"נעשו פעולות להשוות תנאי שירות לאומי לחיילי צה"ל" - סרוגים

"נעשו פעולות להשוות תנאי שירות לאומי לחיילי צה"ל"

בעקבות פנייתו של ח"כ מתן כהנא, רשות השירות הלאומי אזרחי מבהירה כי "נעשו פעולות רבות להשוואת תנאי מתנדבי השירות הלאומי לאלו של חיילים עורפיים בצה"ל"

"נעשו פעולות להשוות תנאי שירות לאומי לחיילי צה"ל"
  (צילום: דוברות לשכת כהנא)

בעקבות פניות שהגיעו ללשכתו, פנה לפני מספר שבועות ח"כ מתן כהנא לרשות לשירות לאומי לשם בדיקת התנאים להם זכאים המתנדבים בשירות הלאומי אזרחי. בתשובה לשאילתה שהגיש, השיבה לו הרשות כי התנאים להם זכאים חיילים עורפיים בצה"ל כמעט שווים למתנדבים לשירות לאומי. לדבריהם, מדובר בתנאים שונים כגון מענק, פיקדון, שנת לימודים חינם, ביטוחים שונים וכיוצ"ב.

ח"כ כהנא מסר בתגובה: "אני שמח על ההבהרות החשובות מטעם הרשות. לאחרונה פנו אלי מספר הורים עם טענות שונות על פגיעה בזכויות של ילדיהם במהלך שנת ההתנדבות. אני יודע כי קיימים עדיין מספר פערים עד להשוואה מוחלטת ומחובתי להמשיך ולדאוג שכל המתנדבים יהיו זכאים למעטפת בסיסית לזמן השירות ולחיים שאחרי. כל מי שנכנס מתחת לאלונקה של החברה הישראלית זכאי לתמיכה הזו בזכות ולא בחסד".

