למה לא הצטרפתי למחאה נגד היהודים באים - סרוגים

למה לא הצטרפתי למחאה נגד היהודים באים

הרב חגי לונדין מסביר בעשרה סעיפים מדוע הוא לא הולך למחאה הערב נגד הסדרה 'היהודים באים', מדוע הבאז סביבם רק משרת אותם, ומה התועלת שכן יכולה לצמוח מהסערה סביב הסדרה

למה לא הצטרפתי למחאה נגד היהודים באים
  צילומסך, כאן 11

א. לא הצטרפתי למחאה שמתארגנת כעת בציבור החרדי והדתי כנגד התוכנית "היהודים באים".

ב. דעתי שמחאה ציבורית בהקשר הזה איננה משרתת את המטרה.

ג. ראיתי קטעים "נבחרים" מהסדרה עוד בעונה הראשונה והספיק לי. אין מה להתפלסף ולנתח יותר מידי. גועל נפש. פשוט ככה.

עוד באותו נושא

היהודים בורחים- תגובה לאור יזרעאלי


7

ד. אני גם לא חש צורך להוסיף את מס השפתיים ש"הם כישרוניים". אני ראיתי הומור ברמת גן ילדים שבו אומרים מילים גסות וכולם צוחקים. אם זה הכישרון שלהם אז כדאי מאד שהשחקנים והיוצרים יחליפו מקצוע. אולי הקורונה תעזור לזה.

ה. אירגון מחאות כנגדם רק משרת אותם. כדאי פשוט להתעלם. הצדיקים הטהורים וכו'

ו. מי שמתעצבן מהצביעות של התרבות הליברלית שצולבת כל רב / איש ציבור ימני על חצי משפט שנאמר על ידו, ולעומת זאת מגבה זלזול בוטה וגס בכל מה שקדוש ויקר למיליוני יהודים – מבזבז אנרגיה. זה לא ישתנה עד שהציבור החרדי, הדתי והמסורתי יהיה רוב מוצק. בינתיים – שלא יאהבו אותנו. נחיה עם זה.

ז. למרות הבאזז התקשורתי, תוכניות מסוג זה נעלמות מהר מאד מהתודעה הציבורית והשפעתן זניחה.

ח. לגבי השחקנים והיוצרים – יש א-לוהים בשמים. אתם אמנם לא מאמינים בו אבל עוד ניפגש בעולם הבא ונראה.

ט. התוכנית הזו היא עוד טיפה בים העוינות כלפי היהדות של נחלת ציבור מאד מסוים ואינה מעלה או מורידה לרוב החברה. מה שמנצח זו המסורתיות שהולכת וגוברת במדינת ישראל, על אפם ועל חמתם.

