"לבזות כל קודש בישראל" הפגנה נגד 'היהודים באים' - סרוגים

"לבזות כל קודש בישראל" הפגנה נגד 'היהודים באים'

"אם אנחנו נשתוק מה יהיה על הילדים שלנו? מה יהיה על הדור הבא?" קראו המפגינים, ח"כים ורבנים מול בניין תאגיד השידור הציבורי שבאו הערב למחות נגד הסדרה 'היהודים באים'

"לבזות כל קודש בישראל" הפגנה נגד 'היהודים באים'
  צילום: סרוגים

מאות בני אדם הגיעו הערב (שני), מול בניין תאגיד השידור הציבורי ,כאן, בירושלים במחאה על תוכנית 'היהודים באים'.

"אם אנחנו נשתוק מה יהיה על הילדים שלנו? מה יהיה על הדור הבא?" קראו המפגינים. נשיא ישיבת 'הר המור', הרב צבי טאו הוציא קריאה להצטרף והגיע להפגנה וגם חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' הודיע שיבוא להפגנה הערב.

הרב צבי טאו בהפגנה הערב (צילום: סרוגים)

בהפגנה נכחו השר רפי פרץ, ראש ישיבת אלון מורה ורב השומרון הרב אליקים לבנון, ראש ישיבת מצפה רמון, הרב צבי קוסטינר, הרב יצחק נריה וחברי הכנסת אוריאל בוסו ומשה אבוטבול מש"ס, חברה הכנת שלמה קרעי (הליכוד) עו"ד איתמר בן גביר. בין המארגנים של ההפגנה הוא הרב זמיר כהן, שהביעה מחאה בסרטון שהפיץ נגד התכנים הפוגעניים שמפיצה הסדרה.

השר רפי פרץ בהפגנה (צילום: סרוגים)

"מי מעז לבזות את שם שמיים? יחידים שרוצים להוציא אותנו מהשורש שלנו, יחידים שהשתלטו על רשות השידור. תורידו את תכניות הזבל הללו" קרא הרב קוסטינר.

הרב יצחק נריה שאל: "איפה נשיא המדינה שיגיד בני עמי בחרו בתורה, בקדושה, בעם ישראל באהבת ישראל? זה לא פחות מסוכן לנפש האומה מאשר דברים אחרים"

"למה הגענו לכאן היום? מכיוון שנחצו קווים אדומים. ביזוי כל קדשי ישראל, שעליהם מסרו יהודים את נפשם אלפיים שנה, במסווה של תרבות וסאטירה. "נזם זהב באף חזיר", אמר חה"כ שלמה קרעי שגם הגיש הצעת חוק להפריט את תאגיד השידור הציבורי.

עוד באותו נושא

"איפה נשיא המדינה? זה לא פחות מסוכן"


15

הרב צבי קוסטינר בהפגנה (צילום: סרוגים)

עוד באותו נושא

למה לא הצטרפתי למחאה נגד היהודים באים


83

"גם להומור ו"סאטירה משובחת" יש גבולות! ערוץ שממומן מכסף ציבורי לא יכול לממן ביזוי והשפלה של כל מה שיקר למיליוני אזרחים שאוהבים ומכבדים את היהדות והמסורת. ההפגנה היום מסמנת את הקמתה של תנועה חברתית גדולה של חילונים ודתיים שלא מוכנים לשתוק מול ביזוי היהדות", כתב סמוטריץ'.

חברי הכנסת מש"ס אוריאל בוסו ומשה אבוטבול

הרב צבי טאו אמר: "ברצוני לחזק את מארגני המחאה ביום שני מול בניין הטלוויזיה בירושלים", פנה בקריאתו. "התוכנית המדוברת היא רק דוגמא אחת מיני רבות לניסיונות הבלתי פוסקים של מיעוט קטן ומחוצף הפועל ללא הרף, בשיתוף פעולה עם מדינות וארגונים זרים, לשבש את המחשבות של הציבור היהודי ולנסות לנו לגרום לשכוח את עצמינו ואת עצמיותינו ולבזות את כל היקר והקדוש לנו".

