח רבין ,נראה אותם
יש סטירות...
אהובה | 23-08-2020 9:54
יש סטירות גם על השואה
אבל הם...
אסנת | 23-08-2020 9:00
אבל הם עשו גם את זה, יותר מפעם אחת
23
כמובן, רק לשמאל מותר לדרוש לסגור תוכניות
אדיר זיק | 23-08-2020 8:18
אופנה חדשה הגיעה ומוסר של צבועים השתלט: השמאל צורח 'גזענות', וסוגרים תוכניות. אין חופש ביטוי. הימין בוכה 'ליצנות נגד אישי התנך', ומתנגדים לו בשם חופש הביטוי. צביעות מגעילה.
24
מצטער לומר, האנשים...
סתם עוד אחד מיוחד | 23-08-2020 8:25
מצטער לומר, האנשים שמוחים פה נגד הסדרה הם בורים, שטופי מח, ונגררים וללא חשיבה והבנה ביקורתית של טקסטים- קודם כל באמירות על ביזוי במערכונים ללא שום הגיון - אתם כנראה מפספסים את ההגיון ואת האמירה הסאטירית שבכלל לא יוצאת כנגד הדמויות בתנך אלא נגד החברה שלנו ובעיקר נגד החברה כיום. דבר שני, ניכר שהיוצרין והמעורבים בסדרה אוהבים את התנך ואת הסיפורים בו. ממש אין הרגשה שהם שונאים יהדות, אלא להיפך, מתעסקים בלי סוף בזהותם היהודית שואלים עליה כל מיני שאלות ובעיקר על הפערים המקראיים (על מה שלא מסופר בתנך). אני אוהב מאוד לקרוא בתנך, שאפשר ללמוד ממנו באופן אינסופי וגאה במסורת שלי ועם זאת נהנה מאוד מהסדרה שמזמן לא היתה לנו סאטירה טובה כמותה. נראה שאין מספיק קשב לסדרה או כלים להבנה אצלכם. חוץ מזה, אם לא הייתם מובלים- איך לא דברתם ארבע שנים עד עכשיו? עד שאיזה פוליטיקאי שלכם החליט להיעלב? וחוץ מזה, אני סובל בשקט המון תכנים שאני משלם עליהם ומאוד לא תומך בהם, אז למה רק במגזר אחד צריך להתחשב ודבר אחרון- בסדרה יש דמויות נוספות ונושאים נוספים שנחשבים לקודש הקודשים לרבים בחברה. למה לא שומעים אותם? הרי מדובר על השואה, על פוליטיקאים מיתולוגיים מסויימים שקרוביהם ואוהדיהם או הם עצמם בחיים. למה כולם יכולים לשאת את הצחוק? כי הם פשוט בוגרים ולא אנשים שקל לתמרן ולהשתמש בהם לצרכי מחאה. אנשים עם יכולת הכלה וגם קשב עמוק. אתם יוצרים שנאת חינם כי מישהו אמר לכם. חבל. אגב, מה שמאפיין הומור יהודי הוא הומור עצמי, וזה מה שנעשה בתכנית. יהודים שמוצגים על ערש תרבותם
סתם עוד אחד...
רות גרינברג | 23-08-2020 18:50
סתם עוד אחד מיוחד . יפה כתבת !!!
למר סתם עוד...
יהודי שפוי | 23-08-2020 9:14
למר סתם עוד אחד לא מיוחד אינני יודע כמה פרקים יצא לך לראות אבל נכון שחלק מן המערכונים הם הלצה על עצמנו ,אבל מערכונים רבים צוחקים ומזלזלים על המצוות והמנהגים של שלנו (כנראה שראית מה שאתה רוצה לראות..)שנית אם בתור יהודי דתי או מסורתי אתה לא מבין מה ההבדל בין מנהיגים קדושים ורוחניים (שלחלקם היתה היכולת להחיות מתים ורובם אף הצילו את עם ישראל מגזרות קשות וכו')..לבין מנהיגי הפוליטיקה מאז קום המדינה פוליטיקאים מתולוגים כפי שקראת להם מצבך חמור מאוד.. שנית אם אותם חילונים שיצרו את הסידרה הזו מעוניינים לצחוק על המנהיגים שהיו כאן מקום המדינה זו בעיה שלהם ..אבל שהם צוחקים על המנהיגים הקדושים שלנו על התורה והמצוות וביחוד על הקבה אין להם שום זכות!! דהרי כל בר דעת מבין מה היחס של אדם דתי(אמיתי) למשה רבינו ואבות הקדושים לבין בן גריון ושמעון פרס..אולי לך אין הבדל ממשי בינהם אבל לרוב הציבור הדתי יש הבדל ענק ולפיכך מי שבור כאן זה כבודו ולא המגיבים כאן לכן רצוי שלא תחווה את דעתך בכלל.. מקווה שתחזור בתשובה ותתפכח..
