5 ימים לפיזור הכנסת: דחיית התקציב לא תעלה להצבעה - סרוגים

5 ימים לפיזור הכנסת: דחיית התקציב לא תעלה להצבעה

בכחול לבן מתנגדים לתוספת התקציב שמנסים בליכוד להכניס לחוק לדחיית תקציב המדינה. הצעת החוק לא תעלה היום להצבעה בועדת הכספים. בעוד 5 ימים הכנסת מתפזרת

5 ימים לפיזור הכנסת: דחיית התקציב לא תעלה להצבעה
  (צילום: נעם ריבקין פנטון, יונתן זינדל/פלאש90)

ועדת הכספים דנה היום (ד') בחוק לדחיית תקציב המדינה, שיאפשר 100 ימים נוספים להעברת התקציב, וימנע את פיזור הכנסת ביום שני הבא.

את הועדה ניהל ח"כ יצחק פינדרוס מיהדות התורה במקומו של משה גפני שמתאושש מצנתור. הדיון היום עסק בהכנת החוק של ח"כ צבי האוזר לקריאה שנייה ושלישית, אך המחלוקות בין כחול לבן לליכוד עדיין מאיימות על העברת החוק, שדורש רוב בועדה ואז 61 אצבעות לפחות במליאת הכנסת.

עוד באותו נושא

מיקי זוהר: "לא יודע אם גנץ יהיה ראש ממשלה בנוב' 21"


8

בליכוד רוצים להכניס לחוק, אפשרות להעביר תקציבי חירום מחוץ לבסיס תקציב המדינה, כדי לאפשר העברת כספים לישיבות החרדיות, למוסדות הסרוגים ולמערכות לא פורמליות של חינוך כמו פרויקט היל"ה, קרב ועוד, שנמצאים במשבר כספי חמור. בכחול לבן מתנגדים להצעה ודורשים להעביר את החוק כמו שהוא, בלי העברות כספים.

בפתח הדיון העלה יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר מספר הסתייגויות, בהן כי התקציב ההמשכי יכלול הגדלה של 5 אחוזים למשך תקופת ההארכה, וכן כי יגיש 25 הסתייגויות "שכל אחת מהן תכלול 10 ימים, סה"כ 250 ימים, כך שתישמר לנו האפשרות להאריך את התקופה לצורך מגעים עד שאלה יבשילו ביננו לבין כחול לבן, אם בכלל". בנוסף הציג זוהר הסתייגויות בדבר תקצוב תוכניות החינוך המשלים, ואישור תקציבים לציונות הדתית ולישיבות.

גינזבורג מתנגד להצעה של זוהר (עדינה ולמן דוברות הכנסת)

דבריו של זוהר עוררו סערה, ח"כ איתן גינזבורג: "התכנסנו כדי לדון בהצעת החוק לדחיית התפזרות הכנסת, לא התכנסנו כדי לדון בתקציב החלופי של מישהו שמבקש להעלות אותו ברגע האחרון, שלא על דעת אף אחד. ההסתייגויות שהעלה מיקי זוהר לא מקובלת על הקואליציה, הן פרטיות של ח"כ מיקי זוהר, אני לא רואה אותן על הכתב, ואי אפשר להגיש הסתייגויות נוספות כעת. אם יש רצון של סיעות כל שהן להוסיף תקציב חלופי דרך פיצול חוק, זה לא דבר מקובל בלי שהוא יעשה בתאום. כולנו שותפים לדעה שהכנסת לא צריכה להתפזר, אי אפשר לעשות תקציב בשבוע. אפשר רק להביא את הצעת החוק לדחייה ב-100 יום ותו לא. כל דבר אחר מנסה מוביל את כולם לבחירות. כחול לבן תשקול לראות בדבר כנושא חדש".

אין הסכמות בין הליכוד לכחול לבן (עדינה ולמן דוברות הכנסת)

מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ יצחק פינדרוס הודיע כי הוועדה תאפשר רק שינוי לצורך גמישות תקציבית, במטרה להמשיך תקצוב שהיה קיים במהלך שנת 2019, זאת ללא שינויים נוספים בחוק: "נסיים את הדיון, נתכנס לשיחות עם משרד האוצר ומשרד המשפטים, עם שיתוף האופוזיציה, נגיע להסכמה, נכניס סעיף שייתן אפשרות לאוצר להמשיך את המצב הקיים, ולתוכניות קיימות לא להיסגר. ונחזור להתכנס, או היום או בראשון".

עדינה ולמן דוברות הכנסת

נזכיר כי בכל דקה שעוברת תאריך היעד לבחירות, יום שני בחצות מתקרב. בימים שישי ושבת לא ניתן לכנס את הכנסת, כך שנותרו שלושה ימי עבודה כדי למנוע בחירות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
כולם מתכוננים לבחירות...
מה יהיה? | 19-08-2020 12:01
כולם מתכוננים לבחירות ובציונות הדתית טרם ערכו מפקד שיכלול את כולם
השמאל
ה"תקשורת" | 19-08-2020 20:27
עם ס/שקרים מנופחים ניפחו לימינה הן את החזה והן את הראש ליבגוד במחנה השפויי בו הם צמחו - להגשים פמטזיה שלהם - לפורר מחנה ימין בשביל פלילי שתינע וכל סוטייה
2
עדיף בחירות ,...
בחירות עכשיו , להעיף את הנוכל השקרן מבלפור לקיסריה ו/או לכלא | 19-08-2020 13:27
עדיף בחירות , צריך להעיף את השקרן הזקן והסוציופט מבלפור , מלה זה לא מילה , הסכם זה לא הסכם .... איפה פנוי חאן אל אחמאר ? איפה סיפוח הבקעה ? איפה החלת החוק ? איפה ברית ההגנה ? איפה תוכנית המאה ? מה קבלנו .... הסכם נורמלזציה עם איחוד האמירויות , שמונע מאתנו סיפוח , מאפס את היתרון הצבאי , אבל כנראה טוב להם וטוב לטראמפ ....
שמאלן
יקר | 19-08-2020 20:30
את כל טוענתך תפנה לחרבצ ולפרכליכוס
3
ילה בחירות נמאסה...
ציוני | 19-08-2020 13:36
ילה בחירות נמאסה הממשלה אלק אחדות לקרונה סיפורים האחדות לא עשתה כלום בקרונה רק בנט עובד בשתח מלך בנט
השמאל
מחרפ/מן | 19-08-2020 20:32
את ימינה לפורר מחנה ימין שפויי בו הם צמחו
4
בשל
המצב | 19-08-2020 20:24
שום ! בחירות ! הטובים ממשיכים הלאה . גייסות חמישיים חזרה לאופוזיציה
5
שוב פעם דופקים...
אנונימי | 20-08-2020 6:32
שוב פעם דופקים את הנכים תנו תקציב לפחות לעליה הקצבה של הנכים בקשה ממכם קצת התחשבות