חדשות

צפו: תותח הלייזר החדש מפיל בלוני התבערה

מערכת 'להב אור' שפותחה נגד בלוני התבערה בדרום הופעלה אמש וקצרה הישגים לא מבוטלים: "אחוזי הצלחה של למעלה מ- 90%"

צפו: תותח הלייזר החדש מפיל בלוני התבערה
צילום: דוברות המשטרה

מערכת הלייזר "להב אור" שפותחה על ידי משמר הגבול של משטרת ישראל, חברת אופטידיפנס ומערכת הביטחון יירטה אתמול (רביעי) 32 זרי בלוני תבערה ומטענים.

אחד המטענים אף פוצץ באוויר כתוצאה מפעילות המערכת. יירוטים אלה מצטרפים ליירוטים נוספים בשבוע האחרון בו המערכת מוצבת בגזרת רצועת עזה.

מדובר במערכת ראשונה מסוגה בעולם שפותחה בהובלת משמר הגבול של משטרת ישראל ופיזקאיים מחברת אופטידיפנס המתמחים בתחום האלקטרו-אופטיקה והלייזרים, פרופסור עמי ישעיה מאוניברסיטת בן גוריון וד"ר אודי בן עמי, מפא"ט המשטרה ,מפא"ת משרד הביטחון וצה"ל ובשילוב מערכת של חברת אלביט ואמצעים נוספים שסיפקה החטיבה הטכנולוגית של זרועה היבשה.

מערכת להב אור- הפעלה מבצעית
מערכת להב אור- הפעלה מבצעית| צילום: דוברות המשטרה

גורם במשמר הגבול מסר: "המערכת מצליחה באופן יעיל ליירט את הבלונים שנכנסים לגזרתה באחוזי הצלחה של למעלה מ- 90%".

"שיתוף הפעולה שנוצר בין משטרת ישראל, צה"ל ומערכת הביטחון מביא לתוצאות מבצעיות מרשימות המחזקות את ביטחון תושבי עוטף עזה".

סרוגים premium

המהדורה המובחרת!

הטבת השקה מיוחדת:

במקום 39 בחודש עכשיו ב 0

14 תגובות
11
שומר חוק
20.08.20

הם מנסים להרוס את העולם ואנחנו רק ממצאים פטנטים לעולם!!

הצטרפו אלינו