הרב טאו הוסיף כי "כל אדם בעל רגש בריא לא יכול לשתוק אל מול הביטויים הגסים והמבזים כלפי אבות האומה. בע"ה הקול הבריא של כל המתעוררים כעת, ילך ויגבר, עד שיכירו הכל ברוממותם של ישראל ובקדושת אבותיו ואמותיו".

גם דביר עמיאור מזכ"ל תנועת הנוער אריאל שכוללת 15 אלף חניכים וחניכות מהציונות הדתית הגיע למחאה, לדבריו:

"מה שעומד מאוחרי המחאה הוא הנסיון של התוכנית היהודים באים לקחת את התורה ולחלן אותה, להוציא את הקדושה, את הרוח, במסווה של הומור וליצנות.

אנחנו בעד חיבור עם כל חלקי העם. בודאי שגם עם חילוניםאבל לגלוג על המסורת , ביזוי האמהות והאבות של כולנו לא יכול לעבור לסדר היום, המגזר הערבי לא היה עובר את מה שאנחנו עוברים בתוכנית הזו"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
43 תגובות - 18 דיונים מיין לפי
1
אין על עם...
קרן אור | 17-08-2020 20:14
אין על עם ישראל...עם ישראל חי וקיים
נתן...
אחד העם | 17-08-2020 21:09
נתן אשל.. הוא כפנים של המגזר עכשיו
2
עד כדי כך אתם לא בוטחים בה' שידאג לאינטרס שלו
שדי | 17-08-2020 20:15
עד כדי כך אתם לא בוטחים בה' שידאג לאינטרס שלו שאתם צריכים להפגין? תשאירו את הטיפול בנושא ל ה'. אם זה מפריע לו, הוא כבר יטפל בזה, ואם זה מוצא חן בעיניו, הוא ישאיר את התכנית. ואגב, גם את אמונתכם אפשר לבקר.
, חשבתי על...
התורה קרדום לחפור בה ? | 18-08-2020 14:26
, חשבתי על זה אלף פעם. לא קונה את השטיקים האלה. אם לא אני ואחי ובני ונכדי - אתם לא קיימים. אנחנו משלמי המיסים, אנחנו החיילים, אנחנו הרופאים והמהנדסים, הפועלים והמנהלים. זה מה שמקיים את המדינה. כל היתר בוקי סריקי וקשקושי בטלנים. מי שרוצה ללמוד תורה - שילמד. לא על חשבוני. שיעבוד ביום וילמד בערב. יחידי סגולה רק ילמדו. מעולם לא הייתה בעם היהודי חברת לומדים שבה כולם לא עבדו למחייתם.
אם לא...
סתם להישתלח | 18-08-2020 11:36
אם לא אנחנו אתה לא קיים. תחשוב על זה רגע ותבין בעצמך.
, מה אתה...
מי משתמש בכסף של מי ? | 17-08-2020 22:20
, מה אתה אומר ? משתמשים בכסף שלך כדי לפגוע בערכיך ! וכשמשתמשים בכסף שלי כדי לתמוך בהתנחלויות, בחרדים, בישיבות, בכלי קודש למיניהם, במוסדות דתיים - זה בסדר ? כמה כסף תורמים במיסים לאוצר המדינה החרדים והמתנחלים לעומת המיגזר החילוני והיצרני ? מי משתמש בכסף של מי ? יש לך חוצפה של ממש.
תתבייש!!
משה | 17-08-2020 21:20
משתמשים בכסף שלך כדי לפגוע בערכים שלנו, לפחות אל תדבר על מי שנמצא שם בשבילך!!!התאגיד פוגע בערכים שלנו!!!
3
כמה מאות זה לא המונים. ככה זה באתר מוטה.
שדי | 17-08-2020 20:18
כמה מאות זה לא המונים. ככה זה באתר מוטה.
4
ומה תגיד כשיאלו...
א | 17-08-2020 20:37
ומה תגיד כשיאלו אותך מדוע לא מחית בכבודו של מלך מלכי המלכים???
,מי שכוחו וגבורתו...
כמו המוסלמים ? מגנים על כבוד כביכול ? | 17-08-2020 22:26