י. התועלת שאולי כן תצמח מהמחאה היא שמי יראת א-לוהים בלבבו ועד עכשיו בטעות כן צפה בדבר בזה – שיפסיק! היהודים באים והולכים. היהדות נשארת ומנצחת. זוהי החלטה טובה לפני תחילת חודש אלול.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
83 תגובות - 47 דיונים מיין לפי
1
חזק ...
יורם | 17-08-2020 20:34
חזק
2
אה סוף סוף דברים מאוזנים בכל הסיפור הזה
שכוייח | 17-08-2020 20:37
שכוייח
3
מי שבטוח באמונה...
דוס | 17-08-2020 20:53
מי שבטוח באמונה שלו לא צריך לפחד מתוכנית הזו. בסך הכל קצת ביקורת עצמית
4
תודה לאל אני...
אברמלה | 17-08-2020 20:58
תודה לאל אני אתיאיסט
תגיד איזה...
קורקי | 18-08-2020 6:06
תגיד איזה יום היום? מאיפה אתה יודע?
לאברמלה: לא המצאת את הבדיחה האירונית
אוראור | 17-08-2020 23:37
הזאת - והמבין יבין! אבל הבנו את הקטע - ויופי שניסית בכל אופן - חחח!..
5
שיתבישו להם היודים...
דוס | 17-08-2020 21:05
שיתבישו להם היודים באים
6
פשוט לא יאומן...
חגי | 17-08-2020 22:27
פשוט לא יאומן שרב כותב ככה. לא שמעת על חובת מחאה בחילול השם? אתה לא יודע שהתכנית הזאת כבר 4 שנים ולא ממש נעלמת? במה המחאה משרתת אותם? ועל זה נאמר - את ה' אלוקיך תירא -לרבות תלמידי חכמים.שכדאי שגם ייראו מה'
מסכימה איתך
שירה | 20-08-2020 19:52
אני חושבת שמי שיש יראת ה' בליבו לא יהיה מסוגל לשתוק כשהוא רואה דברים כאלה אסור לשתוק על חילול ה' ועל חילול אבותינו הקדושים ולא משנה אם הסדרה באה והולכת או לא - אסור לעבור על זה בשתיקה
אחי האהוב,...
יוני גבאי | 17-08-2020 23:18
אחי האהוב, אכן יש פירוש כזה לפסוק. אך יש יש גם פירוש פשוט יותר שהוא ליירא מתלמידי חכמים. צר לי שאתה מגיב ככה לרב. תודה שעוררת אותי לעשות תשובה על דרכי גם.
7
הבעיה היא
הבעיה | 17-08-2020 22:39
שמשתמשים בתכנית הזו גם במערכת החינוך. יש מערכי לימוד שממליצים למורים להראות קטעים מהתוכנית כך שזה לא נשאר בגדר צפיית רשות בטלויזיה אלא כבר נכנס עמוק יותר לחברה וזו בעיה.
נכון אבל...
נער | 19-08-2020 20:01
נכון אבל הבעיה לא נובעת מעצם קיום הסדרה אלא מהחלטה הזויה של משרד החינוך להכניס תוכנית סאטירה לבתי הספר על מנת ללמד על נושא מסוים
8
כבוד הרב שלום. מחילה...
שחר בן דוד | 17-08-2020 23:55
כבוד הרב שלום. מחילה מראש אם אכתוב משהו לא במקום. א אתה טוען שעדיף וכדאי להישאר בבית ולשלב ידיים, כששם שמים מתחלל ומתבזה - מתוך פסימיות והבנה שגוייה של: מה כבר אפשר לעשות. יש המון דרכים יעילות לשנות. ההפגנה הייתה קצה המזלג. ב התוכנית הזאת אולי לא 'מזיזה' לך, ואולי באמת תחלוף מהר, בתודעה שלך. אך בתודעה של אלפי ילדי ישראל, השטופים גם ככה בתרבות הפוסטמודרנית והאנטי-יהודית עי המדיה, התוכנית הזאת תיכנס חזק חזק לתודעה, ולא תצא לעולם. אעיד מחבר שסיפר לי שבעבר צפה בתוכנית, וכשלמד תנך עלו לו אותן דמויות במחשבה! מזעזע. באותו רגע הוא הבין כמה זה נורא והפסיק לצפות. לא, לא נשב בצד ונחכה שהכל יקרה לבד. תפילה בלא עסק ועסק בלא תפילה לא מהני הרע לא יעבור - אם לא נפעל למיגורו. הטוב לא יתגבר - אם לא נגבירו. וסיעתא דשמיא נקבל - רק כאשר ניתן סיעתא *ל* שמיא.