ראובן פינסקי, מנכ"ל רשות השירות הלאומי אזרחי, אמר כי "אנו עסוקים רבות בשנים האחרונות בניסיון להשוות ככל הניתן את תנאיהם של מתנדבי ומתנדבות השירות הלאומי אזרחי לתנאים של חייל עורפי. בנות ובני השירות הלאומי אזרחי נמצאים בחוד החנית של החוסן החברתי אזרחי וראויות על כך לכל הוקרה והערכה. נמשיך לפעול לשפר את תנאי המתנדבות והמתנדבים למען המדינה והחברה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
15 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
אין גבול לחוצפה....
לסגור | 19-08-2020 18:05
אין גבול לחוצפה. צריך פשוט לסגור את המפעל המושחת הזה ולהעביר את כל האחריות לפיקוד העורף שיציב חיילות בכל מקום שנדרש.
נזקם של...
אדר | 19-08-2020 20:17
נזקם של הציונים הדתיים גדול מתועלתם
הכוונה של הכותב...
חיים | 19-08-2020 19:29
הכוונה של הכותב היא שהבטלנים אוכלי החינם של מה שמתקרא ציונות דתית ישוו את משך שרותם לזה של הישראלים.
2
היתה בת שירות בגן של בתי. לא דומה לחיילת בכלל
הורה לילדים | 19-08-2020 22:54
עבדה 5 ימים בשבוע 6 שעות ביום. לא עבדה בכל חופשות משרד החינוך הרבות. איך מישהו מעז להשוות בכלל את הנוחות הזו, לשירות במסגרת צבאית למשל בחיל המודיעין, תקשוב או כל מקום אחר?
מתנדבים אשכרה תורמים...
מישהי | 21-08-2020 12:58
מתנדבים אשכרה תורמים שנה/ שנתיים למדינה וחוץ מ22 ימי חופשה אין חופשות! וחוץ מזה זה בהתאם למקום שירות, תקני חינוך יש להם חופש גדול אבל הבני שירות בכל מקרה צריך למצוא מקום שירות נוסף כדי להשלים את השעות האלה, וחול מועד גם אין, אז שלא תגידו שזו תרומה לא מספקת, וזו תרומה ממש גדולה המשמעותית, מה אכפת לכם שיהיו להם תנאים טובים?! וגם לא לכל אחד מתאים צבא, וממה שאני שמעתי רב המענק החודשי של הבנות שירות הולך על אוכל, זה מענק של בין 400-800, אפילו לקנות אוכל לשבוע זה לא מספיק ולחיילים יש אוכל בבסיס. בקיצור תפסיקו עם העין צרה הזאת זה לא יוצא מהכיס שלכם!
מילא הבנות. השרות...
צנחן זקן | 20-08-2020 16:53
מילא הבנות. השרות הצבאי של תכמני ישיבות ההסדר ממש קייטנה מקוצרת לעומת החיילים בצהל.
3
אני בוש ונכלם...
פאדל | 21-08-2020 7:33
אני בוש ונכלם כשאני קורא איך משמיצים בנות ובני השרות הלאומי שעושים עבודת קודש ונותנים את הנשמה.תרומתם כבירה בעיקר בתקופת הקורונה,הם התגלו כפטריוטים אמיתיים שמסייעים בכל תחום אפשרי. לדעתי זהו אחד המפעלים החברתיים החשוב ביותר.אני גמלאי צ.ה.ל ומזה עשר שנים מנהל קבוצה של כמאה מתנדבים ורואה ביום יום איזה תרומה הם נותנים לחברה הישראלית בכלל על כל גווניה ועדותיה. בואו נתמוך ונעודד דברים חיוביים בחברה במקום להשמיץ או לנסות לטרפד.
אולי אם...
מישהי | 21-08-2020 13:00
אולי אם היית רואה בכמה תחומים הם תורמים ובכמה תחומים צריך מישהו שיבוא ויעזור, כמו בתי רפואה עם מחסור בכח אדם אולי אז היית מבין.
ההשוואה תתחיל...
ברור | 21-08-2020 9:50
ההשוואה תתחיל שזמן השירות יהיה זהה. השירות יהיה פתוח לכולם, כולל בנים ובנות חילוניות. עד אז, זאת עוד קומבינה מסריחה האליטה המפדלניקית סדרה לילדיה על חשבון השאר.
על תהיה...
טול קורה | 21-08-2020 9:47
על תהיה כל כך מופתע. שפשוט יתגייסו לצבא כמו כולם. בשביל כל המשימות האלה הוקם פיקוד העורף. השירות הלאומי נדחף למלא את אותם התפקידים בדיוק עם מנגנון שמן ומסואב. למה צריך מתנדבות בשעה שגיוס בנות הוא חובה? זה ממש מוזר.
4
מצטערת להרוס לכם...
שקד | 21-08-2020 10:09
מצטערת להרוס לכם עם נתונים, אבל יחסית לכלל האוכלוסיה, בציונות הדתית יש כצעט 100 אחוז תרומה למדינה כך שאי אפשר לומר שהם עושים נזק. דבר שני, אם הייתם קצת נחשפים לשירות לאומי הייתם מבינים כמההההה זה תורם לכם בלי שאתם שמים לב. כמה קשישים עדיין לא מתו מבדידות בזכות בנות שירות לאומי, כמה ילדים עם צרכים מיוחדים מגשימים את חלומותיהם בזכות בנות ובני השירות הלאומי, כמה עזרה נפשית וטכנית ניתנת למשפחות שקורסות כי יש להן בן חולה סרטן, כמה ילדים חולים מקבלים חיים מבנות השירות, כמה נוער זקוק לבנות השירות, וכמה הם מכוונות ונותנות, הן לנוער הסיכון והן לנוער 'הרגיל'. וכל זה על קצה קצהו של המזלג. למי שכתבה שעובדים 6 שעות וחמישה ימים בשבןע את טועה בגדול! העבודה היא לגמרי סביב השעון, עבודה שהיא בכלל לכ נספרת בשעות, היא מתפרסת על 24 /7 כולל שבתות המון פעמים, וזה תורם לא פחות מחייל במודיעין. ללא השירות הלאומי האזרחים היו קורסים נפשית וטכנית, אז תנו להם מעט תנאים סבירים. לא שמעתי על חייל שנמצא במקום אחד צפוף עם עוד 12 חיילים, לעומת זאת בשירות הלאומי זה קורה ב 99 אחוז מהמיקרים. לא שמעתי על חייל שנשאר רעב וצריך לקנות לעצמו אוכל וחומרי ניקוי, בשירות הלאומי את צריכה עם תקציב של פחות מחייל לדאוג לעצמך לאוכל, חומרי ניקוי ועוד. לבנות השירות אף אחד לא שולח 'שי' או כל דבר אחר, הן מלאכיות שעושות עבודתן קודש ובשקט.
בשביל זה...
אכן | 21-08-2020 15:12
בשביל זה בדיוק קיים פיקוד העורף. ניתן להציב חיילות בשירות חובה במקום משתמטות בשירות רשות.
5
אני מסכימה שיש...
שקד | 21-08-2020 10:17
אני מסכימה שיש תקנים מסוימים מאד שהם לא באמת תורמים משמעותית, אבל זה בדיוק כמו שבצהל יש תפקידים לא באמת משמעותיים, או שהם מתפרסים על חלק מאד קצר ביום. ועדיין התנאים של החייל שעושה יומיות הרבה יותר טובים מזו שלא חוזרת לבית וצריכה לממן לעצמה אוכל, חומרי ניקוי , בגדים ועוד המון המון דברים שבצהל פשוט מקבלים
במקום ליבב...
חמוצים | 21-08-2020 15:13
במקום ליבב שפשוט התגייסו לצבא
6
ברור, השירות הלאומי...
שקד | 21-08-2020 10:21
ברור, השירות הלאומי פתוח לכולם, חילונים דתים, בנים ובנות. מתוך מחזר שלם שאמור להתגייס בפועל מתגיסים 40 אחוז בלבד. איםה כל ה 60?? מטילים, ולומדים ועושים כבף ועושים תארים. בציונות הדתית ההתגייסות היא כצעט 100 אחוז, הבנים בקרבי בתפקידים מאד משמעותיים בדרכ, והבנות בשירות הלאומי. אז אין ספר שהציומות הדתית תורמת בהרבה יותר מכל אוכלוסיה אחרת