,מי שכוחו וגבורתו מלא עולם צריך את ההגנה של המפגינים ?
נתן אשל...
אחד העם | 17-08-2020 21:09
נתן אשל פוגע הרבה יותר בכבוד שמים
5
מהמובטלים לא אכפת...
אליטה לבנה | 17-08-2020 20:39
מהמובטלים לא אכפת לכם. מפונקים שבעים שיונקים מעטיני המדינה ויוצאים להפגין רק כשהדבר נוגע לשטייטל.
בטח שאיכפת לנו מהמובטלים!
תגובה | 17-08-2020 22:55
לכן אנחנו לא רוצים שיהרסו להם את האמונה שלהם. לכן אנחנו לא רוצים שתהיה תכנית שעוברת על לא תישא את שם השם לשוא עבירה שגורמת לעניות בעולם. לכן הלכנו להפגין.
די נו,...
חאלס לחפור עם ההשמצות הנגדיות... זה לא אינטליגנטי | 17-08-2020 21:26
די נו, שחרר
6
יש לסגור לסגור...
אנליסט | 17-08-2020 20:59
יש לסגור לסגור לסגור את הביזבוז הזה, 1,000,000,000 שקל, מיליארד כן זה הסכום שמועבר לערוץ היותר ובזבזני הזה למה צריך להעביר 1,000,000,000 שקל למשהו שלא מתפקד ובשביל לא להשאיר כסף מיותר מבזבזים על ימין ועל שמאל, לא צריכים אתכם,הכסף יכול לשמש בתי חולים,בתי אבות,מכונות הנשמה,זוגות צעירים,והרשימה עוד ארוכה, כולם צריכים לזעוק לסגירה של הביזבוז כספי ציבור
7
במקום לצאת נגד...
אחד העם | 17-08-2020 21:08
במקום לצאת נגד נתן אשל.. המגזר יוצא נגד תוכנית סטירה.. לפעמים אני מתבייש.. מאד
8
לא להתרגש
אטאיסט | 17-08-2020 21:17
המאבק בין יהודים חילוניים לבין הדתיים הוא לא מעכשיו. הדתיים לא מסכנים. מותר לציין שהדתיים יורקים , לועגים מגדפים ומאיימים על חילוניים כל יום כל שעה מכל במה אפשרית. זכותם של דתיים כמובן להעלב ובוודאי להפגין. אבל אל תתרגשו יותר מדי. איש לא יחזור בשאלה בגלל התכנית. אבל יש לכם מה לדאוג מכיוונים אחרים. הדתיים חוזרים ויחזרו בשאלה עקב לימודי מדעים, קריאה של ספרות חילונית וחשיפה למחשבה ביקורתית וליברלית.
, כן- מה...
קסמים בידו | 18-08-2020 13:12
, כן- מה שכתבתי תחת הכותרת זואולוגיה למתקדמים הוא ממש חכם. מי שמדביק לאחרים כינויים כמו עמלק , ערב רב נחש וקוף ששופך ארס חי בתרבות של מקללים, מכשפים ומעוננים. הוא אינו מתמודד עם דעתו של האחר אלא מוצא מפלט בכל מיני קללות וכינויי גנאי - שאינם תחליף לטיעון ענייני. עוד מעט ידקרו בובות וודו...
ומה שכתבת...
אני שנמאס לי | 18-08-2020 11:33
ומה שכתבת זה מאוד חכם? וואיי איזה אנשים יש פה! התוכנית הזאת גרועה וזהו! לא יקרה כלום לאף אחד אם היא תוסר. תנוחוווווו
, בכל העולם...
זואולוגיה למתקדמים | 17-08-2020 22:36
, בכל העולם שמעו על סוג בעלי חיים שנקרא חסרי חוליות. בישראל מצאו סוג חדש, של בני אדם שנקראים חסרי מוח. אנשים ללא חשיבה עצמאית, מדברים על אחרים במונחים של נחש, עמלק, ערב רב, ועוד מושגים של תרבויות של לפני 3000 שנה. ממש כעובדי אלילים ומכשפי וודו.
קוף ששופך...
זואולוג | 17-08-2020 22:22