, בתקופה...
קובי | 18-08-2020 18:03
, בתקופה כלכלית כל כך קשה אתם מתעסקים עם תכנית שרצה כבר 5 שנים ? זה הזמן ? אני מתחיל לחשוב שמישהו דאג לכך שרק אתם לא תיפגעו כלכלית. אני מתחיל לחשוב שהיתה כאן איזה שהיא פרוטקציה פוליטית לציבור שלכם.
אתה יכול...
אלי רם | 18-08-2020 0:58
אתה יכול להרגע, אלפי ילדי ישראל לא רואים את התוכנית. יש לה רייטינג של ערוץ כאן11.
9
לנותני ביקורת היקרים.לפני...
אדם עם היגיון בריא | 18-08-2020 3:51
לנותני ביקורת היקרים.לפני שאתם מקלידים ומבזים אדם שבאמת אכפת לו ורוצה שיהיה טוב תחשבו טוב אתם רק מחממים כיסאות. שולחים תגובה/ביקורת ואחר כך שוכחים בכלל שעשיתם את זה ובזמן הזה התגובות האידיוטיות שלכם נשארות ומערפלים את כל המסר שהרב היקר הזה בא להגיד.אתם גורמים לבלבול ובסופו של דבר אתם גרועים יותר מהם אז בבקשה חאלס סתמו תורידו ראש ותנו לרב הזה לעשות את העבודה שלו.
חחחח רמת...
היי | 19-08-2020 20:00
חחחח רמת ההגיון נתעלם וזה יעלם. מה שכל אדם כותב בתגובות זה כי יש לו רצון להגיד משהו על אי הסכמה ולרב הזה אין שום תפקיד הוא בדיוק כמוני וכמוך וכמו כל מי שמגיב בתגובות מביע את דעתו
, ...
מני | 18-08-2020 18:01
, מה העבודה שלו ? הוא החליט לא לעשות כלום בנושא היהודים באים . איזה עבודה יש לו בנושא זה ?
10
עכשיו נזכרו לגנות?...
משה בן-ישראל | 18-08-2020 5:03
עכשיו נזכרו לגנות?
11
שלום. מי שלא...
דרור | 18-08-2020 6:45
שלום. מי שלא אוהב את הסירה היהודים באים שפשוט לא יצפה בא. ואם בכול זאת משהוא מרגיש שציפור נפשו נרמסת וצריך לגלות רגישות, אז אני אומר מה עם הרגישות לציבור החילוני?
למה זה...
מישהו | 20-08-2020 13:41
למה זה משודר בערוץ ציבורי למען ה?
אידיוט אין לחילונים...
יאיר לוי | 19-08-2020 22:46
אידיוט אין לחילונים רגש תאוות ובנות
לא הבנתי את הקשר של דבר יוסי
רשש | 19-08-2020 16:28
מישו יכול להסביר בבקשה?
, ...
יוסי | 18-08-2020 18:00
, אני סבא ואבא לחיילים לשעבר ולשעתיד. מה עם הילדים שלי ? למה הם צריכים לשרת ולעבוד והאברכים לא. למה לכל האברכים יש דירות ועבודות טובות לנשותיהן והכנסה והטבות מכאן ועד הודעה חדשה. מספיק לדבר על האבות. הגיע הזמן לדבר על הילדים.
אולי נעשה...
הבן של האבות הקדושים | 18-08-2020 14:48
אולי נעשה תוכנית על אבא שלך ונגיד לך פשוט אם זה מפריע לך אל תראה, מה עם הרגישות אלינו?
