טראמפ: יש לאמירויות כסף; עסקת המטוסים נבחנת - סרוגים

טראמפ: יש לאמירויות כסף; עסקת המטוסים נבחנת

בניגוד לדברי נתניהו, נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התבטא הלילה כי איחוד האמירויות מעוניינות ברכישת מטוסי F-35 וכי העסקה נבחנת: "יש להם את הכסף לשלם על זה"

author-image
טראמפ: יש לאמירויות כסף; עסקת המטוסים נבחנת
  (צילום: שאטרסטוק)

מלחמת גרסאות.

בניגוד לדבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיהם ההסכם עם איחוד האמירויות אינו כולל עסקה למכירת מטוסי F-35, נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ התבטא הלילה (חמישי) ואמר כי האפשרות אכן נבחנת וכי יש להן "כסף".

לדברי הנשיא האמריקאי: "יש להם את הכסף לשלם על זה. הרבה פעמים אנחנו מתעסקים עם מדינות שאין להן אפילו עשרה גרושים. הם רוצים להזמין כמה מטוסי F-35".

טראמפ התייחס ליכולותיו של המטוס ואמר: "זה מטוס הקרב הכי טוב בעולם, זה חמקן, חמקן לחלוטין. שאלתי טייס 'מה אתה חושב שטוב יותר', דיברתי על מטוס רוסי, מטוס סיני. הוא אמר, 'היתרון שיש לנו הוא שהם לא יכולים לראות אותו'. אמרתי שזה נשמע לי כמו יתרון ממש גדול. הטייסים האלה שאני פוגש – הם נראים טוב יותר מטום קרוז והם בהחלט קשוחים יותר. והוא בחור נחמד".

לפני מספר ימים, לשכת ראש הממשלה הוציאה הודעה המכחישה את העסקה: "הסכם השלום ההיסטורי בין ישראל לאיחוד האמירויות לא כלל שום הסכמה של ישראל לעסקת נשק כלשהי בין ארה"ב לאיחוד האמירויות", נכתב בהודעה.

עוד נמסר: "מלכתחילה, ראש הממשלה התנגד למכירת F-35 וכלי נשק מתקדמים אחרים למדינות כלשהן במזרח התיכון, כולל למדינות ערביות שעושות שלום עם מדינת ישראל"

עוד באותו נושא

עסקת נשק כחלק מהסכם שלום? בבית הלבן מכחישים


4

בלשכה הוסיפו כי "ראש הממשלה הביע עמדה עקבית זו פעם אחר פעם בפני הממשל האמריקני והיא לא השתנתה. ההתנגדות העקבית למכירת מטוסי F-35 קיבלה משנה תוקף בתאריך ה-2 ביוני לאחר שראש המל"ל שוחח לבקשת רה"מ עם מפקד חיל האוויר האלוף נורקין".

"בשיחה של ראש הממשלה עם השגריר האמריקני פרידמן ב-7 ביולי, רה"מ הביע בצורה מפורשת את התנגדותה של ישראל למכירת מטוסי F35 וכלי נשק מתקדמים אחרים למדינה כלשהי במזרח התיכון, כולל במסגרת הסכמי שלום. ב-8 ביולי שיגר ראש הממשלה מכתב למזכיר המדינה פומפאו, באמצעות השגריר פרידמן, בו הבהיר שעמדתה של ישראל תקפה גם בעקבות השגת הסכמי שלום".

עוד מסרו כי: "שר הביטחון גנץ עודכן בעמדה זו ב-29 ביולי. ב-3 באוגוסט, בהנחיית רה"מ, נפגש שגריר ישראל בוושינגטון רון דרמר עם מזכיר המדינה פומפאו וחזר במפורש על התנגדותה של ישראל למכירת F35 ומערכות נשק מתקדמות אחרות למדינות כלשהן במזרח התיכון".

"הסכם השלום עם איחוד האמירויות לא כולל שום סעיף בנדון, וארה"ב הבהירה לישראל שהיא תקפיד תמיד לשמור על היתרון האיכותי של ישראל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
ביבי לא אמר...
מדהים | 20-08-2020 9:57
ביבי לא אמר אמת ? זה מדהים! יש סיכוי שהוא לא אומר אמת גם בנושאים המשפטיים? יכול להיות שהוא אכן אשם בשחיתות ובשוחד ורק משקר שלא היה כלום?
2
שכל ויושר
יהודי | 20-08-2020 10:55
תגידו אתם הפכתם להיות שקרנים כמו ערוץ 7 למען בנט.....מושחתים...ראש הממשלה אמר שזה לא בהסכם וטראמפ לא אמר אחרת....ישראל לא הסכימה ולא תסכים. הבנתם? די עם הרשעות תהיו בני אדם
אתה צודק....
אטאיסט | 21-08-2020 17:00
אתה צודק. ישראל אכן לא הסכימה. אבל מי שואל אותה