25
שרלו צ׳פלין הוא...
חיים | 23-08-2020 9:21
שרלו צ׳פלין הוא שמאלן בארון
26
אני איש מאמין...
סתם | 23-08-2020 9:31
אני איש מאמין גדול ואדוק במדע. הקישקושים האלה על בריאת העולם ועוד מעשיות למיניהם פוגעות בציפור נפשי ואני סוער ורותח! יש להפסיק את לימודי היהדות שממומנים עי המדינה כולל הישיבות! למי שלא הבין אני מסכים לחלוטין עם הרב. הלוואי שבכל הצדדים יהיו רבים כמוהו.
או שכן...
חי בעולם | 23-08-2020 16:15
או שכן או שלא, איש אינו יודע
אתה יכול...
ערן | 23-08-2020 12:05
אתה יכול לכתוב שאתה איש בער ולא ידע טיפש שלא מבין כלום מהחיים שלו,את סטירת ההתעוררות שלך תקבל בבית דין של מעלה ,תאמין או לא תאמין כולם מגיעים לשם ,ושם תוכל לטעון את מה שתטען ,החיים שלך אבודים בכל מקרה לנצח נצחים אלא אם כן תוציא את ראשך מהאדמה תנער את העפר ותסתכל מעלה לשמיים לבורא עולם ותעשה תשובה ,
מאמין במדע הלא...
יוסף יוסף | 23-08-2020 11:22
מאמין במדע הלא נכון
27
ישעיהו א, כא אֵיכָה...
ר.ר. | 23-08-2020 10:59
ישעיהו א, כא אֵיכָה הָיְתָה לְזוֹנָה, קִרְיָה נֶאֱמָנָה; מְלֵאֲתִי מִשְׁפָּט, צֶדֶק יָלִין בָּהּ--וְעַתָּה מְרַצְּחִים.  כב כַּסְפֵּךְ, הָיָה לְסִיגִים; סָבְאֵךְ, מָהוּל בַּמָּיִם.  כג שָׂרַיִךְ סוֹרְרִים, וְחַבְרֵי גַּנָּבִים--כֻּלּוֹ אֹהֵב שֹׁחַד, וְרֹדֵף שַׁלְמֹנִים; יָתוֹם לֹא יִשְׁפֹּטוּ, וְרִיב אַלְמָנָה לֹא-יָבוֹא אֲלֵיהֶם   תהילים לד, יג מִי-הָאִישׁ, הֶחָפֵץ חַיִּים;    אֹהֵב יָמִים, לִרְאוֹת טוֹב. יד  נְצֹר לְשׁוֹנְךָ מֵרָע;    וּשְׂפָתֶיךָ, מִדַּבֵּר מִרְמָה. טו  סוּר מֵרָע, וַעֲשֵׂה-טוֹב;    בַּקֵּשׁ שָׁלוֹם וְרָדְפֵהוּ. טז  עֵינֵי יְהוָה, אֶל-צַדִּיקִים;    וְאָזְנָיו, אֶל-שַׁוְעָתָם.
28
יובל, אדם משכיל...
אל העברים | 23-08-2020 11:48
יובל, אדם משכיל וטוב לב. רואה דרך האמת. בריאות והצלחה מבורא עולם
29
ל 4 מה כיפות...
צבי | 23-08-2020 12:51
ל 4 מה כיפות סרוגות לא עובדים לא משלמים מיסים?!
30
פלא על הרב...
צבי רפפורט | 23-08-2020 13:55
פלא על הרב שארלו, למדנו ממסכת שבת נה שחייבים למחות. במיוחד כאשר המחאה תועיל. מי שבידו למחות כדין ולא עושה זאת, נתפס על הדבר עצמו. מי שלא כואב את זילות התורה, לא צועק ולא מוחה. בזה שמתרץ את באופן אידיאולוגי את אי המחאה שלו, הוא מלמד את חסידיו, מה לא חשוב בעיניו. כאילו ניחא לו שיעשו את התורה קונדס וישימו ללעג וקלס, בעיוות ובסילוף, את אבות היהדות. חייבים למחות על הלזות של כל הקדוש לנו.