ומה עם...
מסורתית | 18-08-2020 11:57
ומה עם הרגישות להומואים לסביות וכו.?כל מה שרוצים לומר- התוכנית הזאת הז רע!
12
הקדוש ברוך הוא רואה ושומע
חובב אמת | 18-08-2020 8:46
יחד עם זאת האנטישמיות גוכרת בישראל ובעולם. עלינו להלחם בה בכל בוחנו כי אם לא למדנו מאומה מהעבר
13
י ...
משה לוי | 18-08-2020 10:16
י
14
העם ישכח אבל הרשת תזכור
משה | 18-08-2020 12:37
כבוד הרב, מתי כן יש חובת מחאה? הציבור שהכי קל לפגוע בו זה הציבוד הדתי וזה בגלל שאנחנו לא עומדים על שלנו. יתירה מכך, על המערכונים שלהם מונחים בYOUTUBE לעד ולנצח נצחים אז התוכנית לא תשכח כל כך במהרה.
דבר ראשון ממליץ...
* | 21-08-2020 7:57
דבר ראשון ממליץ לך לקרוא שוב את עשרת הדיברות דבר שני החלק שאתה מדבר עליו הוא מיעוט שגם אני בתור דתי לאומי לא מסכים איתו
לא כתוב בעשרת...
שלום | 19-08-2020 20:19
לא כתוב בעשרת הדיברות לא לשקר? ממתי היהדות שולטת בהסכמה ואהבת אמת. אתם הרי עושים טרור בתוך כל חצר וחסידות לאנשים ונדותיכם. מכים חיילים חרדיים דיתגיבו. הרי אתם עיוורים לכמה התנועה הדתית היא פאשיזם סוג בה - פאשיזם לא עבור המדינה אלא עבור הדת. אין בכם שום אהבה או הסכמה, רק הפחדה איומים וחרמות
15
אחלה תוכנית! אנשים...
משה | 18-08-2020 15:05
אחלה תוכנית! אנשים - קצת חוש הומור :) אל תהיו כבדים!
כן רוב...
מישהו | 20-08-2020 13:36
כן רוב ההומר הוא רדוד וזנותי
אם לפחות היו...
נו באמת | 19-08-2020 14:19
אם לפחות היו מצחיקים, ניחא..
16
גבורה
יהודי | 18-08-2020 15:38
אתה טועה חבר.....אפשר לתת לאנשים מסוג זה להשתלט על הכל ובכך הם אלה שמהנדסים את הפרצוף של האומה והמדינה....אנשים שמוחים אינם מוחים למען עצמם רוב אלה דוחים אותם בשאט נפש אך מה יהיה על עמך בית ישראל...ידיד יקר הלכות ציבור זה דבר מורכב...................
17
יישר כח. סוף סוף שפיות
שיר | 18-08-2020 15:47
בן אדם חכם
18
אז אתה אומר...
גילי | 18-08-2020 16:21
אז אתה אומר שאתה מחכה ליום שהציבור הדתי יהיה רוב כדי לאסור תכנים שלא מוצאים חן בעיניך ולוותר על הרעיון של דמוקרטיה? מהמם, רק אל תדבר איתי אחרי כן על קירוב לבבות ואחדות העם בבקשה
אז תפעל...
אברהם | 21-08-2020 8:14
אז תפעל לפסול למפלגות הערביות
מה שאתה...
מישהו | 19-08-2020 19:57
מה שאתה מתארת זה גאולה ומה שהם תיארו זה מצב שבו רוב העם יהיה דתי אורתדוקסי עוד בלי גאולה ובלי רצון של כל העם אלה רק של רובו ואז תתקים כפייה על ידי הרוב
היהדות אינה...
ארץ ישראל השלימה | 19-08-2020 10:36
היהדות אינה דיקטטורה כי אדם חי לא שולט עלינו אלא הקבה בכבודו בעצמו באופן גלוי עי משיחו, זה מושגים כל כך נעלים הרבה יותר גבוה מדמוקרטיה שהרעיון נוצר ביוון העתיקה שכידוע שהתנגדו לעצם הרעיון של הערכים ביהדות.. שלטון ההלכה תהיה מתוך ההסכמה והדדיות ואהבה אמת ולכן אין מה לדאוג
