48 שעות: בחירות או דחיית התקציב? זו הפשרה החדשה - סרוגים

48 שעות: בחירות או דחיית התקציב? זו הפשרה החדשה

ראש הממשלה והשר בני גנץ הסכימו לשקול את הצעת הפשרה של ח"כ צבי האוזר, שתמנע את פיזור הכנסת בעוד יומיים. לפיה, תקציב המדינה יידחה ב-100 יום והוועדה למינוי בכירים תוקפא

author-image
48 שעות: בחירות או דחיית התקציב? זו הפשרה החדשה
  (צילום: קובי גדעון, לע"מ)

האם ‏זו ההצעה שתמנע יציאה לבחירות? יומיים לפני מועד פיזור הכנסת, בין כחול לבן והליכוד מתקיימים מגעים להצעת פשרה חדשה, לפיה, הקפאת הוועדה למינוי בכירים ואישור הצעת החוק לדחיית מועד העברת התקציב ב- 100 יום. נתניהו ונגץ הסכימו עקרונית לשקול את ההצעה.

מאחורי הקלעים מקדם את הפשרה ח"כ צבי האוזר שאמון על הגישור בין הצדדים.

עוד באותו נושא

לו"ז פוליטי: דחיית התקציב, הסכמות או בחירות?


3

מפרטי ההצעה עולה: תמיכה ביום שני הקרוב במליאת הכנסת לחוק שידחה ב-100 יום את פיזור הכנסת, במהלכם יוסכם על תקציב וחוק הסדרים שייצבו את הכלכלה הישראלית. עד אז יפעלו על פי חלוקה של 1/12 לפי תקציב 2019 עם תוספת אחוזית שתוסכם בין הצדדים.

הסעיף הקריטי שעליו ליבת המחלוקת: תוקם מיידית הועדה לבחינת דרכי מינוי בכירים, לבחירת  פרקליט המדינה, היועמ"ש והמפכ"ל עליה התחייבו הצדדים בהסכם הקואליציוני. עד קבלת מסקנות של ועדה זו – יוקפא המצב הקיים ולא יבוצעו מינויים. בליכוד מבקשים כאמור להחזיר את הבחירה לידי הפוליטיקאים ואילוב כחול לבן דורשים ועדה בלתי תלויה חיצונית.

והסעיף השלישי, עיקרון שלשמו הוקמה ממשלת האחדות, התמקדות במאבק בקורונה ובשפעת לקראת החורף ובאתגרי הבטחון בגבול עזה ובצפון.