31
לא נמאס לכם...
צביעות | 23-08-2020 14:23
לא נמאס לכם להיות דתיי מחמד? די לחנפנות ולהתפלספות. קצת פשיטות ותמימות בלי חשבונאות. בטוחה שאם היתה תוכנית של רב שצוחק על הקהילה הלהטבית או על נשים התוכנית היתה יורדת מיד. אז די לצביעות. לגדף את ה' זו לא סטירה ולא ביקורת. סתם ריקנות ליצנות ורשעות.
@לדעתי אם רע-בנים...
ליאורה | 23-08-2020 15:04
@לדעתי אם רע-בנים כאילה לא פלא פני הדור כפני הכלב
32
הרב שרלו ,לא הפגנת ,מכיוון שאתה מתרפס לתשקורת
משה | 23-08-2020 14:24
מי שכואב לו באמת,על הרעל והביזוי באלוקי ישראל ובערכים המקודשים ביותר של עם ישראל ,לא שותק.אם היו נותנים לך סטירה,כבוד הרב,לא היית מבליג.באותה מידה מי שמרגיש את עוצמת הרעל ,הביזוי בקודשי ישראל,זועק.ולכל הפחות שותק, ולא מחליש את אלה שפועלים לשם שמים וזועקים.
כמו הסיפור...
אייל | 24-08-2020 13:30
כמו הסיפור על קמצא ובר קמצא
,איך אני...
יוסי | 23-08-2020 16:45
,איך אני מחליש אותך באמונתך?...אני אדם פשוט,...עבוד על אמונתך וחזק אותה...רק שחרר ממני את הכיפה לחשוב כמוך.
מי שבאמת...
א | 23-08-2020 16:18
מי שבאמת כואב לו לא נזכר בעונה הרביעית. מי שרוצה רווח פוליטי מתעורר בדיוק כשמתחיל דיבור על בחירות.
33
הרב שרלו:לא הלכתי להפגנה ,כי אני פחדן
משה | 23-08-2020 14:27
כבוד הרב מוטב שהיית שותק.ההסברים שלך,לצערי ,רק מבזים אותך.
34
שימו לב שלא נכשל בביזוי כבוד תלמידי חכמים!
חסוי | 23-08-2020 15:16
שימו לב שלא נכשל בביזוי כבוד תלמידי חכמים!
35
נותן לאחרים לעשות...
חיה אשל | 23-08-2020 16:28
נותן לאחרים לעשות את המלאכה. ד' ישמרנו
36
ההסטוריה לא מושלמת...
ששש | 23-08-2020 18:19
מי שחושב שההסטוריה של העם היהודי ומעשיו מושלמים אז אפשר להגיד שאי אפשר לעשות סאטירה עליה. אבל זה לא נכון. ממש ממש לא נכון. ספרי התנך הרבה פעמים מדברים על מה שבעייתי, ולא יאריכו על מה שלא בעייתי כי זה בדרך כלל לא מלמד הרבה. תיקון - עושים על מה שמקולקל, ולא הפוך. התנך קדוש, אבל על הרבה מהאירועים שרשומים בו אפשר בהחלט להעלות ביקורת, גם סאטירית. מה שאותי דווקא מצער זה שצחקו על השואה, כי זה נושא שכואב לראות בכלל בעולם, במיוחד כל עוד יש עדיין ניצולי שואה. בגרמניה אסור ללבוש שום דבר שדומה לנאצים. למה בישראל הרשו את זה...
. הדת היא...
שלי | 24-08-2020 14:29
. הדת היא הזרע והגורם לרוב המילחמות בעולם כך היתברר ממומחים שחקרו את היסטוריית הדתות והיגעו למסכנה שהדת היא הנשק אכי מסוכן לאנושות ובנוסף התקשורת בינינו לאלוהים ולתורה היא במיפגשים עם בני אלוהים שהם מלאכים ומיסודם הם חייזרים שעד היום מופעים בעולם ויש עדות והוכחות לכך.וכן בפרק א בהתחלת הפרק יחזקאל שהיה עד לחללית שהופיעה וירדה ומימנו וישות קרבה אליו והוא מתאר את כל האירוע והקשר עם החייזרים.כדאי לבדוק את הכתוב !