צודקת - הדמוקרטיה חייבת להגן על עצמה ועלינו
המורה להיסטוריה | 18-08-2020 22:05
גילי צודקת - מי שמתכנן לעלות לשלטון בבחירות דמוקרטיות ולהשליט פה דיקטטורה הלכתית - אסור לו לקחת חלק בבחירות דמוקרטיות. מהות הדמוקרטיה היא שמירה על זכויות המיעוט. כולנו זוכרים מה קורה כשכוחות לא דמוקרטיים עולים לשלטון בבחירות דמוקרטיות. כל המפלגות שמתכננות מדינת הלכה וכפייה סטייל האינקוויזיציה - אינן חוקיות.
, ...
גילי, תגובה מהממת | 18-08-2020 17:57
, תגובה מהממת
19
אתה רב ברמה...
ריש לקיש | 18-08-2020 18:43
אתה רב ברמה של גנון, קנאי חשוך, עמוס קלישאות שחושב את עצמו חכם ומיוחד. אל תדאג, בעולם הבא כנראה תהיה בגיהנום ותתגעגע לאחיך החילוניים.
מצויין, בעולם...
שי | 19-08-2020 20:13
מצויין, בעולם הבא שיכניס לי אלוהים. אולי תיתן לי לחיות בעולם הזה? מה אכפת לך מ100 שנה, לך יש חיי נצח. לי יש רק את השנים על פני כדור הארץ. סוכר מה ספר האגדות שלך אמר על דוד וכבשת הרש? תשאיר לי את הכבשה היחידה שלי.
20
תכנית נהדרת ומצחיקה,...
סיפורי התנ״ך הם לא פחות הזויים ומצחיקים, סידרת היהודים חייבת להמשיך | 18-08-2020 19:59
תכנית נהדרת ומצחיקה, תורידו את הקקות שמתנגדים.
21
ממה אתה מפחד?
המורה להיסטוריה | 18-08-2020 20:34
מקצת הומור? מהאמת? מלגלות שיש מיתוסים מסופוטמיים עתיקים יותר מסיפורי התורה? מלגלות שאבותינו הקריבו קורבנות לאלילים רבים? מלהבין שחלק גדול מהפולחן היהודי הוא פגאני? מללמוד היסטוריה וארכיאולוגיה מבוססות מדע ולא אמונה? בלי הקידמה החילונית, לא היית יכול לכתוב את המאמר שלך, לנסוע במכונית, לטוס לחול, או לקבל חיסון. את רוב הקידמה הזו השיגו לא יהודים או יהודים לא דתיים. חשבת פעם על זה?
22
מה היית עושה ,לו היו פוגעים בך פיזית
חיים | 18-08-2020 21:22
כך בדיוק צריך להרגיש ,מי שכבוד שמים באמת חשוב לו.ביזוי שכזה ,בבורא עולם ובדברים המקודשים ביותר לעם ישראל,שאבותינו במהלך אלפי שנים ,היו מוכנים למסור נפשם על כך,לא יכול לעבור בשתיקה.חמור מכך,פגיעה שכזו,מתאפשרת מגזילת כספים של כל אחד ואחד מאיתנו.
23
יישר כח כבוד הרב ,שמבזה עצמו בתגובתו
משה | 18-08-2020 21:29
מילא ,שלא תשתתף בהפגנה על חילול שם שמים שכזה.מדוע להרפות ידיהם של אוהבי היהדות ,שבאים למחות בעידודם של תלמידי חכמים מובהקים,על חילול קודש שכזה.
24
פחחחחח תהיו פה...
סנהדרין | 18-08-2020 21:39
פחחחחח תהיו פה רוב מוצק . לא יקום ולא יהיה.
אנחנו כבר רוב...
יערי עם | 19-08-2020 18:26
אנחנו כבר רוב שצריך ללמוד מכם לשלוט
25
שתי טעויות יסודיות...
דור חדש | 19-08-2020 11:47