קוף ששופך ארס. הוא בעצם נחש ועמלק.
איזו עליבות. דוסים...
חרטטן במשרה חלקית | 17-08-2020 22:10
איזו עליבות. דוסים מסכנים.
9
טוב לעיין בספר...
עדינה | 17-08-2020 22:30
טוב לעיין בספר קול התור על שונאי היהדות. קליפת ערב רב, זרע עמלק, מצח הנחש. מה שקורה כאן זה בירור, וטוב שנלמד מי הם. סופה של קליפת עמלק כיליון עצמי. אין להם ילודה, אין להם עבר, ואן להם עתיד. אין להם קשר לעם ולארץ.
, כדאי שתעייני...
עדינה את לא | 17-08-2020 22:38
, כדאי שתעייני בעוד כמה ספרים.... ותיגמלי מהשטויות.
10
זו מדינת היהודים
מנשה | 17-08-2020 22:37
טוב שהציונים הדתיים היתעוררו החרדים לא סובלים מהכפירה הזו הם לא רואים ולא שומעים את זה זה כמו שעניהטבים לא תופס ענין אצל הציונות הדתית שחיה על שני הסאיפים
11
מה הפחד הגדול? שתגלו את האמת?
המורה להיסטוריה | 17-08-2020 22:45
אתם מאמינים במשהו שרוב האנושות וגם רוב העם היהודי לא מאמין בו . את העם לא מעניין ההפגנה שלכם. מעניין אותם להתפרנס, לעבוד בכבוד , להביא אוכל לילדים, ולא דרך קצבאות מהמדינה. אף אחד לא מתרגש מהתכנית הזו, רק אתם שמפחדים שהילדים שלכם יגלו שיש בתורה סתירות, כפילויות, העתקות ממיתוסים וחוקים של אחרים, ריבוי אלים גם אצל היהודים הקדמונים, פולחן פגאני , רציחות, שקרים של מנהיגים ועוד - בקיצור - כל מה שיש בתורה זה סיפור אנושי גדול. כולנו בני אדם. זה הכל. תרגיעו.
אני המורה...
המורה לאומנות | 18-08-2020 11:30
אני המורה לאומנות עשיתי תואר ביהדות ותנך 5 יחידות בכל המקצועות הנל בהצלחה רבה כולל דינים יהדות תנך וכדו'. גם בהיסטוריה הצטיינתי מאוד בושה שבתור מורה להיסטוריה אתה לא יודע את המקצוע שאתה מלמד. הכל שם בתוכנית זה סילוף אחד גדול אין שם שום קשר למציאות ולאמת... וזה מה שאתה רוצה שהתלמידים שלך ילמדו? הילדים שלך?
ואת כותבת...
ישי | 18-08-2020 0:10
ואת כותבת שטויות מתוך בערות ובורות. אין לך מושג קלוש ביהדות את שטויות שלמד. למדת מהתוכנית המרושעת הזו שמלגלגת על השורשים שגם את באת מהם וקיימת בזכותם. כל מה שאת מתארת בכותרות פה נלמד בכל בתי המדרש. התורה לא מסתירה שום דבר. היא כותבת דברים שלכעורה אנשי דת היו מסתירים כדי שהיהדות לא תראה חולשות. אבל להיפך היהדות מראה הכל והכל נלמד. ומבורר ומוסבר מה באה התורה ללמד מכל הסיפורים הללו. כן היא מתעסקת עם החולשות האנושיות כי היא נתנה לבני אנוש. אבל תוכנית הטלוויזיה הזו היא מופע לייצנות שטחי המיוסדת על מחקר פשטני ושטחי שמטרתו ללעוג למסורת, להוציא את הרוח מהמפרשים, לצנן את התלהבות ממנה.