שים לב רגשית...
אייל | 24-08-2020 13:30
שים לב רגשית אתה כואב על השואה כי זה יותר מדבר אליך אבל על התורה לא
אם אתה...
שירן טראו | 23-08-2020 21:26
אם אתה חושב שלצחוק על השואה זה אסור אבל לצחוק על התורה הקדושה אין שום בעיה אתה אדם טיפש. מאחלת לך שתלמד ותשכיל. התורה היא קודש קודשים ועליה העולם מושתת, כל הדתות הגדולות מאמינות בה, העולם כולו נברא לפי התורה!!! לא ניתן לבזות אותה בשום אופן ולא בשביל שום תוכנית זמנית שאנשים חושבים שהיא מצחיקה!
37
עליכם להבין שהסרוגים...
יונתן | 23-08-2020 20:10
עליכם להבין שהסרוגים לומדים את התורה בצורה מסולפת. לכן הרבנים שלהם מוקצים מחמת מיאוס בציבור החרדי. ועל זה נאמר. זכה נעשית לו סם חיים. לא זכה נעשית לו סם המוות. אם לומדים את התורה בצורה מעוותת. נעשית לו סם המוות. יבוא יום והם יכשירו את החזיר
בידוע שאבי...
שמערל | 24-08-2020 22:20
בידוע שאבי אבות סלפני התורה הם החרדים שמסננים כל מה שלא בא להם להם טוב בהשקופה העקומה שלהם. מי אתה זב חוטם שתשתלח בלומדי התורה האמיתיים ללא חרמות וללא צנזורות כמו כתות החרדים ששונאים את הכתות האחרים ולא יגעו בספר של כויפרים מהמחנה השני. בלום פיך, עם הארץ!
@גיבור כארי. אתה...
אברהם | 24-08-2020 0:58
@גיבור כארי. אתה חי בהזיות של כפירה. גם אתה לא נבראת אתה אשליה והזיה.
38
באמת עצוב, רבנים...
יורגן | 23-08-2020 20:16
באמת עצוב, רבנים לייטס שלא מוחים על חילול ה' כמתחייב מההלכה...
39
מכחישי היסטוריה
גיבור כארי | 23-08-2020 23:02
כל מי שיודע מעט היסטוריה יודע שרוב מוחלט של סיפורי התנך לא היו ולא נבראו, כן כן האבות ומשה ודוד, ויציאת מצרים כולם פשוט שקר, שלא לדבר על קיומו של אלוהים. לצחוק על דברים שכאלו הוא בדיוק כמו לצחוק מכיפה אדומה! שכן שניהם בסך הכל אגדות עם. מי שזה מפריע לו צריך קודם כל ללכת לרופא ולטפל בעצמו להפסיק עם ההזיות שלו, ותודעת המציאות המסולפת שלו, או אז ירווח לו.
צריך להתחיל...
מדביר | 26-08-2020 20:30
צריך להתחיל להדביר אתכם אתם מיתרבים כמו שמיתרבים העכברים ולכן לפני שתהיה מגיפה נוספת של שמאלנים כמוך שיתרבו יש להדביר אותם מידית,
עוד מפגר...