שתי טעויות יסודיות שהן שתי הטענות העיקריות שלך. א. שהמחאה לא תעזור. ב. שהם הרוב. - א. המחאה לא משרתת אותם אלא תגרום לביטול התכנית. ב. הם לא הרוב, גם מי שלא דתי יש לו עדיין כבוד לשם שמיים ולאבותינו הקדושים וזה רוב העם- הם קומץ קיצוני שבא לשטוף את המח לעם ישראל ומנצלים את החולשה של רבנים
בתור אדם...
נער | 19-08-2020 19:55
בתור אדם שנמצא הרבה עם מאוד עם נוער חילוני לפחות מהנוער שלי יצא להכיר מדובר על בורות לא כזה בטוח שרוב העם יש לו את הכבוד אולי הוא טוען כך אבל אמונתו יותר קרובה לרפורמים מאשר לאורתודוקסים
26
הימנים שכחו מה...
גבי | 19-08-2020 14:18
הימנים שכחו מה זה להיות יהודים
שכחו מה...
אילן | 19-08-2020 18:54
שכחו מה זה דמוקרטיה
27
כיוון שכאמור הם...
יישר כח | 19-08-2020 14:18
כיוון שכאמור הם לא מצחיקים, הם הולכים על לעצבן. ומי שמתעצבן - משחק לידיהם
28
לא מסכים 1.לא...
משה | 19-08-2020 15:06
לא מסכים 1.לא מוחים כי זה יעזור מוחים כי זה כואב ומי שכואב לו צועק 2.כיון שזה שידור ציבורי יש גם טענה מוצדקת להוריד את התכנית שפוגעת בציבור או להפריט את כל תאגיד השידור 3.ודאי שבטווח המיידי אין שינוי אבל אם יהיה מספיק לחץ על הפוליטיקאים אפשר בהחלט לשנות 4.לאדם עם אמונה חזקה התכנית רק מעצבנת אבל רוב הציבור שנמצא איפוא שהוא באמצע כן יכול לפגוע באמונתו 5. משום מה הדתיים הליברלים מתקפלים בכל מאבק נגד הערב רב וזה גורם עוד ועוד נגיסות בסטטוס קוו הציבורי בעניין הדת
29
11 כי אתה...
שי | 19-08-2020 17:48
11 כי אתה צבוע
30
סיבה ח' היא...
שי | 19-08-2020 20:10
סיבה ח' היא היחידה וזו החסרה. דתיים תחשבו לרגע איך אתם מכבסים את אלוהים כשאתם מתייחסים אליו כמו לאח קטן שצריך הגנה. מסכן פוגעים במי שהוא חסר הגנה אז אנחנו צריכים להסדיר לעזורו. זו הבעיה עם היהדות. אתם טוענים שהוא כל יכול ובפועל מתנהגים כאילו הוא ילד קטן. הוא לא יכול להגן על עצמו? הוא לא יכול לסדר לכם רווחה כלכלית בלי שתסחטו כספים ממשלם המיסים החילוני? התנהגותם מעידה שאתם לא מאמינים, אתם רק מעמידים פנים. והמחאה חושפת את חוסר אמונתם זו הסיבה העיקרית להמנע ממחאות. אנחנו החילוניים לא מאמינים בכח עליון אלא בכח הדמוקרטי ולכן אנחנו חייבים למחות כדי להזיז דברים. במשך השנים המצאתם תאומים לכך שאתם לא באמת מראים שאתם סומכים על אלוהים. לדוגמא: אלוהים עוזר למי שעוזר לעצמו. בוא נתרגם את זה לעולם מדעי. הרופא עוזר למי שעוזר לעצמו? נשמע הגיוני? אין לרופא תרופות שעובדות גם אם החולה לא עושה כלום? אנטיביוטיקה? האם תסמוך על רופא כזה? ברור שלא. אבל אתם מקבלים את אלוהים כרופא כזה ואילו בסוף ניתוח מסובך שמצליח או תרופה במונית שמצילה חיים לא נותנים קרדיט למדע אלא דוב פעם מודים לאלוהים. תבינו, התיחסות לאלוהים כמו ילד חסר יכולות זה זילות האלוהים.