כן, בדיוק כמו שעשה עמלק לישראל כשיצאו ממצרים. הם באו לקרר את הפחד מעם ישראל, להראות שהם בני תמותה, שאפשר להילחם בהם. שההקבה הזה שעשה להם נסים הוא לא כזה גדול. הנה עובדה שאפשר להלחם בעם שלו. לא לחינם אמר הקבה שלעמלק אין מקום מתחת לכיסא הכבוד. ויש למחות את שמו. למחות את הרעיון הזה של עיקור הקודש וצינון חומה. הלעג והבוז לקודש היא מעשה עיוולת מכוערת של חוסר התמודדות אמיתית מול שאלות לגיטימיות שעולות מתוך היהדות. ככה לא מתמודדים איתה. ובטח לא אנשים שאין להם מושג ביהדות. קודם תשבו ותלמדו ואחר תשמיעו את דעתכם עליה. תוכניות משרד החינוך בממלכתי נטולות זיקה ותכנים מהיהדות. וגם מי שעוד מלמד שם תנך, מלמד אותו מתוך תפיסה חילונית חופשית שאין לה שום ידע בתורה שבעל פה. ולא שמץ מהמסורת של איך נלמד התנך בכל הדורות מאב לבן. אפילו כדי לחדש פרשנות צריך שיהיו את היסודות של כל המכלול של המסורת. אז ילדי ישראל החילונים לא יודעים כמעט כלום ביהדות וכל מה שנשאר להם זה לראות לייצנים שדורכים על חתיכות וחלקי סיפורים ממנה. תתפלאי אבל רוב העולם דווקא מאמין בתנך. גם האיסלם וגם הנצרות. רק אנשים כמוך הם נטולי אמונה ונטולי כבוד לשורשים שלהם. מי שעוקר את שורשיו סופו שיתייבש. היהדות קדמה לשאר הדתות כך שהעתקות של מיתוסים יכולים להיות של דתות אחרות מהיהדות ולא להיפך. דווקא היהדות הצליחה אלפי שנים לשמור על המסורת שלה בלי שום סטייה ולעם שנושא אותה להמשיך ולהתקיים כל אותם אלפי שנים. כמעט כל הייתר נעלמו עם השנים. עד שקמו להם דווקא אנשים מתוץ היהודים שהחליטו לזנוח הכל ולשכוח מהמסורת. ובשנים הללו קמים יהודים שגם מנסים לשנות אותה, לפגוע בה ולמחוק אותה. אם את מוכנה להיות בצד אלה המבזים אותה תתדעי שמי שעוקר את שורשיו נשאר ללא מים ולבסוף מתייבש.
12
עד שלא יקום איזה פנחס בן אלעזר ויעשה מעשה..
רומח בידו | 18-08-2020 1:28
עד שלא יקום איזה פנחס בן אלעזר ויעשה מעשה..הם לא ירגעו ולא יפסיקו... בעת ההפגנה ממש שודרו פרקים של 'היהודים באים'
חושך אחי,...
אור ואהבה | 18-08-2020 11:51
חושך אחי, תנוח, תן לחיות בשקט, התנ''ך זה של כולם, ויש שם מלא חומר מצחיק, כל אחד יכול לפרש את זה כראות עיניו. תתעוררו כבר! יא רדומים, חרדים ומפוחדים, שטופי מוח! אני פעם הייתי בצד שלך, אבל ראיתי את האור! הכל שטויות, רק אהבה וחיים טובים ובריאות. כל השאר סיפורים והפחדות
אוחי יקום...
אביב | 18-08-2020 11:45
אוחי יקום פנחס בן אליעזר ויגאל אותנו ממך...זה יהיה הכי טוב בשבילנו
, תמשיך להסית...
הסתה לרצח. גועל נפש. | 18-08-2020 7:50
, תמשיך להסית לרצח. לא יעזור - כמו שרצח שירה בנקי לא עזר. חיה ותן לחיות. אל תסתכל בצלחת של האחר, במיטה שלו ובטלויזיה שלו. יחיה כל אחד על פי דרכו ואמונתו. היום כבר לא מעלים על המוקד ולא צולבים מי שחושב אחרת. אל תתאמצו להפוך אותנו לאיראן או אפגניסטן.
13
השידור הציבורי מלא כפירה
צבי | 18-08-2020 6:21
ביום שישי רשת ב אסור לפתוח כולו מלא כפירה בתורת ישראל הטלביזיה ערוץ 11 עדיף לא לראות אותו בכלל יש עוד מקומות שאפשר לראות דברים יפים לא הכל אבל יש דברים שהם לא מפרעים לנפש היהודית המצב הוא גרוע מאוד חייתי בחול ולא היה בטלויזיה תוכניות נגד הנצרות איזה בושה