גדי | 26-08-2020 20:28
עוד מפגר עים תעודה, לא יאומן כמה מפגרים יש בשמאל הדפוק הזה הם מעמיסים יותר מדי על מערכת הבריאות, צריך להתחיל להשמיד, לדלל אתכם
משה שקר ותורתו שקר
דרווין | 24-08-2020 9:26
לגבי המפץ הגדול על יפערו פיהם עליו אנשים שלא למדו פיזיקה אוניברסיטאית. זה בדיוק כמו ילד קטן שלא למד מעולם רפואה ובטוח שהוא מבין בו יותר מכל אחר אחר והולך לרפא אנשים הלוא ברור שלא יעלה בידו מאומה. בנוסף המפץ הגדול תירצו או לא מוכח מדעית בהוכחות חותכות, ולא נתון לוויכוח כלל. ואולי תגיד לי אתה מי יצר את המפלצת ששמה אלוהים אין זאת אלה שהוא היה תמיד, אם כך אז מה קשה לך להבין שהחלקיקים או האנרגיה הייתה תמיד, זה גם כלל לא בעייתי כי כשמשהו אנרגיה אין לו זמן. לגבי המעמד של המליונים, גם בצפון קוריאה טוענים שההרים רקדו ונפלו מהשמיים עטרות פרחים על ראשי ההרים כשהדיקטטור המנוול שלהם נולד, וכולם מאמינים למרות שהם חיו בזמן הזה וראו שזה לא קרה, אין זאת אלה שזה מלמד מה כוחה של שטיפת מוח והיהדות אכן מבוססת על שטיפת מוח מסיבית. כל מי שיודע מעט ארכאולוגיה והיסטוריה יודע שהתורה אומרת ים של שטויות היסטוריות שלא תואמות במהומה למציאות, והיא נכתבה לפני 2000 שנה. כל מי שיודע מעט אבולוציה יודע שהעולם לא ניברא לפי סיפור הבריאה. כל מי שיודע מעט פיזיקה יודע שהעולם לא בן 6000 שנה. כל מי שלמד מעט שיטות לנתוח טקסטים רואה ש 5 החומשים נכתבו על ידי כמה מחברים בתקופות שונות, ושהתנך עבר לא מעט עריכות בתקופות מאוחרות. כל מי שמצויד בשכל ישר מבין שאין שום קשר בין התורה שבעל פה לזו שבכתב. מכל הסיבות שלעיל ליצנות מהתורה היא היא ליצנותה דעז וכל הצוחק תבוא עליו הברכה.
, שטויות...
צ'לסי | 24-08-2020 9:16
, שטויות במיץ.
תשמע כולם...
אייל וילנסקי | 23-08-2020 23:43
תשמע כולם יודעים שאתאיזם זו אגדת עם פגאנית מכיוון שהיאמתבססת על תיאוריית המפץ הגדול ואם מתעמקים שם קצת בין השורות הקדושות רואים שזה שני חלקיקים שהתנגשו והם יצרו פיצוץ ענק ששמו הוא המפץ הגדול . מי יצר את החלקיקים האלה? מי גרם להם להתנגש? למה הם התפוצצו? זה פשוט בלבול שכל אחד ענקי לומר שאלוקים לא התערב בתהליך הזה. עכשיו ניגש לשאלה הבאה מי אמר שדווקא היהדות צודקת באמונתה ובדרכה? א. אנחנו עם קשה עורף אנחנו לא האמנו לישו(ימש) ואפילו משה פחד שלא נאמין לו כשהוא נתן לנו את התורה הקדושה אז הקדוש ברוך הוא סידר לנו מעמד אדיר של כמה מיליונים שבו ה דיבר אלינו ישרות (לפי חישוב פשוט) אתה באמת מאמין שהכל בלוף ?! זה לא הגיוני כי אנחנו עם אין סיכוי שמישהו סתם בא ועבד עלינו עם הספר המוזר שלו והאמנו לו (ישו מוחמד ימש)תמיד האמנו בקדוש ברוךהוא והסיפורים האלה הם לאאגדות עם ואסור לצחוק עליהם הם אמת אמת אמת
40
שטויות
פרסיפל | 24-08-2020 4:19
אין שום ביזוי בסאטירה
41
שני חלקיקים לא...
מיקו | 24-08-2020 12:05
שני חלקיקים לא יכולים להתנגש אבל משהו-אלוהי יכול ליצור את כל מה שיש בעולם מיליארדי אנשים,בעלי חים,צמחים ועד. אגב מי יצר את אלוהים????
42
יהווה מודיע. ...
אתאיסט | 24-08-2020 14:31
יהווה מודיע. אני בשרותים מ1940 ולכן המלאכים קוראים לי קקר. יש לי שילשול מתמשך. אל תיבנו עליי כנענים. המגמגם ואחיו העיראקים עבדו עליכם. חחחה. גם פינוקיו זה ספר
מאחל לך...
מלאך חבלה | 26-08-2020 20:21
מאחל לך הרדמה והנשמה במחלקה בהוסטל,שתמות מיסורים קשים שלא יתנו לך מנוחה ,ושתיתאדה לנו מיד מהאיזור,ימח שימך וגם מי שעשו אותך,החינוך שנתנו למזוהם כמוך.
ימח שמך...