זה לא...
מישהו | 20-08-2020 13:33
זה לא קשור למה שהקדוש ברוך הוא יכול לעשות כי הארץ נתנה לבני אדם הקבה רוצה שנקדש את שמו בעולם הזה לא קשור אליו חוצמזה עונש משמים זה לא רק שפתאום היוצרים חס וחלילה ימותו ה' מגלגל הדברים והוא לא מוגבל יכול להיות שההפגנה הזאת זה גם חלק מזה. אשמח אם תגיב....
טיפש ...
ווני מוטנה | 19-08-2020 23:13
טיפש
31
היהודים "המשיחים" באים לכאן 11
יהודי אורתדקסים | 19-08-2020 21:54
מה ההתרגשות .זה משקף את הרפורמים והנוצרים שמסתתרים בכל גופי הדת ועושים מאמצים לקעקע את הדת היהודית חו .עם ישראל חי לנצח נצחים
32
הי חגי יהוה מתבייש...
שמעון | 19-08-2020 22:10
הי חגי יהוה מתבייש בך כואב לך בעיניים? תחליף ערוץ כשהכסף הציבורי ממן את כל השטויות שלכם אז זה בסדר... ושוב, יהוה מתבייש בך
ה מתבייש...
ראובן | 20-08-2020 10:18
ה מתבייש באנשים כמוך שלא ראויים להיות פה
33
אתם לא תהיו...
כנרת | 20-08-2020 1:28
אתם לא תהיו רוב מוצק לעולם. אם תהיו רוב מוצק נהפוך לאיראן ומי שמגן עליכם ומקיים את כלכלת המדינה יעוף מכאן לגלות.
איך זה...
רות | 21-08-2020 9:49
איך זה להיות יהודו - ג'יהדיסטית? אנחנו נשאר פה לנצח ונמשיך למרר את החיים לפגאנים כמוך וכמו חברייך וחברותייך.
רוב מוצק...
אל תשתו מכנרת שלא תשתו בסוף מהים התיכון... | 21-08-2020 7:14
רוב מוצק לדתיים חרדים ו(ערבים) זה עניין של זמן אין על מה לדון ...לאיראן זו השוואת הפחדה של השמאלנאציזם והרפורמים וכל מתעבי היהדות למיניהם נחייה פה יותר טוב עם פחות חילוניות בארץ ישראל ועם הרבה פחות אתגרים כלכליים ובטחוניים מה שיש פה בעיות מכל מיני סוגים ברמות כאלה ואחרות זה בהלימה לקיום ושמירת תורה ומצוות בארץ ישראל כל השאר זה זריית חול והבלים
צריך להעיף...
עופרית | 20-08-2020 10:17
צריך להעיף אנשים כמוך לגלות הלוואי תעופו מהארץ הזו ותתנו ליהודים המאמינים לחיות בשקט
34
סעיף ח כל...
נאווה | 20-08-2020 10:16
סעיף ח כל כך נכון. רק בורא עולם ייתן את הדין ואם אפשר שירחיק את כל הנגע הרע המתכחש והמתחנף לאחרים נמאס שהקורונה פה בגלל אותו אספסוף.....
35
אני לא הצטרפתי...
מפגינה | 20-08-2020 13:18
אני לא הצטרפתי כי מי תיסע עד ירושלים לבד באמצע הלילה.. אני גם מובטלת קורונה.. לא חבל על הדלק. חבל. בע״ה נקסט טיים. קאונט מי אין.
36
יישר כח מאוד...
ניסו | 20-08-2020 13:26
יישר כח מאוד מחזק
37
מה נסגר עם הקנאות
יהודי גאה | 20-08-2020 13:43
הם מוכשרים בטירוף. לכל החסרי ביטחון ביהדות שלהם, אתם מוזמנים לתת גז. אנחנו חזקים מיזה. לאומיות הופכת לבהמתיות. מדובר על חברה ברובם יהודים שעושים את עבודתם, לא שונאי ישראל.
38
והיה אותו התם...
מנעל יפה | 20-08-2020 14:22