, היו מקרים...
בורא עולם הוא מבקר טלויזיה ? | 18-08-2020 10:17
, היו מקרים שמה קרה ? היו מקרים שמאמינים בדת השתוללו ופגעו באחרים בגלל עלבון. מהעניין הזה צריך ללמוד שאין מקום להשתוללות כזו, ויש לדכא אותה ולא את חופש הביטוי והסאטירה. מישהו באמת חושב שבורא עולם יושב וצופה בתכנית נידחת בערוץ 11 ? האם המוסלמים זוכים ליותר כבוד משום שהשתוללו ? מה נסגר אתכם ?
- כבר היו...
אזרח | 18-08-2020 8:32
- כבר היו מקרים בעבר בגלל עשיית סאטירה מדת (בפריס כשנשתה קריקטורה על מוחמד). יש גבולות גם לסאטירה!
, מצוין. כל...
חיה ותן לחיות | 18-08-2020 7:52
, מצוין. כל אחד יחיה את חייו על פי דרכו. אל תצפה במה שלא מתאים לך ואני לא אצפה במה שלא מתאים לי. אלה יחסי שכנות מעולים.
14
אנחנו אלו שעומדים...
ליאור | 18-08-2020 6:41
אנחנו אלו שעומדים מנגד, אלה שבעד הסדרה וההומור, גם שואלים בדיוק את אותה השאלה ובאותה הרצינות ובאותו החשש: אם אנחנו נשתוק מה יהיה על הילדים שלנו? מה יהיה על הדור הבא?. חשוך בישראל
אמיתי? אז...
אני | 18-08-2020 11:26
אמיתי? אז לזה אתה קורא אור? כי אם נגד זה חושך אז לזה אתה קורא אור. כנראה שאתה עיוור.
15
מי שמבזה שם...
סופה להתקיים | 18-08-2020 8:23
מי שמבזה שם שמיים אלו המבססים את תפיסת עולמם על קברים. שלמות הארץ הנלמדת מקברי צדיקים היא עבודה זרה. קדושת הארץ כל כולה היא הציווי לדאוג לחלש ולגר. כאשר מעוותים כל כך את היהדות נדרש תיקון. התוכנית היהודים באים היא מחלוקת לשם שמיים וסופה להתקיים.
16
די לביזוי קודשי...
שמאל זה קקה! | 18-08-2020 21:05
די לביזוי קודשי ישראל,לסגור את התאגיד ולהסיר את התוכנית!
מי שמבזה את...
אלחנן | 19-08-2020 20:40
מי שמבזה את קודשי ישראל הם האנשים המזוקנים נוטפי הריר שממעטים להתקלח ולהחליף בגדים.
17
לכל השמאלנאצים מוצצי הזרג הערבי שהגיבו פה:
אוראור | 26-08-2020 0:08
למה שלא תהיו יפים ותשתקו - או במקרה שלכם ר ק תשתקו? והמבין יבין - תעשו טובה!
18
לדעתי צריך לפרסם...
דוד | 22-09-2020 19:29
לדעתי צריך לפרסם בכל המדיות, קריאה לעשות ל'היהודים באים' דיסלייק ביוטיוב, שהוא כלי התקשורת העיקרי שבו צורכים את תכני 'כאן'. הרווחים הם: 1. יוטיוב לא תקדם את 'סרטוני היהודים באים' עקב כמות הדיסלייקים, שכן לפי כללי יוטיוב, סרטונים שסומנו כלא אהובים, זוכים לקידום נמוך, ונדחקים לחשיפה שולית. 2. תהיה בכך תמונת מראה ל'כאן', שהציבור ברובו המכריע מתנגד לתכנים נוראים כאלו. כמו כן, יש לדרג את אפליקציית 'כאן' ב'גוגל פליי' במקום נמוך מאד. גם דבר זה יפגע בתאגיד השידור, ואולי יבהיר להם, דרך הכיס, שיש גבול לסאטירה. פרסום רעיון זה הוא חוקי בהחלט. אנא, יישמו אותו והפיצו אותו בכל בכל המדיות.