משמיד האתאיסטים והכופרים k1000 | 26-08-2020 13:10
ימח שמך היטלר ושכל הסבל של היהודים ינחת עליך יא בן קקית . בקרוב כשתאכל מבפנים עד הגהנום שלא יגמר לך נצח נראה אותך גיבור גדול הרמן גרינג
43
מזרחניקים זבלים כל...
יואל | 24-08-2020 14:31
מזרחניקים זבלים כל הכתבות פה בושה
44
לעם של קקקות לא מגיע תכנית מופת.
פליצה | 24-08-2020 15:10
אני לא סרוג. אבל אני לא שמאלני אפיקורס. אני אדם מהשורה, הצבעתי רבין ושרון וכחול לבן. סתם ישראלי שגדל בשנות השמונים שעוד היו קצת ערכים, גם אצל חילוניים. כן - העונה החדשה הקצינה. יש שימוש בדימויים מיניים איומים, מיותר לעיתים לטעמי. אבל לב ליבה של התכנית, כור מחצבתה, זה שמאיר בזרקאור את הדומיות הכי חשובות בתולדותינו כבני אדם בעלי אינטרסים, התלבטויות וחסרונות - זה מה שעושה את התכנית למופת. דורות על גבי דורות התנך ותולדות ישראל שרדו בגלל, ורק בגלל אנושיותם של השחקנים הראשיים. גם האל, רחמנא ליצלן, ידע לכעוס ולנקום, להיטיב ולהקשיב כבן אנוש. זה כתוב בתנך אל תקפצו סתם. ועוד דבר - הם שוחטים את אבות הציונות: הרצל משל היה פנטזיונר מנותק, בן גוריון המתייחס לאשתו כרהיט, טרומפלדור הברור מאליו, חנה סנש אובדת עצות מול הארמיה החמישית הגרמנית. כל אלה לא הביאו להפגנות, כי לישראלי החילוני ברור שהם בני אדם, בדיוק כמו גיבורי התנך. כולם על אותו ציר, כולם פגיעים, ולכולם סיפור שאפשר לספר מכמה זוויות. כן, אליהו היה דמות בעייתית מאד רוצח המונים - רק צריך לקרוא את הטקסט. כן, בעיניים חילוניות אברהם שמע קולות במוחו שאמרו לו להקריב את בנו. כן, דוד היה חולה נשים מניפולטור עליון. אז מה ? הם ההיסטוריה שלנו, ואנחנו מקבלים אותם כחלק מהמשפחה המורחבת על הטוב והרע שבהם. אין קדושים בישראל, מעולם לא היו. זה המצאה של ה-200 שנה האחרונות עם הצורך במוקדי כח של רבנים ואדמורים.
45
1. אין שום...
זאת לא תיאוריית המפץ הגדול אלא טיעון איש קש | 24-08-2020 17:18
1. אין שום קשר בין תיאוריית המפץ הגדול לבין מה שכתבת. 2. אתאיזם ותיאוריית המפץ הגדול אינם אינהרנטיים האחד למשנהו. 3. קשה לחשוד בז'ורז' למטר, הוגה תיאוריית המפץ הגדול, באתאיזם משום שחוץ מאסטרופיזיקאי הוא גם היה כומר קתולי.
נשלח בטעות...
זאת תגובה לאייל וילנסקי | 24-08-2020 17:47
נשלח בטעות כתגובה ראשית
46
עצוב לראות איך...
נתן גושן | 25-08-2020 0:15
עצוב לראות איך מכתב שכל כולו אהבה. שנועד לדבר בשפת היש ולא בשפת המאבק- נתקל בכל כך הרבה תגובות של שנאה משני צידי המתרס. למה כל הכעס הזה? שחררו את הצדק- הוא לא שיחך לאף אחד
47
ליונתן מוציא הזרע...
ליונתן מוציא הזרע | 26-08-2020 13:12
ליונתן מוציא הזרע
48
כשאני רואה את...
דדי | 26-08-2020 20:32
כשאני רואה את הרפורמי הזה שרלוק באתר זה רק נזק ניגרם,חוץ מלהפיץ את תורת הרפורמים אין לו כלום, הוא חבר של שר הינוך שהיה מאין עתיד ,שני עוכרי ישראל
49
שרלו שוב מוכיח שהוא שייך לריפורמים
אברהם | 30-08-2020 17:02
מדוע אתה קורא לעצמך דתי? כן, אולי דתי אבל יראי שמיים.