והיה אותו התם אומר: רק בלי ליצנות. ותכף שהשיבו לו: בלי ליצנות, קבל דבריהם, והתחיל לדבר עמם, כי יותר לא היה רוצה להעמיק לחשב חכמות, שגם זה בעצמו ליצנות, כי היה איש תם; וכשהיה רואה שכונתם לליצנות, היה אומר: מה יהיה כשתהיה חכם ממני הלא אזי תהיה שוטה, כי מה אני נחשב. וכשתהיה חכם ממני, אדרבא, אזי תהיה שוטה(מעשה מחכם ותם,רבי נחמן)
39
סאטירה באופן עקרוני...
אפי | 20-08-2020 15:13
סאטירה באופן עקרוני היא תופעה חיובית וחיונית בתרבות תוססת וחפצת התפתחות. הניסיונות להשתיק סאטירה, גרועה ונמוכה ככל שתהיה, הם עדות לנטייה מסוכנת והרסנית. אם הם הצליחו לעצבן ולהציק זה כנראה אומר שבכל זאת יש להם איזושהי אמירה לפעמים
פשוט לכאוב ולהיעלב
למה פחד? | 21-08-2020 3:28
למה פחד? פשוט לכאוב ולהיעלב
40
קצר לעניין וקולע...
טלי | 21-08-2020 1:51
קצר לעניין וקולע כל מילה בטוב טעם ! כמו במצריים כאשר יענו אותם כן ירבה וכן יפרוץ.
41
הרב לונדין היקר!...
emily | 21-08-2020 8:17
הרב לונדין היקר! המסורתיות הנבערת אכן הולכת ומתחזקת (קמעות, השתטחות על קברי צדיקים, צמיד אדום וכדומה) אבל... הרבה תלמידי חכמים חוזרים בשאלה ומרוקנים את הישיבות, אמן כן יהי רצון
. מניסיון,...
לא מדוייק | 21-08-2020 9:22
. מניסיון, מדובר בתופעה זמנית. יוצאים לבדוק. אך מה לעשות שלא כל הנוצץ זהב. בסוף חוזרים לשורשים. בעה כמובן.
42
ישנם מסרים רבים...
אמנון | 21-08-2020 15:23
ישנם מסרים רבים בסדרה שהם בעד אהבת האדם והמסורת למרות הסאטירה וזהות המשתתפים. גם המסורת שלנו מלאה בהתפלפלויות והומור עצמי. לכן, עצתי לכל היהודים היקרים אשר עוסקים בדבר היא לחפש את האפור גם במה שנראה שחור או לבן.
43
יפה מאוד אין...
ישר | 21-08-2020 18:42
יפה מאוד אין מילה מיותרת
44
חחח תמשיכו להתנדנד...
משה דהן | 21-08-2020 20:59
חחח תמשיכו להתנדנד מול קיר ולהתפלל לחבר דמיוני, תמשיכו לחיות 2000 שנה אחורה ולשכנע את עצמכם שבזכותכם העולם קיים, חבורה של סכיזופרנים
45
בחייאת אתם לא...
שושנה | 22-08-2020 21:10
בחייאת אתם לא רואים את הקשר בין ההפקרות המחופשת לחופש הדיעה ראה היהודים באים, האכזריות של המטפלות כי אם אין דין ואף אחד לא יודע אז ככה בא לי, ומופעי הבושה בהפגנות השמאל איני יודעת אלו בלונים חמורים יותר מעזה או מבלפור, ו30 מלאכי חבלה באילת, וככ הרבה לשון הרע על לוממדי תורה יש קשר ! שאו בתוצאות! רמז : חודש אלול.
46
תעשו המערכון ...
מוחמד | 23-08-2020 0:20
תעשו המערכון מוחמד מגיע
47
היה צריך לצאת...
נדב צ | 23-08-2020 7:26
היה צריך לצאת בקריאה אמנם התוכנית לא מכבדת את אבותינו, אבל טוב שיש גם תוכנית שמביאה לציבור את המקורות שלנו. ומתוך שלא לשמה, יבוא לשמה. תוך זמן קצר כל החילונים המקצועיים היו יוצאים נגדה, והיו מורידים אותה בטענה של הדתה...