מוקדם יותר אמר השר גבי אשכנז, מבכירי כחול לבן בפגוש את העיתונות: "נתניהו החליט ללכת לבחירות כי הוא רוצה הגנות מפני המשפט שלו, אנחנו לא ניתן לו את זה. הוא רוצה למנות את פרקליט המדינה". לדבריו, "יש לנתניהו 48 שעות להתעשת ולהוכיח האם טובת הציבור לנגד עיניו או טובתו האישית". מנגד אמר השר  זאב אלקין בכאן 11 כי "נראה שיש גורמים כמו אשכנזי וניסנקורן שדוחפים את גנץ לבחירות, ואולי גם רוצים לרשת את מקומו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
עוד כתבה מטעם...
זה רציני??? | 22-08-2020 20:28
עוד כתבה מטעם דוברת הליכוד באתר סרוגים שמתעלמת מהמציאות. ביבי מנסה לבטל את המשפט. כל השאר ספינים עלובים.
בהחלט. כשהמשפט...
זמ מה שיש | 22-08-2020 20:33
בהחלט. כשהמשפט יתקרב ימצא תירוץ אחר. הנוכל המקריח מבלפור משקר בלי בושה ונעזר בכתבים ופרשנים דוגמת עטרה גרמן ועמית סגל שמכשירים את השקרים.
2
האתר מתעלם מהמציאות....
חגי | 22-08-2020 20:48
האתר מתעלם מהמציאות. אין לביבי שום עניין להעביר תקציב לחודשיים. הוא רוצה חוק צרפתי, יועץ משפטי ומפכל כך שהאישומים נגדו יעצרו ויבוטלו. אני מניח שהסיבה היא שלאנשים עם המכסה על הראש אין בעיה עם כל האמור לעיל כל עוד מעבירים כסף להתנחלויות, ישיבות הסדר ושרות לאומי.
3
לא מבין :...
מה קשור תקציב מדינה לבחירת פרקליט מדינה ? | 22-08-2020 21:24
לא מבין : ביבי לא אמר לפני כמה ימים שללא תקציב חד שנתי מיידי המדינה תתמוטט ? הרי אמר לכחול לבן : תצביעו בעד התקציב - ואין משבר... איך עכשיו פתאום אפשר לדחות את התקציב במאה ימים ולהתעסק בשאלה איך ימנו את פרקליט המדינה, היועץ המשפטי ובעלי תפקידים אחרים ? התרגלנו לטירלול המתמיד של ביבי. הכל סביב האינטרס האישי שלו. מפרק את המדינה עבור טובתו האישית. אחריו המבול. די !!!!
4
"הן לצדק ימלוך מלך".
אוריאל לוי | 22-08-2020 21:41
תפקיד עיקרי של השילטון זה לעשות צדק. אצלנו יש פרקליטות ושופטים מושחתים, מתואמים עם המשטרה המושחתת ועם התקשורת המושחתת. במצב הזה אין מנוס מבחירות. מה למשל המדינה עושבה על הפפםילגש בגבעה באלית? ה' ירחם!
, נאשם בפלילים...
כבוד למערכות החוק והמשפט | 22-08-2020 22:12
, נאשם בפלילים שטף לך את המוח. אף אחד לא מושלם. אבל המשטרה לא מושחתת, הפרקליטות לא מושחתת ובתי המשפט לא מושחתים. לעיתים עושים טעויות, אבל לא מושחתים. אל תיתפס לתעמולה הבלתי נפסקת של ביבי ואל תתבלבל : הוא נאשם. לא איכפת לו האזרח הפשוט. איכפת לו ביבי. והוא מוכן ללכלך על כל העולם, כשהוא חושב שהדבר יעזור לו. המושחת הוא ביבי ולא מי שהיה לו אומץ לחקור אותו ולהעמידו לדין. וצריך הרבה אומץ לצאת נגד ראש ממשלה חזק ובוטה כמו ביבי. תן כבוד למערכות החוק.
5
ביבי שקרן פתולוגי...
10 שנות ביבי .... תקציר הכשלונות ... בלי טריקים ובלי שטיקים .... | 22-08-2020 22:10
ביבי שקרן פתולוגי , ולא נראה לי שיש אזרח בישראל שלא מבין את זה , מה שהם לא מבינים שהשקרים שלו פוגעים באזרחים , כי הוא הרס את מערכת הבריאות , החינוך , התחבורה , המשפט , המשטרה , ובזמן האחרון הורס גם את הבטחון והצבא , ראה פרשת הצוללות , ופרשה החדשה מטוסי F-35 .... ביבי ב 10 שנות שלטון לא עשה כלום , חוץ מלחרחר ריב ומדון בין כל חלקי האוכלסיה , להרוס את הבטחון התעסקותי , וכעת הוא גם סכנה לבטחון
6
ביבי עסוק בדבר...
התקציב לא חשוב , הכלכלה לא חשובה , האזרחים לא מענינים... רק המשפט חשוב .... | 22-08-2020 22:22
ביבי עסוק בדבר אחד : המשפט איך למנות מפכל משטרה מטעמו , איך למנות פרקליט מדינה מטעמו , איך למנות יוהמש מטעמו , הכל מתוך תקווה שהם יצליחו לדחות/לבטל/להקפיא את משפטו ... והמדינה .... איך אמרה שרה׳לה : שתשרף המדינה ...
7
את האמת אני...
יהודי גאה | 23-08-2020 8:30
את האמת אני ליכודניק לשעבר בלב שלם אומר שביבי מזיק למדינה. עדיף משותפת מחוץ לקבינט מאשר שלטון ביבי והליכוד. חורבן בית שלישי, הפגנות, מכות, צוללות מטוסים בלי ליידע בכירים. מלחיץ.
8
רובנו לא רוצים את ביבי!
משה בן אברהם | 23-08-2020 13:35
לא רוצים פשרה. אני מלמד את הילד שלי שהוא בן 15 לעמוד במילה שלו אז ראש ממשלה ?! מזה צריך להיות שהצמרת הבטחונית לא ידעה מהמטוסים? מזה תקציב חד שנתי אחרי שחתם על הסכם ? נתניהו לא מהווה דוגמא, להפך! רוב העם מעדיף את המשותפת מחוץ לקבינט מאשר את הליכוד וביבי